K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2009, 14:10   #11
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Diva Se meddelelser
Min sagsbehandler i revaafdelingen har sendt en indstilling til førtids § 18. Hvor længe kan jeg forvente at skulle vente inden jeg får svar på om de vil godtage indstillingen eller ej? (Jeg har har i øvrigt et lægeskøn fra kommunens lægekonsulent der fuldt og helt støtter op om at der intet er for mig på arbejdsmarkedet - har det noget at sige?).

Jeg ved godt I herinde intet konkret kan sige, men hvad er jeres erfaring på området?
Det er altid en god ting, at have lægekonsulentens "godkendelse", selv om det ikke er lægekonsulenten der afgør en pensionssag, men han kan .eks. forsinke , at en pensionssag umiddelbart går videre til pensionsnævnet ved at foreslå yderligere indhentelse af f.eks. lægepapirer o.s.v.

Men hvor længe du skal vente, det er et "godt spørgsmål".

Eks. besluttede min sagsbehandler allerede først i juni (efter et arb. prøvningsforløb) at der skulle rejses en pensionssag. (går ud fra det er §18 når jeg ikke selv har søgt) Og der er ikke nogen afgørelse endnu.

Først skal ressourceprofilen færdiggøres, dernæst skal du have den til partshøring for at komme med evt. rettelser og tilføjelser.

Så skal det sendes omkring lægekonsulenten.
Hvis vedkommende så siger god for den, og mener der ikke er mere at komme efter af lægepapirer o.s.v..

Så først derefter sendes ansøgningen til pensionsnævnet til enten godkendelse eller afslag.

Så altså for mit vedkommende går der i hvert fald mere end ½ år før der kommer en afgørelse.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 14:14   #12
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Det er altid en god ting, at have lægekonsulentens "godkendelse", selv om det ikke er lægekonsulenten der afgør en pensionssag, men han kan .eks. forsinke , at en pensionssag umiddelbart går videre til pensionsnævnet ved at foreslå yderligere indhentelse af f.eks. lægepapirer o.s.v.

Men hvor længe du skal vente, det er et "godt spørgsmål".

Eks. besluttede min sagsbehandler allerede først i juni (efter et arb. prøvningsforløb) at der skulle rejses en pensionssag. (går ud fra det er §18 når jeg ikke selv har søgt) Og der er ikke nogen afgørelse endnu.

Først skal ressourceprofilen færdiggøres, dernæst skal du have den til partshøring for at komme med evt. rettelser og tilføjelser.

Så skal det sendes omkring lægekonsulenten.
Hvis vedkommende så siger god for den, og mener der ikke er mere at komme efter af lægepapirer o.s.v..

Så først derefter sendes ansøgningen til pensionsnævnet til enten godkendelse eller afslag.

Så altså for mit vedkommende går der i hvert fald mere end ½ år før der kommer en afgørelse.
Hold da op! Det er fandme den rene elendighed at alting skal tage så forbandet lang tid. Håber snart der kommer skred i tingene for dig.

Min RP er færdig, lægeskøn foreligger og sagen ER sendt til pensionsteamet. Så det er dem jeg venter på... *suk*!
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 14:58   #13
iceb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 48
Styrke: 15
iceb er ny på vejen
Ja jeg har også hørt 3 måneder og i mit tilfælde
gik der faktisk 2½ måned og det blev jeg gladeligt
overrasket da min kommune plejer at love mere end de
kan holde mht tidsfrister og den slags.

Hilsner
iceb
iceb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 15:30   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
I min sag varede det 14 dage inden jeg fik brev fra pensionsteamet,
om at sagen ville blive viderebehandlet, og 2 uger efter blev jeg
tilkendt førtidspension.

Hvis du får afslag på paragraf 18, tror jeg også du vil få det ved
at søge på en paragraf 17 på DET FORELIGGENDE GRUNDLAG, for det
er vel de samme papirer du vil medsende?

Sidst redigeret af Tanja; 26-11-2009 kl. 15:42.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 20:17   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser

Først skal ressourceprofilen færdiggøres, dernæst skal du have den til partshøring for at komme med evt. rettelser og tilføjelser.

Så skal det sendes omkring lægekonsulenten.
Hvis vedkommende så siger god for den, og mener der ikke er mere at komme efter af lægepapirer o.s.v..

Så først derefter sendes ansøgningen til pensionsnævnet til enten godkendelse eller afslag.
Så vidt jeg ved er det alene op til sagsbehandleren om den skal omkring lægekonsulenten, det er ikke noget den skal.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved det ? lunamaria Alt det andet 14 24-01-2012 08:05
Nogen der ved... Gunell Alt det andet 1 29-12-2010 20:43
er der nogen der véd det? buster Dit og Dat 8 01-08-2010 10:05
Er der nogen der ved? Susana Alt det andet 2 21-04-2009 13:25
Nogen der véd det buster Alt det andet 4 25-08-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension