K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2009, 11:59   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
man kan spørge sig selv, om systemet er ved at blive lavet om til et KLIENT system igen... noget tyder på det, for hvor megen selvbestemmelse er der efterhånden tilbage for borgeren i dette system?
Der bliver ingen selvbestemmelse overhovedet... det begynder meget alvorligt at haste med at få skiftet den sorte regering ud for der bliver ikke mange rettigheder tilbage for fremtidens pensionister...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 12:11   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har aldrig fattet den der med, at unge bliver parkeret på livslang pension!
Jeg mener, pensionen er jo ikke tvungen, alle har ret til at melde pensionen fra hvis de skulle blive raske igen. Eller som forsøg, få gjort den hvilende.

Jeg ved godt regeringen ofte bruger den der med den livslange pension som 'roden til alt ondt' men det er jo løgn! Alle der får det bedre kan blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende. Der er jo ingen der siger at unge mennesker SKAL være førtidspensionister resten af livet. De har da ret til at blive raske.

Jeg tror mere det handler om, at unge forbliver på den livslange pension, fordi de ikke kan få hjælp til den videre behandling. Når først pensionen er en realitet, så ryger hjælpen og så er man endnu mere opgivet af systemet! De vil hellere bruge pengene på at få pisket andre syge ud på arbejdsmarked.

Livslang pension til unge mennesker er et symptom på et råddent behandlingssystem der ikke kan rejse disse mennesker op igen. De får pensionen. Og så bliver de fuldstændigt droppet!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 05-05-2009 kl. 12:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 12:40   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jammen det handler om at liberalister åbenbart tror, at alt hvad der er på overførselsindkomst bliver "lullet i søvn" og bliver forvandt med tanken om at gå og lave ingenting.

De liberale glemmer bare, at de allerede HAR lavet overførselsindkomsterne så lave, at der ikke ER noget incitament til at være på dem, hvis man ikke ligefrem har en god grund... som at man er SYG.

Nu har jeg selv lige fået min FP, og jeg er ikke blevet mindre aktiv end før, jeg prøver at hjælpe lige så meget jeg kan her inde... jeg føler mig da ikke på vej i nogen "social deroute", eller "fede den af" fornemmelse... jeg ser den til gengæld som en mulighed for at gøre noget ved mig selv, på MIN måde, som jeg aldrig fik lov til af systemet, fordi de hele tiden vidste HVAD der var bedst for mig, og skulle tvinge mig rundt i det ene og det andet til ingens verdens nytte... og ikke engang 20 år i det system fik dem til at fatte at det ikke virkede.

Nu har jeg da TANKER om, at jeg MÅSKE kan komme til at få noget musik færdig... og tankerne ER begyndt at brede sig til, at måske kan jeg også SÆLGE noget af det på min nye hjemmeside (har allerede haft een forespørgelse på om det er noget man kan købe fra udlandet)... så måske er denne FP netop MIN billet til at starte lidt export i fremtiden?

Derfor mener jeg også, at det er hul i hovedet at man bliver ved med at føre disse iedologier om det rummelige arbejdsmarked ud i det sociale system, når man ikke samtidigt sørger for at det føres ud i erhvervslivet også... det virker KUN som ideologi.

Man bør se på den enkeltes livshistorie... er der gået et vidst antal år, og man ikke er kommet i arbejde, bør man have en førtidspension, med fuld mulighed for at tage arbejde som man føler man er i stand til at klare på de vilkår erhvervslivet har... for det er dem der bestemmer i sidste ende aligevel, om de vil ansætte eller ej... det nytter ikke noget med de fine ideologier om det rummelige arbejdsmarked, for det er et politisk korstog, som ingensteder kommer.

De syge skal udmærket nok selv sørge for at komme i sving hvis de kan... og jeg tror på, at kan de, så vil de også gerne... og jo mere selvbestemmelse de har, og jo mere viljen kommer indefra og ikke fra en emsig beskæftigelsesministers krav, jo større er chancen for at det lykkedes.

Så som jeg har skrevet før; afskaf fleksjob og skånejob... de er kun politisk pyntepolitik.
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 15:40   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Razmo, jeg kender flere som er i fleksjob, og som er glade for deres fleksjob,
jeg er sikker på de ville blive dybt ulykkelige, hvis de blev afskaffet, men
jeg mener det burde være frivilligt om man vil stå til rådighed for et fleksjob,
når man har svært ved at hænge sammen.
Jeg synes ikke det nye tiltag er værre end at blive kørt igennem diverse
arbejdsprøvninger, men jeg undrer mig over at det kun gælder kontant-
hjælpsmodtagere, og ikke folk på ledighedsydelse.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 11:00   #15
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
kroppen ens egen???

Hej Risa.

Du skriver;
Citat:
Kroppen er ukrænkelig og selvbestemmelse over den er en menneskeret. Selvom kommunerne på alle mulige måder forsøger at agere behandlere og omgå loven og ordinere behandling, må de ikke, og dét skal vi for alt i verden holde på...!
Du har helt ret i det du siger, men vi har jo før set at kommunerne alligevel tager folks penge fra dem hvis de siger nej, med den begrundelse at de ikke viser interesse for at komme tilbage til arbejdsmarkedet.

Summa summarum bliver jo så at du på papiret har retten over din egen krop, men idet øjeblik at kommunen spørger om du vil forsvinder retten, for så vidt at man kommer til at kæmpe i lang tid for at få det rettet. Og hvad skal man så lige leve af i mellemtiden

Det bliver især svært hvis man er alene med børn, for så skal man samtidig pludselig slås med de sociale myndigheder der siger at nu er man en dårlig mor eller far

Rettigheder er ofte noget vi må kæmpe i laaaang tid for at få i realiteten. De gælder kun på papiret i det offentliges øjne. Som jeg skriver i min signatur; All I want to say is that they don't really care about us.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
Hvad har jeg krav på? fireman Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-02-2013 20:20
Førtidspension og krav om erstatning eller noget ligne dennis guzel Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 12-11-2012 20:08
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Kritik af nye krav til førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 04-05-2009 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension