K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 15:15   #11
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og hvordan fungerede han hjemme i den periode?

Fungerede han lige så "godt" (derhjemme), som før arb.prøvning?

Mange giver så meget af sig selv i en arb.prøvning, at de når op på et timetal, som slet ikke er realistisk i længden.

til dig og din bror.
Tak.

Ja, du har fuldstændig ret, - det skete også i min broders tilfælde, - og jeg endte med at have 2 huse + haver samt rengøring og vask at skulle varetage!
Men arbejdsprøvningen var rigtig god i min broders tilfælde, idet denne i høj grad var med til at bidrage til en forståelse af egen formåen hos min broder. Og så naturligvis stedet, han blev arbejdsprøvet, hvor medarbejderne var ikke mindre end enestående. En dag kom de og fandt ham bleg og gennemblødt af sved. De satte ham på en stol og lidt senere kom de og hentede ham. De havde redt en seng op til ham på et værelse og sagde, at dette ville være reserveret til ham under den resterende del af arbejdsprøvningen. Det er jo ganske enkelt fantastisk, må man sige
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 00:12   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Tak.

Ja, du har fuldstændig ret, - det skete også i min broders tilfælde, - og jeg endte med at have 2 huse + haver samt rengøring og vask at skulle varetage!
Lige præcis derfor er det så pokkers vigtigt, at skrive dagbog for både arb.tid og fritid når man er i arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 14:59   #13
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Lidt opdatering og spørgsmål

Min bror har været til kontroldexascanning. Desværre lykkedes det ikke at stoppe udviklingen af knogleskørheden ved at fjerne nogle biskjoldbruskkirtler.

Min bror har også været til MR-scanning af ryggen i marts måned og venter nu på at skulle til opfølgningssamtale på hospitalet. Vi har set scanningssvaret på Sundhed.dk, og jeg har vist det til relevante speciallæger på det hospital, hvor jeg er ansat i adm.
De oplyser samstemmende, at det i min brors tilfælde slet ikke handler om arbejde, men om at arbejde på at få en tålelig tilværelse. Sendes han ud i fleksjob, skal der kunne stilles en seng til rådighed, fortæller de. Dette falder i tråd med, hvad andre læger har skrevet på et tidspunkt, hvilket jeg har dokumenteret i vores del af Forberedelsesskemaet. Resultaterne gør, at han må løfte 2 kg! - det var godt nok ikke meget for en stor, tidligere håndværker.

Sagsbehandleren har for øvrigt ringet til min bror og sagt, at når han først skulle til lægesamtale i maj måned, så ville hun indhente lægepapirer. Det føler jeg faktisk krænkende, at en tredjepart får oplysningerne, før end patienten selv! Lægesekretæren måtte ikke udtale sig om scanningsresultatet, men henviste ham til Sundhed.dk - indtil lægesamtalen kunne finde sted.

Spørgsmål

Inden man fandt ud af, at man faktisk ikke havde fået MR-scannet min bror (og så gik det stærkt, det tog en uge, så var han til samtale) var vi blevet tilsendt Forberedelsesskemaet til udfyldelse. Jeg hentede den elektroniske version herfra, så jeg kunne få det med, jeg syntes burde stå og hver en eneste udtalelse af betydning understøttede jeg med direkte citater fra læger m.m.
Da jeg havde sendt det efterfølgende til sagsbehandleren mhp. hendes udfyldelse, fik vi at vide, at der stod for meget, og desuden var der kommet et nyt skema, så når tiden kom, så skulle vi sammen udfylde skemaet istedet. Jeg sagde, at det var vigtigt at dokumentationen for vores påstande var med, hvortil hun oplyste, at det kunne så komme med som bilag. Men er det egentlig OK. Jeg tænker, så drukner informationerne, og de bør vel retteligt stå i selve Forberedelsesskemaet, så vi er sikre på, at det læses og lægges til grundlag for beslutning og den videre proces. Gad vide, hvad det er for et nyt forberedelsesskema, hun tænker på, idet det jeg kan finde på Arbejdsmarkedstyrelsens hjemmeside er tilsvarende det, der forefindes på K10 og altså tilsvarende det, vi har udfyldt.

Hvad handler det her om - hvad tænker I?

Sidst redigeret af Jasv; 15-04-2013 kl. 15:13.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 00:18   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At de gerne vil bestemme, hvilke oplysninger der skal indgå.

Selvsagt er der plads til alle relevante oplysninger.

FORLANG at de bliver indskrevet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 08:41   #15
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
At de gerne vil bestemme, hvilke oplysninger der skal indgå.

Selvsagt er der plads til alle relevante oplysninger.

FORLANG at de bliver indskrevet!

VH Popiae

Kære Popiae.

Tak for dit indlæg. Det er rart at høre andres mening, da man let kan komme til at stirre sig blind på ens egen vurdering.
Det er også min tanke, og så begynder det lige pludselig at tendere noget, jeg ikke bryder mig om - nemlig, at dette her ikke handler om korrekthed, men om at få en sag til at stemme overens med den løsning, kommunen forestiller sig!

At der skulle være kommet et ny skema, kan jeg ikke se nogetsteds, og jeg undrer mig herover, - sagsbehandleren anførte dette som en årsag til, at skemaet skulle ændres og så naturligvis, at der stod for meget, og hun begrundede, at det fik teamet ikke læst!? Er det ikke netop et af teamets fornemmeste opgaver at sætte sig ind i sagen og sikre et korrekt beslutningsgrundlag?!

Og nej, der står ikke for meget. Jeg har kun anvendt udsagn, jeg har kunnet underbygge af direkte citater fra læger, som jeg har indsat efter hver enkelt og for sagen relevant påstand. Det var et stort arbejde at få overblik over alle papirer gennem 2 år, strukturere teksten og på en måde, hvor jeg samtidig fik knyttet de lægelige udsagn, der foreligger, an som direkte citater. Det var samtidig også for at sikre mig, at de tog alle hans lægepapirer med i betragtning, når sagen skulle behandles ved kommunen.

Sagsbehandleren har sagt, at såfremt jeg insisterer, så kan det komme med som bilag - men bilag er vel ikke OK, det skal vel stå i selve Forberedelsesskemaet?

Sidst redigeret af Jasv; 16-04-2013 kl. 08:55.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 09:37   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt, at der er nye skemaer, fra 1.1.2013, istedet for Ressourceprofilen.

Men det betyder ikke, at de relevante oplysninger, skal undlades fordi der IKKE er plads.

Selvsagt at de ikke skal vedlægges som bilag, og da slet ikke, hvis sagsbehandler ikke mener at de vil læse lange indlæg i skemaet?
Det er deres PLIGT, at læse ALT.

Du kan evt skrive til chef, og evt direktør for området, for svar på, om det kan være rigtigt, at dine oplysninger IKKE skal indskrives i skema, samt hvilken lov, der begrunder dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 09:50   #17
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er korrekt, at der er nye skemaer, fra 1.1.2013, istedet for Ressourceprofilen.

Men det betyder ikke, at de relevante oplysninger, skal undlades fordi der IKKE er plads.

Selvsagt at de ikke skal vedlægges som bilag, og da slet ikke, hvis sagsbehandler ikke mener at de vil læse lange indlæg i skemaet?
Det er deres PLIGT, at læse ALT.

Du kan evt skrive til chef, og evt direktør for området, for svar på, om det kan være rigtigt, at dine oplysninger IKKE skal indskrives i skema, samt hvilken lov, der begrunder dette.

VH Popiae

Kære Popia.

Ja, men det er det nye Forberedelsesskema, vi allerede har udfyldt, hvor hun oplyser, at det er et nyt skema i forhold til dette, der skulle være kommet, og som vi sammen skal udfylde, inden sagen skal forelægges Rehabiliteringsteamet.

Jeg vil foretrække at drøfte emnet mere direkte med sagsbehandleren og ved behov insistere på, at oplysningerne medtages direkte i Forberedelsesskemaet.
Afviser hun derpå dette, kan jeg løfte sagen.
Mange tak for anvisning af videre proces ved behov Popia.


og............ "Selvsagt at de ikke skal vedlægges som bilag, og da slet ikke, hvis sagsbehandler ikke mener at de vil læse lange indlæg i skemaet?"

Super godt argument, det lagrer jeg lige til evt. senere brug!

Sidst redigeret af Jasv; 16-04-2013 kl. 09:54.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 17:17   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her kan du læse om de forskellige skemaer der er....du skal dog bemærke at kommunerne kan lave deres egne versioner af disse skemaer...men læs her http://ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 18:04   #19
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Opdatering

Sagsbehandleren har ringet til min bror. De har modtaget scanningssvaret, og lægekonsulenten har kigget på det forværrede scanningssvar, som ikke vil give anledning til yderligere behandlingsmuligheder iflg. lægekonsulenten.

Som jeg har skrevet, havde sagsbehandleren egentligt sagt, at vi ikke kunne skrive så meget i Forberedelsesskemaet, og at vi sammen skulle udfylde skemaet, når vi nåede så lagt, at sagen skulle for Rehabiliteringsteamet.
I fredags oplyste sagsbehandleren, at hun og lægekonsulenten havde drøftet dette, og at de var enige i, at de ville gå videre med det, vi havde anført. vi har for hver påstand anført reference til lægefaglig udtalelse).

Min bror afventer fortsat lægesamtalen på OUH, hvor han selv skal have svar på scanningsresultatet, men da jeg er ansat på et hospital, har jeg haft svaret med ind til speciallægerne der, som oplyser, at scanningsresultatet gør, at min bror må løfte 2 kg. De har også samstemmende oplyst, at det i hans tilfælde slet ikke handler om arbejde, men om at finde frem til at kunne have et tåleligt liv.

Det forventes, at hans sag skal for rehabiliteringsteamet i maj/juni måned.

Min bror er forlænget efter § til fleks eller førtidspension. Han ligger uden al tvivl på grænsen (flere speciallæger har udtalt, at det er reelt, når patienten oplyser at have behov for at kunne ligge ned og hvile ryggen efter 1 times aktivitet). Han er arbejdsevnevurderet til at kunne klare 1 time med letteste arbejde, som kommunen kunne tilbyde iflg. kommunen selv, han er uddannet håndværker, og arbejdet må ikke indeholde vrid eller løft, og så skal han kunne aflaste ryggen ved hvile (afprøvningsstedet stillede af sig selv en seng til rådighed til min bror). Han er - efter at have haft som mål at få et fleksjob, ligegyldigt hvad - selv nået frem til, at han ønsker førtidspension.
Det bliver interessant. Jeg har besluttet mig for, såfremt de ender på fleks, at få sagen prøvet.

Spørgsmål

Min bror som nævnt fået forlænget sine sygedagpenge efter den § der ender med fleks eller pension.


Kan det bedst svare sig at afvente Rehabiliteringsteamets afgørelse, eller

skal man på forhånd tilkendegive, at man ønsker at få pensionsspørgsmålet afprøvet på § 17 eller §17 på det foreliggende grundlag?

Hvad kan han miste, hvis han meddeler, at han ønsker at få afprøvet pensionsgrundlaget, når han hans sygedagpenge er forlænget til fleks eller pension, hvis de afslår pension. Vil han så overgå til ledighedsydelse, eller hvad kan der ske - hvad tænker I?

Sidst redigeret af Jasv; 28-04-2013 kl. 19:09.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 20:09   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han søger en §17, vil han ved afslag kunne søge kontanthjælp, og få det hvis han opfylder betingelserne for at kunne få det.

Sygedagpengene ophører ved afslag og ledighedsydelse vil han kun kunne få hvis han havde fået tilkendt fleksjob.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsøge hospital/kommune Abraxus Alt det andet 3 27-08-2012 13:37
Glostrup hospital, transporttid? Tutteren Dit og Dat 4 24-11-2011 17:07
Så gav Hvidovre hospital op... Føler mig magtesløs Sandie75 Alt det andet 10 21-03-2010 14:22
Privat hospital rose Dit og Dat 1 28-07-2009 11:08
hospital bruger ulovlig tvang Stella Politik og Samfund 0 25-11-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension