K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2012, 21:57   #1
Skytte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Skytte er ny på vejen
Hvad kommer der til at ske ?

Kunne godt tænke mig at der er nogen der har det ligesom mig kunne fortælle mig hvad der kommer til at ske videre. Jeg er ved at runde et år på sygedagpenge har misted mit job pga man ikke ved hvornår jeg blev rask.
Jeg er blevet ramt af en spritbilist og har fået piskesmæld og prolapser næsten hele vejen ned af ryggen og 2 større diskus. Slidgigt i nakken og en skade. Har fået af vide at jeg kommer til at have smerter resten af livet. En depresion har jeg pådraget mig og postraumatisk stress. Har koncetrations problemer, støj gener og glemmer rigtig meget, hovedpine, hyletone i ørene osv jeg kunne blive ved. Jeg er på rigtig meget smertestillende og skal til et smertecenter om ikke så længe. Jeg går også til psykolog og er på lykkepiller. Jeg skal her snart lave en resurse profil hvad er det ? jeg er bange for at lyde negativ når jeg skal til samtalen hvordan skal man forholde sig ? Jeg er bange for at komme på kontanthjælp for så ved jeg ikke hvad vi skal leve for, jeg har børn og mand der arbejder rigtig meget. Jeg kan næsten ikke noget hjemme får meget hjælp fra familie. Hvad er der sket med jer der har det ligesom mig ?
Undskyld stavefejl.
Skytte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 06:49   #2
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Jeg vil ikke påstå, jeg har det ligesom dig, da jeg ikke er i din situation.
Eftersom ingen andre har svaret dig, vil jeg alligevel gøre et forsøg.

Jeg tror ikke, det er helt unormalt at få en depression i din situation.
Det er naturligt at blive bange for fremtiden. Det blev jeg, da det stod klart,
at jeg ikke var i stand til at klare mig selv.

Jeg vil gå ud fra, at det der skal ske nu, er en afklaring af din situation.
Dvs. din sagsbehandler skal finde ud af, hvor du står i forhold til arbejdsmarkedet.
En resurseprofil er et stykke papir, der fortæller om, hvilke resurser du har (menneskeligt, socialt, arbejdsrelateret og helbredsmæssigt).
En hurtig googlesøgning gav dette link: http://www.slagelse.dk/Borgerservice...urseprofil.htm

Jeg kan godt forstå, du er bange for at lyde negativ til samtalen.
Det kan man hurtigt selv føle, når man ikke føler, man er i stand til ret meget.
Jeg tror, det er vigtigt, du er ærlig omkring, hvad du kan/ikke kan.
Forbered dig ved at skrive ned:
Hvilke forventninger du har til fremtiden
Hvad du gerne vil
Hvad du mener er realistisk
Præcis hvilke hindringer du har i hverdagen (det er meget fint, at kommunen får en faglig vurdering af din læge, men få forklaret præcis hvordan det føles for dig)

Og så er det nu, du skal glæde dig over at have familie, der kan hjælpe!
Du skriver, du får meget hjælp af familien. Jeg håber, de gør det med glæde.
Det gjorde/gør min, og det har været uvurderligt!

Forhåbentlig får du snart en afklaring af din situation og dermed mere ro på
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 08:33   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Det er vigtigt at du får samtlige af dine skavanker -både fysisk og psykisk- med i en ressourceprofil.
De skal bruge den som grundlag for hvad der skal ske med dig i fremtiden.
Specielt hvis der skal søges revalidering, fleksjob eller pension.

Jeg har selv været ligeså mange ting igennem som de problemstillinger du står med, men ikke helt de samme ting som dig.
Jeg blev godkendt til fleksjob i 2009.

De spørger dig om alt muligt til den samtale du skal til og mit største råd til dig er at tage socialrådgiveren fra din fagforening med som bisidder.

Dine sygedagpenge kan muligvis forlænges mens de undersøger det helbred i forbindelse med feks. indstilling til fleksjob, men det kan fagforeningen hjælpe med at svare på.

Du skal ikke være bange for samtalen, (siger jeg, som selv har en angstproblematik, he he), men du vil nok være psykisk udmattet bagefter, så sørg for at det er den eneste ting du skal den dag.

Min egen erfaring siger mig at de lægger mere vægt på de psykiske problemer end på de fysiske.
Jeg har en række sygdomme med mig i bagagen og de er feks. ligeglade med at jeg har hypermobile led og fibromyalgi.

Muligvis skal du til en psykiater og have lavet en speciellæge erklæring.
Det tror jeg at de fleste får lavet hvis der er noget psykisk.
Min undersøgelse tog 20 min, men mange er ude for at de tager flere timer.
Den skal du heller ikke være bange for.

Jeg græd godtnok da jeg fik min lavet, men jeg fik også 4 diagnoser på 20 min.
Men det hjalp mig til at få godkendt fleksjob ret hurtigt.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at skrive til mig enten her via dit indlæg, eller også under privat besked (eller hvad det nu hedder)

Knus MissMurphey
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 11:49   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her kan du læse om arbejdsevnemetoden og arbejdsevnebegrebet som indgår når man laver en ressourceprofil http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 02:26   #5
Skytte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Skytte er ny på vejen
Tak for jeres svar syndes bare jeg bryder sammen over ingenting og alle de undersøgelser og spørgsmål kan være trættende, for man får dem også fra dem omkring en ik. Jeg kommer nok til at spørger igen tak MissMurphey
Skytte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 09:39   #6
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Hej skytte..

Vil bare lige gøre dig påmærksom på, at du skal mærke 100% efter på dig selv hvordan du har det, og ikke være for stolt til at fortælle det når din sagsbehandler spørger til det..

Jeg er en af den slags mennesker, der aldrig rigtig beklager mig.. Men dette giver desværre lidt bagslag i min sag nu :0( Så vær rigtig opmærksom på det..

Bare et godt råd :0)

God søndag og pøj pøj med det hele
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kommer der til og ske? ? jylle26 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2012 17:28
Hvad kommer der til og ske?? jylle26 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-07-2012 15:14
Den nye reform, hvad kommer det til at betyde for fp? Supercarla Politik og Samfund 2 04-03-2012 14:44
Hvad kommer der til at ske med mig, når jeg sygemeldes fra mit job? SanneHansen Alt det andet 2 13-12-2011 18:09
Hvad kommer først? zuza Dit og Dat 11 08-11-2008 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension