K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2008, 09:28   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Question Generale spørgsmål

Hej, jeg har lige et par spørgsmål som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg prøver sammen med mine spørgsmål, at svare hvordan jeg har opfattet som værende gældende, mine svar står med blå skrift.

1. Kan man selv søge ft.pension efter § 18 ? eller er det kun sagsbehandelseren som kan det ?
Jeg har forstået det sådan at vi kun selv kan søge efter § 17, altså der hvor vi søger på det foreliggende grundlag.

2. Når vi selv søger på det foreliggende grundlag, kan sagsbehandleren så stadig ligge oplysninger i vores sag eller er sagen lukket indtil der er faldet en afgørelse ?
Jeg er blevet oplyst at i samme øjeblik jeg selv søger på det foreliggende grundlag, så går alt andet sangbehandling i stå og at der under ingen omstændigheder kommer noget nyt i sagen, da det jo netop er på det foreliggende man søger.

3. Lægekonsulenten, må han ud fra ens lægelige oplysninger komme med beskrivelser af hvilke skånehensyn som der skal tages i forhold til ens sygdom/handicap ?
Jeg har forstået det sådan at lægekonsulenten godt må, ud fra hvordan man normalt ser en sygdom beskrevet og hvilke gener det oftes giver, må beskrive skånehensyn og ud fra hvad han kan læse at ens læge har skrevet om ens skånehensyn. Men at sådanne oplysninger ligger i et gråzone, af hvad lægekonsulenten må beskrive.

4. Fra hvornår har vi søgt ft. på det foreliggende grundlag, er det fra den dato vi har sat vores underskrift på ansøgningen eller er det fra den dato, kommunen har modtaget ansøgningen eller er det fra den dato at kommunen kikker på ansøgningen første gang og siger, nå jamen så må vi jo kikke på denne ansøgning fra xxx om ft. på det foreliggende grundlag.
Jeg er blevet oplyst et det er fra den dag jeg satter min underskrift på en ansøgning og aflevere den. Mener selv at det må være fra den dag af at den fysisk lander på kommunens adresse og får en datostempel for modtagelsen. Det må værer total uhørt at kommunen først bruger den dato for hvornår de første gang kikker på sagen. Endvidere må det da være kommunens pligt i disse sager at give borgeren et stykke papir på at ens ansøgning er modtaget, i samme øjeblik den er kommet indenfor på kommunens adresse. Ellers har borgeren jo ikke en jordisk chance for at vide om den er modtaget eller ej.

5. Hvis man har været i det offenteligt system i mange år og forsøgt flere afklaringsmuligheder, skal alt så ikke med når man søger på det foreliggende ?
Det vil jeg jo mene, men er blevet grundig i tvivl, da jeg bad om aktindsigt og kun fik oplysninger tilbage fra den dato hvor jeg blev sygemeldt her sidste gang og ikke hvad der ligger længer tilbage, på trods af at jeg da også var inde i systemet på en revalidering. Det mener jeg da også skal med i en vurdering i forhold til at søge på det foreliggende grundlag.

Pu ha, det var lige et par spørgsmål eller 5 som har ligger og rodet rundt i mit hovede og som jeg tror mange andre også kunne have gavn af at få svar på.

Hvor kunne det være rart med en enkel, nemt, overskueligt og forståligt retningslinjer for disse sager, hvor man så kunne henvise til lovgivningen for de som har overskud til at læse den.

Hilsen en meget træt fynbo som har været i systemet siden 2003
__________________
Smil til verden, trods alt

Sidst redigeret af AnnetteH; 28-01-2008 kl. 09:29. Årsag: manglende ord i teksten
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension