K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2008, 23:48   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dokumentfalsk m.v.

Hej alle.

Er der nogen der ved om man kan anmelde en Jurist, der har laver dokumentfalsk, altså ændret i færdige dokumenter, afgivet misvisende forklaringer til henholdsvis Nævn og Ombudsmand. Dertil ligger hendes forklaringer jo i kommunen.
Det er nu sådan at hun ikke længere er ansat i kommunen. besked via mail, men ingen begrundelse, andet end at det ikke så ud som om det var planlagt.
Jurist Lone Grundelach, har derudover i brev til mig, skrevet at det er kommunens ret selv at bestemme hvilke lægepapir, og hvilke afsnit af disse, lægekonsulenten skal se?
På denne baggrund ligger der nu 5 konsulent udtagelser, som ikke indeholder diagnoser, hvor der ingen forklaringer eller dokumentation for funktionsnedsættelse. dertil mener Lone Grundelach heller ikke at lægekonsulenten skal se funktionsbeskrivlser m.v.
men hvis Lone Grundelach ikke længere er ansat, er det så kommunen, der har ansvaret eller kan hun evt fortsat retsforfølges?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:51   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

Har du kigget på
http://www.datatilsynet.dk/lovgivnin...er/indhold.asp

I min sag var det netop Datatilsynet der var skyld i at der blev givet indrømmelser om uvildige og vildledende oplysninger.

Du kan ringe til dem og tale med en jurist inden du evt. klager til dem.

Hvordan er det nu med dine muligheder for at opnå fri proces?

Har du prøvet at sende din sag til adv. Helsinghoff i Aarhus/københavn, - de vurderer sagen gratis.

Pøj pøj



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:55   #3
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej

Det er helt klart ulovligt at ændre i på nogle papir efter du har skrevet under eller andre har.
Dette er dukomentfalskneri og en overtrædelse af retsplejeloven og kan straffes med bøde eller hæftestraf, så ingen tvivl om at både kommune og hende selv skal stå til ansvar for dette, selvfølig skal lommunen vide at der er begået en overtrædelse af loven.

Jeg har selv været udsat for det samme her var det bare resurceprofillen der blev ændret efter jeg havde set den og efterfølgende sendt til arbejdsskadestyrelsen, jeg henvendte mig til Hedensted kommune og gjorde forvaltnings chefen opmærksom på dette og gav har muligheden for at fortælle arbejdsskadestyrelsen at de havde forfalsket disse dokumenter ellers ville jeg politit anmelde ham og kommunen, han valgt meget hurtigt at skrive et brev og indsende dette med en erklæring om de havde fejlet.

M.V.H
Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:58   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej lena.
har sag hos data tilsynet vedr konsulentudtagelserne.
Fik først at vide at kommunen havde rettet det(den ene, jeg først have klaget over), men har måttet indsende igen, da jeg kunne bevise at det ikke var skedt.
Advokat firmaet du henviser til tager kun pensionssager, ikke sager om merudgifter. ihvertfald ikke da jeg spurgte til dette.
vedr, fri proces har jeg haft advokar til at køre del del igennem hele systemet med afslag, på fri proces. samme begrundelse som Benny g. har fået.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 00:00   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
falco.

der er åbentbart ingen grænser for hvilke metoder kommuner tager i anvendelse for at få ret.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 11:41   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

Fik denne mail i går;

Hej Lena,

Tak for din mail. JO vi kører alle former for sociale sager så en ren § 100 sag er velkommen. Den bør kunne dækkes af din retshjælp hvis retshjælpen finder dit sagsanlæg rimelig begrundet.

I princippet kan du godt køre en retssag allerede nu omkring din pensionssag, men det er klogt at afvente resultatet af din afklaring og efterfølgende afgørelse og evt. anke før du anlægger en retssag. Grundlaget bliver simpelthen bedre.

Vi hjælper dig gerne med begge sager.


Med venlig hilsen / Best regards



Thomas Ghiladi, advokat, LL.M. (L).
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 14:20   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ok, det vil jeg så prøve igen, såfremt, der ikke kommer noget resultet af møde med borgmester. har rethjælpsforsikring, var dog ingen hjælp i pensionssagen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 16:00   #8
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

"var dog ingen hjælp i pensionssagen" - skal lige høre dig - søgte du - og søgte du selv?

De skal gå ind i det, såfremt de mener du har en god sag. Og der er en advokatskrivelse på sin plads. Du kommer nok til at betale denne skrivelse selv, hvorefter forsikringen så - måske dækker jeg mener det er 90%

Vinder du sagen - ja så skal kommunen altså tage sagsomkostningerne

Håber det er en hjælp.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 00:10   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
advokaten har dækket alle udgifter, mente at det var en god sag, det mener han stadig, dog har jeg jo fået afslag på retshjælp, hvorfor de desværre ikke kan. sagen har været igennem 4-5 instanser.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dokumentfalsk??? 0401AMvB Politik og Samfund 5 14-08-2012 22:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension