K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 09:15   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg har forsøgt at slå et slag...

...for større forståelse af kronisk syge, hvis nogen vil læse mit debat oplæg på Avisen.dk findes det her:

Det naive Håb!



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 10:28   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ragdoll.

Tak for endnu en god artikel. Bare jeg havde overskuet til også at lade min røst høre.

Efter at have læst dit indlæg, kom jeg til at tænke på, om du lider af vinterdepression? Har du prøvet lysterapi om morgenen?

Jeg har nu selv taget ½ time lysterapi fra medio okt. til febr./ marts i små 10 år, hvilket har gjort at jeg ikke længere får denne lyst til at krybe i hi, som en bjørn og sove vinteren væk. Og ikke mindst spise en masse sødt og fedt. Og ikke falde i søvn på sofaen omkr. kl. 20.00 hver aften.

Det var min læge, der lod mig afprøve dette hos hende, og da vi så en bedring købte jeg via Smifa Health Care en gennemtestet model, som har forvandlet mine efterår og vinter til rimelige og med langt mere energi. Nu sidder jeg så ½ time ca. 4 - 5 dage om ugen afhænigig af hvor meget sol der er udenfor, mens jeg spiser min morgenmad.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 11:02   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Gunvor

Jo jeg har overvejet lysterapi, men kan ikke finde pengene til apparatet. Men jeg er på antidepressiva. Ellers tror jeg ikke jeg ville klare det. Men det er nu fysisk, mere end psykisk jeg går ned om vinteren. Min sygdom påvirkes meget af kulden og fugten om vinteren.

Men et godt råd som jeg gerne ville afprøve hvis jeg blot havde pengene til det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 11:42   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Prøv evt. at se om der er nogle brugte på marked til en god pris.
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=lysterapilampe&vis=galleri

Jeg fik hos den Psykiater der var med til at lave forsøget på Frederiksberg. Jeg købte en af lamperne da forsøget var slut.

Det hjælper helt klart mig.
Du bor desværre ret langt væk, for ellers måtte du meget gerne låne min.

Kram
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 13:02   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak Wodpoulsen, det er sødt af dig at tænke på den måde.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvad det er for lyskilder disse lamper indholder, da jeg jo ikke kan tåle sol på grund af min lupus, så jeg ved ikke engang om jeg kan tåle det, jeg vil også spørge min læge når jeg er der i næste uge.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:02   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ragdoll

På markedet kan man nu få pærer...så man ikke behøver investerer i de dyre anlæg..
De minder meget om sparepærer men er lysgivende - dvs. kan hjælpe vinterdepressive..og meget meget mere...skal nok skrive når jeg finder min seddel.....(hukommelsen du ved -g-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 16:49   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ragdoll

På markedet kan man nu få pærer...så man ikke behøver investerer i de dyre anlæg..
De minder meget om sparepærer men er lysgivende - dvs. kan hjælpe vinterdepressive..og meget meget mere...skal nok skrive når jeg finder min seddel.....(hukommelsen du ved -g-)
Tusinde tak, det var måske den billigste løsning til afprøvning inden man investere i en dyrere lampe ^^



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 18:28   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ragdoll

På markedet kan man nu få pærer...så man ikke behøver investerer i de dyre anlæg..
De minder meget om sparepærer men er lysgivende - dvs. kan hjælpe vinterdepressive..og meget meget mere...skal nok skrive når jeg finder min seddel.....(hukommelsen du ved -g-)
Sådan en har jeg, af dette mærke: http://shop.duft-natur.dk/diverse-pr...78/biolys-380/

De sidste 2 år har jeg haft den siddende i en lampe ved min pc, så jeg er i nærheden af den både morgen og aften.
Jeg kan mærke en effekt af den, men det ville sikkert være endnu bedre hvis jeg brugte en helt efter forskrifterne.

En sådan pære/lampe er også god som arbejdslampe hvis man arbejder med småting.

IKEA har en billig glaslampe (bordlampe) som er velegnet til formålet, men hvis man skal ud og købe sådan en pære skal man være obs på, at de fås både med lille og stor fatning.
Lampen fra IKEA er med lille fatning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 19:56   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ragdoll.

God ide at spørge din læge vedr. lupus, men jeg har ikke læst om problemer med dette i de videnskabelige artikler om netop dette meget hvide lys på 10.000 lux.

Jeg skriver netop, at man skal sidde i lyset om morgenen. Hvis man tager det for sent på dagen, sker der simpelthen det at dit biologiske ur forrykkes, og du ikke kan falde i søvn til normal tid. Denne virkning får man ikke ved svagere pærer, idet de netop ikke påvirker koglekirtlen, og derved ikke har nogen effekt efter man har slukket lampen.

Fandt en brugt Smifa til salg, desværre i aug., til 2000 kr., som ikke blev solgt på auktion fra Brabrand. Ved ikke hvor du er i landet. Måske en julegaveide til dig fra hele familien. http://www.qxl.dk/pris/sport-helse-f...v/an602949640/

Jeg har nu haft min i 4 år, og har ikke skiftet pærer endnu.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 23:21   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Ragdoll!

Gør mig ondt at læse din historie:

Din debut med rygproblemer for 20 år siden og derefter nye diagnoser ligner min historie, men rigtig vigtigt at du bevarer håbet og livsglæden over de ting, du kan gøre.

Men kan sagtens følge dig i, at "ind i mellem trækker sorte skyer op", når man har brugt rigtig mange kræfter på at være positiv... så skal man tillade sig selv at restituere, virkelig søge at gøre ting, der er godt for én selv!

Jeg kompenserer for de begrænsninger, min "skodkrop" sætter ved bl.a at læse formidable fortællinger, hvor jeg "hvirvles over bjergtoppe og gennem dybe dale" - alt det, jeg ikke længere kan gøre i virkeligheden.

Desuden er det en vidunderlig erfaring for mig, at i drømme fejler jeg intet, hvilket jeg har hørt også gælder for andre med nedsat fysisk kapacitet.
Håber også det gælder for dig.

De allerbedste ønsker for dig til at finde din måde at tackle de svære perioder på :-)

P.S.

Ragdoll, en 200 watt nøgen pære i loftet et par timer ind imellem, hvor du "leger strandtur på gulvet på et tæppe" gør underværker!

Bagefter er det simpelthen så hyggeligt med lidt mørke eller dæmpet belysning...

Det virker for mig!

Prøv det :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
Som et slag med en hammer! AMR Spørgsmål ang fleksjob 2 07-04-2011 19:26
Første slag vundet hopper Alt det andet 14 01-10-2010 16:45
Et sidste slag i ryggen af sociallægen Henrikxxxx At søge førtidspension 10 18-08-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension