K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 21:47   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry Vil skærpe krav til førtidspension

Er der nogen der ved hvilke stramninger der er på bordet...læste lige denne artikel og tænkte ÅÅÅÅÅH nej....Hvorfor går de efter de syge ? det er forrykt ! det er MEGET SVÆRT at få pension i forvejen...MEGET SVÆRT !

Citat:
Socialrådgivere er imod skrappere krav
Det er '"malplaceret', at Arbejdsmarkedskommissionen vil skærpe krav til førtidspension, når tusinder fyres mener Socialrådgivernes formand, Bettina Post.

Det nytter ikke at skærpe kravene til førtidspension for de svageste personer på kontanthjælp, mener socialrådgiverne, der dermed lægger luft til et nyt forslag fra regeringens arbejdsmarkedskommission, der lægger op til en stramning af kriterierne for at få tildelt førtidspension.
http://politiken.dk/indland/article703599.ece

og ...

http://politiken.dk/politik/article703484.ece

Citat:
Fremover skal personerne gennem et individuelt 'udviklingsforløb' med en fast kontaktperson, før de eventuelt kan få tilkendt ydelsen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 22:55   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Utroligt ... er de sikker på de ikke vil til at give døde en kontaktperson med i graven, så de kan holde øje med at de ikke vågner op og ligger og driver den af, i stedet for at stille sig op i arbejdsløshedskøen?

Ideologier og mistro har åbenbart ingen grænser i VKO og deres omgangskredse mere... jesus!...
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 22:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
'udviklingsforløb'..........................

Hjææææææælp...kan forestille mig det værste...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det seneste nye fra arbejdsmarkedskommissionen kan læses her : http://www.amkom.dk/om-kommissionen/kommissorium.aspx

Citat:I de senere år har bestræbelserne på at skabe mere rummelighed på arbejdsmarkedet bl.a. givet sig udslag i en markant stigning i antallet af personer visiteret til fleksjob. Det er sket uden, at det har ført til færre tilkendelser til førtidspension eller færre sygedagpengemodtagere. Regeringens vision for det rummelige arbejdsmarked bygger på en mere klar målretning af de offentlige ordninger for personer med nedsat arbejdsevne, herunder at fleksjob forbeholdes personer, der ikke kan bringes i ustøttet beskæftigelse og at førtidspension forbeholdes personer, der ikke kan bringes i støttet beskæftigelse. Citat slut.

Så skærpelsen består i en ny omstrukturering (og mere overvågning af klienterne) - sådan som jeg ser det.

Med andre ord, så skal klienterne 'mandsopdækkes' af en og samme kontaktperson gennem hele forløbet, så klienterne ikke længere kan bruge den om de forskellige sagsbehandlere der fordærver sagen. Nu skulle man så få én vejleder med hele vejen igennem 'der kan gribe en' hvis man skulle snuble.

Er bare bange for hvad sådan en 'vejleders rolle er' for hvis den er lige så diffus som lægekonsulentens rolle, så kan vejlederen jo hurtigt blive en splint i røven!!

Sidst redigeret af Ninja; 04-05-2009 kl. 23:19. Årsag: tilføjelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:24   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
http://www.amkom.dk/media/20377/resu...g%20090507.pdf

også fleksjob ordningen vil de ændre...

Citat:
Samtidig ønsker kommissionen at give den enkelte bedre muligheder for og til-skyndelse til at forbedre sin arbejdsevne.
Som led heri overvejer Kommissionen en omlægning af fleksjobordningen, hvor løn-tilskudskronerne målrettes personer med begrænset arbejdsevne og lav løn. Om-lægningen vil styrke muligheden for, at personer, der (i starten) kun kan arbejde ganske få timer om ugen, kan benytte fleksjobordningen. Hvis arbejdsevnen for-bedres, kan den fleksjobansatte aftale en højere arbejdstid eller nye (mere kræven-de) arbejdsopgaver med sin arbejdsgiver og derved opnå en indkomstfremgang.
ak ja ...med 24.000 ledige fleksere allerede nu bliver det nok lettere at finde jobbet...( sarkasme)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 23:59   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

ak ja ...med 24.000 ledige fleksere allerede nu bliver det nok lettere at finde jobbet...( sarkasme)
Ja det er vanvittigt... de jobs til fleksjobbere har aldrig været der... og alle ved jo at i virkelighedens verden kommer alle de fleksjobs aldrig før de lægger økonomisk pres på virksomhederne...og det kunne de jo ikke finde på...

De mennesker der laver alle disse rapporter lever ikke i virkelighedens verden.... Eller den grimme udgave... bestilt arbejde fra regeringen... vi skal plage livet af de dovne slyngler til de enten arbejder eller dør
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 08:19   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad der undrer mig, når man skriver:

Citat:
ansøgere om førtidspension skal gennem et individuelt "udviklingsforløb" med en fast kontaktperson, før de eventuelt får tilkendt ydelsen. Udviklingsforløbet skal omfatte alle, der ikke åbenlyst har "varigt og betydeligt" nedsat arbejdsevne, og formålet er at afsøge, om der kan findes veje tilbage til arbejdsmarkedet.
Jeg ved ikke om arbejdsmarkedskommisionen har læst lovgivningen igennem for tilkendelse af førtidspension, men det står altså direkte i den, at arbejdsevnen skal være ubetydeligt lav og varigt nedsat.

De mener altså at der tilkendes førtidspensioner på ulovligt grundlag... igen er det mistroen der dominerer begrundelserne, som dækker over at de helt generelt bare vil spare på området... det er ikke en skid andet end en skjult kvotepolitik... syge kunne lige så godt være en stime fisk i havet med bestand kvote på.

De burde hellere kigge på ÅRSAGEN til at der er så mange der har behov for en FP... det KUNNE måske have noget at gøre med den alerede overstrammede beskæftigelsespolitik, samt erhvervslivets overophedning at arbejdsmiljøet og arbejdsmængden... det er jo ligefør arbejdsmarkedet er på steroider, og de bliver bare ved og ved med at presse på for at køre endnu stærkere

De glemmer sgu' at mennesker har en grænse... skru' ambitionerne ned for f.....!!!
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 09:21   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Læg i øvrigt også mærke til sætningen "Til-skyndelse til at forbedre sin erhvervsevne"...

Jeg læser den som "Pligt til at forbedre sin erhvervsevne", og det vil altså sige at man nu skal TVINGES til at blive mere rask... hvordan de vil have at det skal være muligt, uden at de leverer ét stk. jesus med til hver ved jeg ikke, men jeg kender ikke nogen der kan heale sig selv.

Jeg gætter på at den sætning dækker over pligt og tvang til at:

- deltage i forsørgsordninger
- tvangsaktiveringer
- tvangsmedicineringer
- tvangsoperationer
- tvangsterapi

og lignende foranstaltninger... man kan spørge sig selv, om systemet er ved at blive lavet om til et KLIENT system igen... noget tyder på det, for hvor megen selvbestemmelse er der efterhånden tilbage for borgeren i dette system?
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 10:46   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er skræmmende læsning... Mest af alt fordi det endnu engang viser, hvor langt væk, de herre og damer er fra, hvordan virkeligheden ser ud...

Razmo:
Citat:
- tvangsmedicineringer
- tvangsoperationer
- tvangsterapi
Kroppen er ukrænkelig og selvbestemmelse over den er en menneskeret. Selvom kommunerne på alle mulige måder forsøger at agere behandlere og omgå loven og ordinere behandling, må de ikke, og dét skal vi for alt i verden holde på...!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 11:58   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg ved ikke om arbejdsmarkedskommisionen har læst lovgivningen igennem for tilkendelse af førtidspension, men det står altså direkte i den, at arbejdsevnen skal være ubetydeligt lav og varigt nedsat.
Razmo, jeg tror man skal fokusere på ordet "åbenlyst".
"Udviklingsforløbet skal omfatte alle, der ikke åbenlyst har "varigt og betydeligt" nedsat arbejdsevne"

Jeg går ud fra, at man med "åbenlyst" mener de lidelser som eks. kan ses på røntgen og i blodprøver, og at man derfor mener psykiske lidelser. (Hmm, blev det til noget vrøvl, eller forstår i hvad jeg mener ?)
Og det er vel helt i tråd med det vi har hørt så tit, om at unge med psykiske lidelser alt for ofte parkeres på en livslang pension.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
Førtidspension og krav om erstatning eller noget ligne dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 12-11-2012 20:08
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Kritik af nye krav til førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 04-05-2009 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension