K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2008, 10:42   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hej Trold. Sikke noget! Hvis vistieringen er blevet foretaget på falsk grundlag, er afgørelsen så ikke ugyldig???
Min nye sagsbehandler har for en uges tid siden, sendt mine lægepapirer til lægekonsulenten, for at høre hans mening, og det afventer jeg lige, inden der ryger en klage afsted.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 11:47   #12
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har gennem de sidste mange år været matchet i kategori 5 af alle sagsbehandlere og jobkunsulenter jeg har været til samtale med. Men nu hvor jeg søger førtidspension og nægter arbejdsprøvning (pga jeg ikke kan), så stilles der rigtig mange spørgsmålstegn til kategori 5 matchningen. FLOT
Nu MÅ jeg bare IKKE være en kategori 5. 5'eren var vist bare så de kunne fastholde mig på kontanthjælpen - så længe jeg ikke søgte førtidspension!!!!

....så nu er de vist ved at modsige sig selv og hinanden i deres iver på at få mig over i en anden kategori, så pensionen kan spares.
Så er jeg ikke den eneste, som de prøver at rykke rundt på... Har et utal af 5'er også fra sagbehandlere og jobkonsulenter, men pludselig skulle jeg være en 4'er... Da jeg spørger, hvordan det kan være, er svaret: vi kan da godt forsætte med at skrive 5, det gør nemlig ingen forskel... Hvorfor så lave de kategorier hvis det er ligemeget med hvilket tal der skal stå...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 20:48   #13
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Min nye sagsbehandler har for en uges tid siden, sendt mine lægepapirer til lægekonsulenten, for at høre hans mening, og det afventer jeg lige, inden der ryger en klage afsted.
Der kan som udgangspunkt ikke klages over indplacering i en given matchkategori.
Se principafgørelse R-3-08.
www.ast.dk


Bekendtgørelsen om match findes hér.

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=31066


Der er faktisk stor forskel på, om man er omfattet af match 4 eller 5, f.eks. er man som match 5 ikke omfattet af 300-timers reglen.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 23:28   #14
thor01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
thor01 er ny på vejen
Hej

Matchgruppe = visitationen under behandlingen i kommunen --- sygedagpenge.

Hos Arbejdsmarkedsstyrelsen har jeg fundet en guide til sagsbehandlere i kommunen, som vi andre også kan bruge.

Den er ret så interessant - så det er måske en ide.

Link: http://sdpguide.ams.dk/

Sidst redigeret af thor01; 22-10-2008 kl. 23:33. Årsag: glemte en årsag
thor01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 23:30   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man skal bare huske, at der "matches" forskelligt.

Man matches i 3 grupper, mens man er på sygedagpenge.

Man matches i 5 grupper på kontanthjælp.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 10:12   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er altid blevet matchet til kategori 5 (kontanthjælpsmodtager) fordi de har konkluderet at jeg ikke har nogen arbejdsevne. Men taadaa! Søger man førtidspension, jamen så SKAL man bare have en arbejdsevne, og man HAR pludselig en arbejdsevne, og selvom man ikke har en....jamen så finder de en! Arbejdsevnen kan udmærket være at man kan stå op ved egen hjælp i mere end fem minutter. Og ressourcerne vælter pludselig ned fra himlen - uhauha, hun kan selv følge sine børn i skole, kan selv lave maden og stå for husholdningen, og sågar vasketøjet - dét er fandeme kompetencer VI kan bruge på arbejdsmarked!

Det hele er fandeme så dobbeltmoralsk og man bliver bare så ØV!

Jeg har været på kontanthjælp i 20 år som psykisk syg og har 35 arbejdsprøvninger og andre revalideringsmæssige tiltag bag mig. Og har aldrig stået til rådighed for arbejdsmarked, hvilket er ulovligt.
De kan jo bare læse min sag, den er rimelig selvforklarende og ikke spor snørklet.

Så jeg fatter jo ikke hvorfor de nu hverken kan sagsbehandle eller finde ud af en skid. Og jeg bare skal vente og vente og vente....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension