K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 10:13   #21
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ja den mandlige læge er virkelig en meget rar og forstående mand, den kvindelige mødte jeg slet ikke de dage jeg var derinde, så hende ved jeg intet om...

Knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 23:21   #22
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Hej igen
Tror i at smerteklinik kan hjælpe at jeg får bedre beskrivelse af min smerter og måske får en pension til sidst eller flexjob?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 09:00   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis dine smerter er i forbindelse med betændelsesgigt, og bindevævslidelser, kan de intet gøre, formodentlig.

Der er således reumatologen der kan behandler og smertestille symptomer fra disse sygdomme.
Jeg vil advare om at de bare laver om, i din medicin, eller gør noget som helst, uden at du har talt med din reumatolog, om dette.

Smertklinikker er et modefenomen, som kommunen ynder at bruge, især fordi det kan trække en sag yderligere.
Ofte vil ens egen læge jo henvise, hvis han finder det nødvendigt.

Min læge skrev promte til kommunen, at HAN styrede medicinen, og at han havde meget svært ved at se, hvilken forskel smertcenter kunne gøre i min sag. Han mente at dette ville være tidspilde, da jeg intet udbytte ville få at dette.

reumatologer har den længeste specialuddannelse.
Efter min mening skal man følge speciallægers viden, indenfor sygdomsfeldt, da de trods alt ved mest om disse sygdomme.

Hvis en speciallæge anbefaler dette, er sagen jo anderledes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:33   #24
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg var henvist til ålborg, men der var 1½ års ventetid, så jeg valgte at køre til Horsens. Her kom jeg ind i løbet af 2 uger...Jeg var tilknyttet smerteklinik fra aug 2010 til april 2011. Jeg var dernede 1 -2 gange pr uge.
Jeg gik ved læge, fys, psykolog og på smertehåndteringskursus. Det er noget af det bedste der er sket for mig i hele forløbet efter min arbejdsskade....endelig at komme til et sted hvor jeg blev taget alvorligt - det ikke at føle sig som en hypokonder var en ny ting for mig :-)
og psykologen hjalp mig til at acceptere og blive bedre til at tackle mine kroniske smerter.
Smertehåndteringskurset var også godt - det forgik over 13 uger, hvor vi var en gruppe på ca 12 der mødtes og delte erfaringer + blev undervist bla. i at forbedre ens livskvalitet...
Kan meget varmt anbefales :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 04:01   #25
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Jeg skal snart selv på smerteklinik havde først fået en tid på Give smerteklinik i december måned, men så skrev de heldigvis til mig at jeg har fået tid i oktober måned.

Så er utrolig spændt på hvilken forløb jeg skal igennem og om de kan hjælpe mig.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 11:51   #26
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Pernille...

Jeg ved ikke om smerteklinikkens udtalelse kan hjælpe os til pension eller fleks, men håbet er der sandelig!

Jeg er afsluttet for et par måneder siden, og jeg regnede da med, at papirerne derfra automatisk blev skrevet og sendt til ens læge og kommunen. Men intet sker der, før sagsbehandleren beder klinikken om en statuserklæring, før skriver klinikken dem ikke! Min sagsbehandler sagde for 2 mdr siden, at hun ville indhente statusattest/erklæring ( hvad det nu end hedder), fra min læge og fra klinikken...intet skete. Så skrev jeg en mail til min sagsbehandler om, at det hele lå klar til at hun kunne indhente det...svaret var Fint, det gør jeg så....men intet er sket endnu og det er vel 1½ md siden.

Jeg blev sendt til vurdering på smerteklinik, efter at lægekonsulenten havde set min sag og sagde, at han mente jeg lige skulle igennem den, fordi jeg ikke havde afprøvet meget medicin. Det har jeg så nu, uden det havde effekt på mine smerter, og så venter jeg så igen igen igen på, at der skal ske noget. KORS hvor tager det hele dog lang tid for dem!

Er selv meget spændt på, hvad de kommer til at bruge klinikkens udtalelse til, for de kan jo ikke sige nu, at mit funktionsniveau må være bedret fordi jeg er blevet smertelindret. For det er jeg jo ikke

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 13:56   #27
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
psst. fibro på www.sundhed.dk kan du via nem id, se journal notater derfra måske kan du udskrive disse til din sb ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 22:32   #28
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Smile smerteklinik

Tak Fibro for svarene det er altid dejlig at der er nogen at giver støtte også andre der har skrevet. For mig selv betyder meget jeg er begundt at være mere stærkt. Jeg skal til samtale på onsdag og starte nr.3 arbejdsprøvning og venter på indkaldelse fra smerteklinik den i Herlev er 1 år ventetid så jeg spændt hvor skal jeg får.

Jasch tak for sundhed.dk men kan lægerne se om vi har været på de sider og ser efter? meget godt at vide.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:52   #29
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Er der nogen, der kender til Den private smerteklinik, Stationsalléen i Herlev - og evt. har nogle erfaringer derfra? eller Smerteklinikken/Glostrup Privathospital?
Hvis jeg får mulighed hvad skal jeg vælge?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 08:13   #30
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej Pernille

Desværre kender jeg ikke Herlev. Men vil bare lige fortælle at jeg gik på smerteklinik i Aalborgi et års tid. Der var også et års ventetid, men jeg ringede til dem og sagde, at jeg hvis de fik et afbud kunne jeg komme med 1 times varsel. Og ja, så kom der altså kun til at gå en måned før jeg var på smerteklinik.

Første vil jeg lige sige at jeg havde stor succes af at gå der. Båden lægen, som hjalp mig med medicin og forståelsen af at have kroniske smerter. Men jeg havde også mange timer hos en psykolog, og det var nok det bedste. Hun var meget, meget dygtig.

For den andet vil jeg lige fortælle om min veninde, som også kom på Aalborg smerteklinik. Hun var meget syg med kroniske smerter, men havde ingen diagnoser. Hun var på kontanthjælp, og kommunen ville ikke hjælpe hende pga af manglende diagnoser.

MEN smerteklinikken blev en fantastisk hjælp for hende. De har jo også en socialrådgiver der hjælper med alt papirarbejde til kommunen. Efter ca 9 mdr. på smerteklinik fik min veninde et fleksjob på 12 timer bevilget. Uden hjælpe fra smerteklinikken havde hun nok stadig været på kontanthjælp.

Så kan kun på det kraftigste anbefale smerteklink, da de kan hjælpe i mange positioner.

Håber det aller bedste for dig :-)
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension