K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 08:17   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan sagtens følge dig Carolines, for du har naturligvis ret. MEN. Der ligger også en masse psykologi bag enten slankekur/livsstils ændring og/eller operation.
Man skal VILLE DET 110% før end det bliver en succesoplevelse.

At tvinge, true eller presse nogen til ovenstående er jo så langt ude i hampen, som dét kan være.
Tænk om en person som IKKE VIL (eller som slet ikke forstår pointen) bliver truet til operation, og operationen så giver de bivirkninger Gizmo taler om? Det ville jo være en katastrofe uden sammenligning! Et helvede på jord.

Jeg synes det er rystende at der lige frem ligger en principafgørelse på området der siger, at hvis bmi er over 50, så SKAL de opereres - fy for ***** da!! Den slags magtmisbrug er jeg simpelthen modstander af.

At det er sundt at tabe sig, at operation kan redde liv osv er jeg helt med på. Men, der er også nogen der begår selvmord efter operationen fordi de ikke magter bivirkningerne og som ikke kan forsone sig med den nye livsstil, der er personer der ad åre, bliver lige så fede som før, andre skal døje med bivirkninger resten af livet osv osv. Det skal man altså ikke TVINGE nogen til, det skal man SELV vurderer om man vil være med til...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 09:53   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er godt nok rystet hvis folk kan tvinges til en fedmeoperation, en operation kræver godt nok at det er noget man virkelig vil, og også vil leve efter ( masser af proteiner, og spise groft ) en patient skal også psykisk være med ( er der f.eks en psykisk diagnose opereres der ikke ).

Der er eksempler på folk der har haft noget psykisk, de er blevet rigtig dårlig psykisk efter operationen, har fortsat med store madportioner og intet tabt af betydning......... Bagefter kan pressen så sige operationerne virker ikke

Jeg er selv GBY opereret, og det bedste jeg nogen sinde har gjort, har ikke haft komplikationer, mine tal er som de skal være, har fået fjernet hud på mave og ryg, men det ser jeg som en belønning for mit vægttab, og vægten er hvor den skal være Elsker mit nye liv........... Men INGEN skal tvinges igennem operation for det kan gå så galt psykisk, og vil de ikke tabe sig ja så taber de sig ikke...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 16:14   #13
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Er også enig i, at det er forrykt at tvinge folk til en operation, netop fordi det, som flere også har nævnt, kræver at man er indstillet på den livsstilsomlægning der er nødt til, at følge med bagefter.
Det er ingen mirakelkur, men et stykke værktøj der kan bruges i den sammenhæng (og et meget virksomt stykke værktøj hvis det bliver brugt rigtigt).
Jeg har også selv gennemgået operationen, dog uden at det havde noget som helst med min arbejdsevne at gøre, og selv om jeg kender nogle stykker (ud af over 80 i mig "nærområde") der har haft nogle følgeproblemer, så har jeg ingen problemer haft efterfølgende. Det ER bestemt muligt at tage på igen, det afhænger helt og aldeles af hvad man indtager (og jeg skal også selv op på hesten igen med, at smide nogle kilo).
Men hvis hovedet ikke er med, så hjælper det ikke at operere på folk og da slet ikke som tvang.
De penge en operation koster kunne bruges meget bedre på andre områder hos de folk man gerne vil have i arbejde, f.eks. med et begyndende vægttab via kost og motion og så yde psykologhjælp til, at bearbejde grunden til overvægten. Det ville samtidig, hos mange i hvert fald, også være gunstigt for disse personers tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Sidst redigeret af GentleGiant; 10-01-2013 kl. 16:17.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 18:39   #14
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan sagtens følge dig Carolines, for du har naturligvis ret. MEN. Der ligger også en masse psykologi bag enten slankekur/livsstils ændring og/eller operation.
Man skal VILLE DET 110% før end det bliver en succesoplevelse.

At tvinge, true eller presse nogen til ovenstående er jo så langt ude i hampen, som dét kan være.
Tænk om en person som IKKE VIL (eller som slet ikke forstår pointen) bliver truet til operation, og operationen så giver de bivirkninger Gizmo taler om? Det ville jo være en katastrofe uden sammenligning! Et helvede på jord.

Jeg synes det er rystende at der lige frem ligger en principafgørelse på området der siger, at hvis bmi er over 50, så SKAL de opereres - fy for ***** da!! Den slags magtmisbrug er jeg simpelthen modstander af.

At det er sundt at tabe sig, at operation kan redde liv osv er jeg helt med på. Men, der er også nogen der begår selvmord efter operationen fordi de ikke magter bivirkningerne og som ikke kan forsone sig med den nye livsstil, der er personer der ad åre, bliver lige så fede som før, andre skal døje med bivirkninger resten af livet osv osv. Det skal man altså ikke TVINGE nogen til, det skal man SELV vurderer om man vil være med til...
Enig!

Der er, som jeg også skrev, mange ting der spiller ind - derfor min ambivalens omkring det.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvungen behandling - måske ny reform på vej Pyt Politik og Samfund 3 11-10-2013 13:25
Tvungen medicinering? Marie1983 Politik og Samfund 61 18-12-2012 00:51
Flertal for tvungen cykelhjelm! Ninja Politik og Samfund 17 04-07-2012 18:57
Tvungen operation? Kommunal vurdering! phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 30-01-2010 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension