K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: Er vi i fagforening
Ja jeg er i fagforening 18 24,32%
Nej jeg er ikke i fagforening 23 31,08%
Jeg er i fagforening men har ikke brugt deres hjælp 7 9,46%
Jeg er i fagforening og har brugt deres hjælp 26 35,14%
Stemmere: 74. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2008, 20:52   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror altså der er en kæmpe forskel på fagforeninger og afdelinger, da jeg i sin tid blev syg var jeg i 3F jeg var samtidig sikkerhedrep på mit arbejde...

Dermed var jeg sikkeret i 9 mdr mod opsigelse (havde 9 mdr opsigelse pga tillidserhverv i min kontrakt) men da jeg havde været syg i tre måneder fik jeg et brev fra virksomheden jeg var efter sigende blevet væltet som sikkerhedrep af mine kollegaer da de ikke kunne undvære en sikkerhedsrep så længe ...

Klart nok tænkte jeg, det er vel logik .. samme dag fik jeg en opringnig fra en kollega som havde overhørt en samtale med nogle af mine chefer og hørt at jeg var blevet væltet ...

Hun fortalte så at det var jeg ikke der havde ikke været noget møde og de havde fået at vide at jeg havde trukket mig pga langvarig sygdom ...

Og min tillidsrep havde kontaktet 3F om dette, og resultat....

Det var der ingen grund til at bruge tid og energi på ....

ugen efter jeg var blevet væltet (havde trukket mig ) fik jeg så brev om at jeg var fyret pga mangel på arbejde igen fagforeningen det kan vi ikke gøre noget ved....

da jeg så havde været syg længe nok røg jeg for sygedagpenge grænsen (ulovligt og uden anke vejledning ) igen kontaktede jeg fagforeningen og a-kassen og fik så her at vide .. nå jamen du er stadig syg og derfor kan du ikke få dagpenge og desværre kan vi ikke hjælpe dig med noget andet ...

og så meldte jeg mig ud af a-kasse da så jeg blev visiteret til fleksjob og sagsbehandleren fortalte mig at der ikke var noget formål med at være i fagforening ja så havde jeg ingen problemer med at melde mig ud .....

ergo en fagforening og a-kasse er ikke bedre end medarbejderne ....

MEN jeg er i fagforening igen,.. men må indrømme at jeg ikke har den store tiltro til dem.. men betaler gerne de penge hvem ved en dag kan jeg jo være heldig


Birdie56 kan du ikke få nedsat kontingent når du er pensionist ?? det lyder underligt hvis ikke du kan , når flekser kan har du undersøgt det ?

Stella når du får svar fra HK så sæt det gerne ind her
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 00:16   #22
sannesus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
sannesus er ny på vejen
fagforening ja tak

Hej .
Jeg vil blot igen anbefale at være medlem af en fagforening.
Jeg er medlem af HK for 176 kr / måned,


De vil altid altid forsvare dig en god løn - og kontrakt- som svarer til dine kollegaer i samme fag. Så bliver vi ikke underbetalt, - og de er gode at have med som eventuelle bisiddere ved kommunen.
Hvis du har en fagforening, skal de inddrages ved fastsættelse af lønnen i dit fleksjob iflg gældende lov. Det sikrer at du får en overenskomstmæssig anstændig løn, samt ansættelsesforhold som dine kollegaer.

I kommunens folder om fleksjob, skriver de selv, at de også inddrager eventuelle fagforeninger nogle gange, når arbejdsevnen afklares.

Samtidig har jeg som ledig haft en fantastisk adgang til gratis kurser, - og vel at mærke deltidskurser, som har holdt mig update med mit fag, selvom jeg var ledig.

Derfor, fasthold medlemsskab af fagforening.
HUSK; at der er forskel mellem A-kasse og fagforening.
A-kasse vedrører økonomiske udbetalinger ved sygdom og ledighed
Fagforeningen sikrer dig alt juridisk bistand ved ansættelse,lønforhandling m.m.

God vind.
Sannesus

Sidst redigeret af sannesus; 20-01-2008 kl. 00:34.
sannesus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 01:07   #23
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg er i HK og betaler 200-300 kr pr mdr. Kan ikke lige huske det helt nøjagtigt. Men jeg fik rådet at blvie i fagforening da det kunne være jeg fik brug for deres hjælp. Jeg har så brugt dem, men kun til småting som f.eks hvordan jeg forholdte mig til Tvungen ferie når jeg ikke havde været ansat i et år. Det var min arbejdsgiver der rådede mig til at blive i fagforening, men det var nok ogsås fordi jeg arbejdede på en højskole som er ejet af fagforbundende i DK.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 01:43   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Skal nok sætte svar et ind her Hejdien.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 02:10   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
op i toppen....

Sov godt allesammen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 10:30   #26
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hejsa.Jeg er i FOA,og betaler 300.kr om mdr.og ca 1200.kr hver 3 mdr.til fleksydelse.Jeg har brugt min fagforening da jeg søgte fleksjob i 2004,som jeg også fik Nu har jeg igen brug for fagforeningen,da jeg gerne vil søge pension.Det kan være en god ide at søge hjælp i fagf.Min sagsbehandler vendte på en tallerken,da jeg bad om aktindsigt,og sagde den skulle sendes i Fagf. så det var meget positivt.
mange hilsner Sanne
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 12:26   #27
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
Hej.

Medlem af FOA.
Førtidspensionist,helårlig kontingent :216 kr.

Juliane.
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 12:50   #28
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
ang. fagforening

Jeg er medlem af FOA. Jeg betaler kr. 933,00 pr. mdr. Jeg er fuldtids forsikret.

Kontigentet blev nedsat med ca. kr 175.00 da jeg blev tilkendt en førtidspension men da pension er med kontrol efter 2 år (okt.08) har jeg valgt ikke at melde mig ud, jeg betaler også til efterløn, det er måske derfor at der er stor forskel på satserne.

Jeg har haft megen glæde af min fagforening. De har været med til samtaler og stået til rådighed hele den lange vej rundt i manegen til dem. De er altid imødekommende når jeg har ringet til den. Jeg kan forestille mig at, jeg får brug for dem igen til okt. hvis min pension ikke bliver permanent

Jeg ved der kører en Flex bus, rundt her i Jylland som varetager og rådgiver i forb. med Flex job. Jeg skal se om jeg kan skaffe hans mail. add og lægge den ind her på siden. Han hedder Flemming Simonsen er forh. socialrådgiver. Han var tilknyttet Vision 7500, da jeg var på afklarings kursus. En mand der ved hvad han taler om. Måske er der nogle her som kender hans mail add.

Jeg kan ikke takke nok for dette forum
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 13:15   #29
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Ej medlem af fagforening

Jeg meldte mig ud af fagforeningen, da jeg kom på sygedagpenge, da jeg simpelthen gik så meget ned i indtægt, at jeg måtte spare hvor spares kunne.
Det kunne godt være prioteringen havde været anerledes i dag, jeg havde ikke den fjerneste ide om at man kunne have brug for hjælp, for at overleve det sociale system.

Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 13:40   #30
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Det kan altid betale sig at være medlem af en fagforening, er selv i METAL en af de dyre, men det kan jo heldigvis trækker fra endnu
Kontigent og efterløn ca kr 1200 pr måned.

Hansen

Sidst redigeret af Hansen; 20-01-2008 kl. 13:51.
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening? kkkk Alt det andet 3 14-02-2011 12:19
fagforening thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 10-02-2011 05:16
Fagforening Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 3 27-01-2011 11:35
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension