K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 05:39   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Reform i egne rækker (læs politikernes rk.)

Såvel Politiken, Jyllandsposten og EB kopiere hele teksten fra Ritzau af Rene Simmel m. flg. overskift:

Citat:
Folketinget forringer egne pensionsvilkår
Et bredt flertal i Folketinget går nu ind for forringelser i medlemmernes pensionsvilkår. Lovforslaget bakkes ikke op af Venstre
Link: http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1760032.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1760032.ece
http://politiken.dk/politik/ECE16263...nsionsvilkaar/

Er det en reel forringelse? Det lader jeg være op til læserne selv at bedømme. Men sikkert er det at reformiveren ikke har samme højder, når det gælder egne rækker.

Men nærlæser man artiklen, kan pt. ikke læse selve lovforslaget på Folketinget.dk, så sættes pensionsalderen ikke op for Folketingsmedlemmer, men følger som der står skrevet: alm. efterlønsalderen, dvs. 60 år. Artiklen er dog ikke helt klar i sit sprog, og det bør også bemrk. at den er forfattet af Rene Simmel!

Så er det berømte eftervederlag, hvor de fremover ikke pr. automatik får disse 2 år, når de stopper på tinge. Men skal modregnes fra dag ét, dog er der selvfølglig også slækket på dette. De får nemlig lov til at beholde 100.000 kr. uanset om de får nyt job.
Begrundelse: BLÆSER I VINDEN.

Lige på stående fod, kan jeg ikke se det stopper for f.eks. politiker, der pt. læser på RUC m. eftervederlag, el. den politiker, der skriver en bog på eftervederlag.

Og så er det jo altid gyngerne og karrusellen: da politikerne jo som en selvfølgelig for at have givet lidt på eftervederlag skal have nogle flere frynser:

Citat:
Lettere adgang til at opnå såkaldt "dobbelt husførelse".

Desuden optjener de også 20.000 kroner om året til efteruddannelse, dog højst 100.000 kroner ved exit fra Borgen.
Skal man spekulere i begrundelse for dobbelt husførelse og lettere adgang til dette, er logikken måske, at man ikke kan have kuglestøderen sovende på gulvet på Borgen.

Begrundelse for efterudd. ligger jo i tråd m. hele efterudd. retorikken. Men jeg tror næppe at samme ordning indgår, som en del af trepartsforhandlingerne pt.! Dog skal man holde sig for øje, at det faktisk kun kræver 5 år, at optjene yderligere 100.000 kr ved exit fra Borgen. Dvs. et samlet gyldent håndtryk på 200.000 kr. kan meget let optjenes uanset job el. ej.

Hvilket jo selvfølgelig ikke modsvarer de tidl. 600.000 kr. Men alligevel, at kalde det en forringelse set i forhold til de øvrige reformer, er vel noget ude af perspektiv. Denne tekst kan nydes til flg. gode Preben Uglebjerg: http://www.youtube.com/watch?v=M-D3YJnHgKw - omkvædet stadig lige aktuel trods fra 1967.

Det skal også bemærkes, at lovforslaget er lavet m. flg. formål:

Citat:
Det har været et langt, langt puslespil, hvor målet har været at få skabt ro om reglerne og eftervederlag og pension, siger Folketingets Formand, Mogens Lykketoft, der har strikket kompromisforslaget sammen.

Venstre har ifølge Ritzaus oplysninger ikke ønsket at forringe eftervederlaget i så høj grad, som lovforslaget lægger op til.
Min fremhævning. Nu venter vi (optimister) bare på, at politikerne skaber lige så rundhåndet ro om øvrige tiltag. Men mest af alt: ventes efter der tiltag, som kan skabe arbejdspladser. Men selv en optimist, kan vel kigge længe efter sådan en udsigt.

I forhold til lønnedgang har Thorning valgt, at fastholde de 5 % for sig selv og sine mininstre (vedtaget i 2010 og lovet i 3 år frem), men nylige valgte Hollander har lovet 30 %.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 16-05-2012 kl. 06:09.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 11:03   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej gunvor. Ja jeg kan kun se endnu en gang, at de plejer deres eget skind. Intet nyt i det desværre. Og også for at lukke munden, på os dumme danskere. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 13:04   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Samlet set har jeg overordenligt svært ved at se der skulle være tale om forringelser..... faktisk tværtimod.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
*rækker* min hånd ud for hjælp...nogen?? mianellia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-09-2013 10:15
kommunikation: svækker politikernes indflydelse buster Politik og Samfund 0 11-11-2010 17:23
Salg af egne kreationer nilla Spørgsmål ang fleksjob 35 01-09-2010 14:28
Regeringen misser egne mål bla-bla Politik og Samfund 8 21-02-2010 13:09
Om EGNE bemærkninger i ressourceprofil zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension