K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 10:38   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg troede faktisk det var lovpligtig...jeg har altid bildt min 13 årig ind at det sagde loven...men personlig synes jeg det er vigtig,da det ka spare dem for en del ting hvis de styrter

stribe førtidspensionst
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:06   #12
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Det vil sige, at det ser sort ud for Liberal Alliance i fremtiden?
Sorry, den var bare lidt oplagt.
Ha ha! Tror, alle som én, har pådraget sig svære hovedskader inden indmeldingen i partiet. Det problem kan næppe løses vha styrthjelm.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:48   #13
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Misforstå mig ikke - jeg mener bestemt at børn skal bære cykelhjelm - men jeg er lidt loren ved en lovgivning omkring det. Så skulle det gælde for alle, børn som voksne, hvis man skal bruge argumentet om at det koster samfundet penge hvis en borger selvforskyldt bliver invalid eller skades af ikke at have cykelhjelm på.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 15:04   #14
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Jeg synes ikke staten skal gå ind og lovgive om tvungen cykelhjelm. Det må være forældrenes ansvar.

Hvem skal betale en evt. bøde? Er det den 8 årige forbryder der ikke har hjelmen på?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:40   #15
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Ja jeg kan så bidrage med noget konkret ...jeg er 43 år gammel og har først for to måneder siden købt cykelhjelm ...det var jeg RIGTIG glad for idag ...kom cyklende i rimelig fart og fejlvurderer højden på kantstenen. Mit styr bliver tvunget en omgang rundt og jeg flyver af cyklen og ned i asfalten....jeg fik diverse hudafskrabninger på armene men jeg knalder også hovedet med siden ned i asfalten.
Nu var jeg bare TOTAL lykkelig over at min nye finde cykelhjelm tog slaget som mit kranie ellers skulle have gjort.....jeg kører ALDRIG uden cykelhjelm igen.
Er ellers meget habil cyklist og er ikke faldet siden jeg var barn men lige pludselig skete det bare .....gør det gerne lovpligtigt for både børn og voksne
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:45   #16
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Ja jeg kan så bidrage med noget konkret ...jeg er 43 år gammel og har først for to måneder siden købt cykelhjelm ...det var jeg RIGTIG glad for idag ...kom cyklende i rimelig fart og fejlvurderer højden på kantstenen. Mit styr bliver tvunget en omgang rundt og jeg flyver af cyklen og ned i asfalten....jeg fik diverse hudafskrabninger på armene men jeg knalder også hovedet med siden ned i asfalten.
Nu var jeg bare TOTAL lykkelig over at min nye finde cykelhjelm tog slaget som mit kranie ellers skulle have gjort.....jeg kører ALDRIG uden cykelhjelm igen.
Er ellers meget habil cyklist og er ikke faldet siden jeg var barn men lige pludselig skete det bare .....gør det gerne lovpligtigt for både børn og voksne
Det var bare en grim oplevelse Mr Bean! Hatten af (PÅ) for dig, det var godt du tænkte med hovedet, og ikke den anden ende. Det kunne jo ha´haft fatale følger.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 16:54   #17
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Nu var jeg bare TOTAL lykkelig over at min nye finde cykelhjelm tog slaget som mit kranie ellers skulle have gjort.....jeg kører ALDRIG uden cykelhjelm igen.
Er ellers meget habil cyklist og er ikke faldet siden jeg var barn men lige pludselig skete det bare .....gør det gerne lovpligtigt for både børn og voksne
Godt du havde cykelhjelm på. Der er ingen der betvivler, at det er sund fornuft at køre med cykelhjelm. Så hvorfor lovgive om det? Det må være ens eget eller forældrenes ansvar.

Jeg synes at det fint at nøjes med sikkerhedskampagner osv.

Hvordan har man tænkt sig at håndhæve loven? Skal politiet til at jagte de små børn der kører uden cykelhjelm?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:57   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det mest latterlige, er så, at der ikke er nogen egentlig ''lov'' forbundet med de cykelhjelme - for politiet kan ikke give bøde såfremt de ser en under 15 der kører uden hjelm.......så ét eller andet sted, kan det være lidt lige meget.

De stopper en knægt på 14, siger han skal have hjelm på, knægten siger gu vil jeg ej....og køre videre. Hmmmmmmm???

Så det må være sådan ''forebyggende'' at unge under 15 skal have hjelm på - men det er vel i virkeligheden en forældreopgave.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvungen behandling - måske ny reform på vej Pyt Politik og Samfund 3 11-10-2013 13:25
Tvungen fedmeoperation Risa Politik og Samfund 13 10-01-2013 18:39
Tvungen medicinering? Marie1983 Politik og Samfund 61 18-12-2012 00:51
Tvungen operation? Kommunal vurdering! phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 30-01-2010 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension