K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2013, 01:39   #11
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
ja du kan selvfølgelig kun lave det nummer hvis du kan arbejde 100 % effektivt....det giver vel sig selv....ellers er der jo ikke noget i det for arbejdsgiveren...
De fleste flex-jobbere (specielt nu) kan jo ikke arbejde 100% effektivt. Så som du siger, er der ikke særligt meget til arbejdsgiveren.

Citat:
Spørgsmålet er om vi ser det de anden vej...at arbejdsgivere som prøver at få folk til at gøre sådan for at få jobbet...

Nu skal man måske også passe på med at se det hele for sort..
Jeg kan godt se hvor der kunne være brug for flexjobbere. Bare lige nu kan jeg ikke se det for særligt gode jobs. Det eneste gode ved situationen lige nu er at nuværende flexere beholder den tidligere ordning.

Kan vel selv i sidste ende være ligeglad og bare droppe flexjobbere helt, men vil da stadig gerne høre nogle argumenter og overtalelse. Ikke kun for at skulle ansætte flexjobbere, but også for at overveje det selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
der er også den store fordel at flexjobbenren typisk er billigere pr time end en alm arbejder og så kan der bruges deltidsansatte dem er der ikke mange af på det ordinære arbejde og skal man hyre it folk så er timelønnen altså ofte langt over 250 kr pr time og det tilbyder de sikkert ikke ledige flexjobber så jo der er mange fordele for arbejdsgivere stadig
Så de kan bruges til løn dumping? (heh, troede ellers argumentet var for at flexjobbere skulle have ligeværdig løn)

Men tak fordi du udpegede nogle fordele, det kan alt sammen bruges.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide om reglerne angående hjælpemidler ændrede sig med reformen og måske kan dække mere bredtgående.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 02:08   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De skal nu stadig give overenskomstmæssig løn inden for det område man nu bliver ansat....

Nej der er ikke ændret på hjælpemidler i denne reform....hverken den ene eller den anden vej...

Du kan selv læse en del mere om hjælpemidler her http://bmhandicap.dk/da/Kompenserend...lpemidler.aspx

Øhh jow...de fleste kan arbejde effektivt i de timer de har som skånehensyn...

Der er selvfølgelig nogle som ikke kan...men de fleste har fået sat deres timeantal efter hvad de kan effektivt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 11:56   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Abraxus prøv lige at vende det om til det positive istedet for at lyde som om, det skal være så besværligt at ansætte fleksjobbere.

Nu er jeg ansat i nr. 2 fleksjob og jeg har fået de hjælpemidler, jeg har behov for. Du ved ikke altid, hvad de har behov for, før du ansætter dem, eller umiddelbart inden. Det skal jobcentret jo nok hjælpe med. Selv med de hjælpemidler, der er, så kan man sagtens arbejde effektivt. Nogle handicappede har fået så megen ros for deres effektivitet i forhold til deres kollegaer, fordi de brænder for arbejdet, fordi de endelig kan få lov at vise, hvad de kan..... Arbejdsgivere kan blive overrasket....

Tænk lige hvor meget alm. lønmodtagere måske selv arbejder effektivt. Rygere, der holder deres pauser som de vil, fordi de trænger til at ryge.... Det er endda en stor debat om i medierne for tiden om det emne..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 14:16   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Abraxus prøv lige at vende det om til det positive istedet for at lyde som om, det skal være så besværligt at ansætte fleksjobbere.
Det er da besværligt i mange tilfælde, det kommer man ikke udenom. Men kan være rart med lidt modargumenter.

Jeg synes bare du blander de mest velfungerende flexjobbere ind i det, men det er langt fra sagen i mange tilfælde specielt i fremtiden, hvor endnu flere syge bliver smidt i flexjob.

F.eks. Ud af de 3 flexjobbere vi har tilbage. (der ikke er blevet fyret), er der kun en af dem der arbejder tilnærmelsesvis så effektivt time-for-time som en af vores almindelige ansatte. De 2 andre arbejder en del langsommer time-for-time og den ene af dem har problemer med at forstå ting, så han skal ofte forklares tingene mere end en gang.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 19:50   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er da besværligt i mange tilfælde, det kommer man ikke udenom. Men kan være rart med lidt modargumenter.

Jeg synes bare du blander de mest velfungerende flexjobbere ind i det, men det er langt fra sagen i mange tilfælde specielt i fremtiden, hvor endnu flere syge bliver smidt i flexjob.

F.eks. Ud af de 3 flexjobbere vi har tilbage. (der ikke er blevet fyret), er der kun en af dem der arbejder tilnærmelsesvis så effektivt time-for-time som en af vores almindelige ansatte. De 2 andre arbejder en del langsommer time-for-time og den ene af dem har problemer med at forstå ting, så han skal ofte forklares tingene mere end en gang.
Altså efter min mening, og det tror jeg også mange andre ville sige det - der er ingen mennesker, der er ens. Jeg har selv kollegaer som heller ikke altid forstår, hvad der er besluttet og laver fejl osv... Sådan er det bare. Hvis du synes, det går så langsomt med en fleksjobber i din virksomhed, må du overveje til den næste opfølgning i dennes fleksjob sammen med jobkonsulenten snakke om, hvad årsagen måske kan være. Måske har denne fået det værre med helbredet osv... og timerne måske skal sættes ned, så man bedre kan arbejde effektivt. Der kan være flere faktorer/årsager til det.

Kan også fortælle, at der er mulighed for at få ansat en mentor via jobcentret, som betale for det. Denne mentor kan hjælpe én til at forstå opgaver bedre osv... Det kunne du overveje, om det var noget. Der er også mulighed for personlig assistance... Så det er bare om at finde mulighederne i samarbejde med jobcentret fremfor at begrænse.

Jeg har selv haft en periode, hvor jeg ikke arbejde så hurtigt, som jeg plejede - fordi mit helbred var ret dårlig, og lægerne kunne ikke finde årsagen til det. Det ville også kunne ske for én som ikke er fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 19:58   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
arbejdsmarkedsstyrelsen www.ams.dk reklamerer på hjemmesiden med flek som fleksible deltidsmedarbejdere!
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Jeg har set mig nødsaget til at hyre en privat socialrådgiver! nala Politik og Samfund 19 03-01-2012 20:15
Patienter hyre advokater sun-lady Det er da strengt ! 11 15-07-2009 01:17
Er der nogen, der som jeg har måtte hyre en advokat.. Kirsten Marie Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2008 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension