K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 18:49   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Har 48 Folketingspolitikere noget at skjule?

"Et udvalg i Folketinget har opfordret magthaverne til at lægge deres hverv og økonomiske interesser frem. Men kravet deler politikerne.

Samtlige politikere fra Socialdemokraterne og Enhedslisten har lagt deres oplysninger frem. Men 48 politikere har ikke svaret. Og langt størstedelen af disse kommer fra partierne Venstre og Liberal Alliance.

Hele 32 af de 48 politikere er fra Venstre, mens Liberal Alliance procentuelt topper listen over de hemmelighedsfulde med 7 af 9 politikere.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2614934.ece

Hmmm...derfor min overskrift: HAR de 48 politikere mon noget at skjule?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:41   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Et udvalg i Folketinget har opfordret magthaverne til at lægge deres hverv og økonomiske interesser frem. Men kravet deler politikerne.

Samtlige politikere fra Socialdemokraterne og Enhedslisten har lagt deres oplysninger frem. Men 48 politikere har ikke svaret. Og langt størstedelen af disse kommer fra partierne Venstre og Liberal Alliance.

Hele 32 af de 48 politikere er fra Venstre, mens Liberal Alliance procentuelt topper listen over de hemmelighedsfulde med 7 af 9 politikere.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2614934.ece

Hmmm...derfor min overskrift: HAR de 48 politikere mon noget at skjule?
Hmmm et eller andet sted burde det ikke være frivilligt.. de er jo valgt ind i folketinget af os .. hehe folket.. og det er også os der betaler deres løn...

Hvis de ikke har noget at skjule, så var de også på listen.... sådan bliver man vel nødt til at tænke

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 22:07   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmm et eller andet sted burde det ikke være frivilligt.. de er jo valgt ind i folketinget af os .. hehe folket.. og det er også os der betaler deres løn...

Hvis de ikke har noget at skjule, så var de også på listen.... sådan bliver man vel nødt til at tænke

Knus Lone
Jeg er bestemt ikke enig i at det burde være tvang, til fuld offentliggørelse, din arbejdsgiver ved da heller ikke alt om din økonomi ol personlige forhold, og det kommer for pokker da heller ikke arbejdsgiveren ved, om du har råd til en båd, eller om du skylder 5 mil væk.

Men en hvis form for åbenhed, inden for en tavshedspligts kreds, er jeg helt med på, fx at der udpeges en fra hvert parti, der har modtager alle de ting fra de andre partiers politikere (og selvfølgelig også sender eget til den udvalgte fra de andre partier) hvor tavshedspligten naturligvis ikke gælder ved ulovligheder, der skal den ratte myndighed selvfølgelig kontaktes.

Men at os borgere SKAL have adgang til de oplysninger om politikerene, er jeg altså ikke enig i, for i bund og grund kommer det ikke os ved, så længe det ikke involvere noget ulovligt (og der kommer det så heller ikke os ved i detaljer) altså om en politiker fx skylder en god potion i SU gæld, gør s q da ikke vedkommende en mindre god politikere, men det til trods vil størstedelen af befolkningen dømme politikeren på det, ganske urimeligt.

Det er faktisk ikke anderledes end at jeg da bestemt heller ikke syntes at alle vores forhold kommer kommunerne ved, det kommer edder rønme ikke dem ved om jeg bruger 2 timer om ugen på at hjælpe til i et suppekøkken, eller om jeg går rundt og sælger hus forbi, om jeg skylder min bank 20-tusinde og hvorfor, eller om jeg har kunnet skrabe 15-tusinde sammen og hvordan, eller hvad jeg skal bruge dem til, først i det øjeblik jeg beder om ekstra økonomisk hjælp (ud over fleks KHJ FP og revalidering, dvs hjælp til fx at få råd til medicin, behandling bil osv) kan jeg se hvad de skal rode i min økonomi efter, men ikke et øjeblik før, ind til da er det edder mamer personligt, såvel for mig som for en politikere, og alle der i mellem.

Jeg ved godt at lovgivningen er en anden lige nu, men derfor kan jeg jo altså godt være meget uenig med den.... men på den anden side kan man jo netop pga den kontrol der er med ledige (af alle typer) jo altså godt sige noget for noget, skal de rode i vores, så skal vi også kunne rode i deres, men den tankegang er jeg så ikke enig i, i det her tilfælde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:38   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg er bestemt ikke enig i at det burde være tvang, til fuld offentliggørelse, din arbejdsgiver ved da heller ikke alt om din økonomi ol personlige forhold, og det kommer for pokker da heller ikke arbejdsgiveren ved, om du har råd til en båd, eller om du skylder 5 mil væk.

Men en hvis form for åbenhed, inden for en tavshedspligts kreds, er jeg helt med på, fx at der udpeges en fra hvert parti, der har modtager alle de ting fra de andre partiers politikere (og selvfølgelig også sender eget til den udvalgte fra de andre partier) hvor tavshedspligten naturligvis ikke gælder ved ulovligheder, der skal den ratte myndighed selvfølgelig kontaktes.

Men at os borgere SKAL have adgang til de oplysninger om politikerene, er jeg altså ikke enig i, for i bund og grund kommer det ikke os ved, så længe det ikke involvere noget ulovligt (og der kommer det så heller ikke os ved i detaljer) altså om en politiker fx skylder en god potion i SU gæld, gør s q da ikke vedkommende en mindre god politikere, men det til trods vil størstedelen af befolkningen dømme politikeren på det, ganske urimeligt.

Det er faktisk ikke anderledes end at jeg da bestemt heller ikke syntes at alle vores forhold kommer kommunerne ved, det kommer edder rønme ikke dem ved om jeg bruger 2 timer om ugen på at hjælpe til i et suppekøkken, eller om jeg går rundt og sælger hus forbi, om jeg skylder min bank 20-tusinde og hvorfor, eller om jeg har kunnet skrabe 15-tusinde sammen og hvordan, eller hvad jeg skal bruge dem til, først i det øjeblik jeg beder om ekstra økonomisk hjælp (ud over fleks KHJ FP og revalidering, dvs hjælp til fx at få råd til medicin, behandling bil osv) kan jeg se hvad de skal rode i min økonomi efter, men ikke et øjeblik før, ind til da er det edder mamer personligt, såvel for mig som for en politikere, og alle der i mellem.

Jeg ved godt at lovgivningen er en anden lige nu, men derfor kan jeg jo altså godt være meget uenig med den.... men på den anden side kan man jo netop pga den kontrol der er med ledige (af alle typer) jo altså godt sige noget for noget, skal de rode i vores, så skal vi også kunne rode i deres, men den tankegang er jeg så ikke enig i, i det her tilfælde.
LUM.. det kommer næsten ikke bag på at du skriver sådan til mig.....

Først.. du kan ikke skjule noget for kommunen .. kun sorte penge under din hovedpude... du skal ihverfald ikke smide dem ind på din bankkonto..
Er du på overførselsindkomst, så har de ret til at tjekke om der er noget der ikke stemmer....

Og ang de folkevalgte... de har selv valgt at blive off. personer.. og jeg mener at der skal være et krav, at vi får at vide hvor mange bijob og bestyrelsesposter de har ved siden af deres folketingsarbejde..

Jeg har jo ikke skrevet en dyt om dig og din økonomiske situation.. så det er slet ikke relevant i denne sammenhæng..
Jeg svarede på det indlæg Buster havde om folketingets medlemmer.. skrev hvad min mening var..

Jeg kan godt læse at du er modstander af det med tvang.. men derfor behøver du jo ikke at rive hovedet af mig af den grund.. mig bekendt har jeg aldrig sparket dig over skinnebenet...

Og det er helt op til dig selv om du vil gå med vagttårnet .. hus forbi eller hjælper til i et suppekøkken..
Igen det var ikke det artiklen handlede om.. og heller ikke det jeg svarede Buster på...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:45   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Men at os borgere SKAL have adgang til de oplysninger om politikerene, er jeg altså ikke enig i, for i bund og grund kommer det ikke os ved, så længe det ikke involvere noget ulovligt (og der kommer det så heller ikke os ved i detaljer) altså om en politiker fx skylder en god potion i SU gæld, gør s q da ikke vedkommende en mindre god politikere, men det til trods vil størstedelen af befolkningen dømme politikeren på det, ganske urimeligt.
Det er ikke luskede økonomiske hemmeligheder eller RKI-registrering politikere forlanges at offentliggøre. Det er kun indtægter, indtægtskilder og arten af formuer skal oplyses om. Det kommer offentligheden i allerhøjeste grad ved, om der eksisterer mistanke om mulige (egen) interessekonflikt med den lovgivning politikeren arbejder på at få vedtaget.
Professor Peter Munk Christiansen fra Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet argumenterer i dag i Jyllands-Posten også for, at alle folketingsmedlemmer bør lægge deres privatøkonomiske interesser frem. »Disse mennesker sidder i samfundets ledelse. Så er det godt for vælgerne at vide, hvilke interesser de har.« (...)

»Fra borgerlig side har der været et argument om, at man risikerer at skræmme folk væk fra politik med et hvervsregister. Man kan så spekulere over, om det er de samme politikere, som vil udsætte sig selv for flest spørgsmål om interessekonflikter, hvis de lagde deres oplysninger frem,« siger Rune Stubager.
JP Forskere: Få de skjulte privatinteresser frem
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 02:27   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Luna jeg er ked af at du føler dig angrebet af mig, hvilket jeg slet ikke gør, som du vil kunne læse på min skriftforrm i det jeg intet sted skriver du, men hele vejem i gennem holder mig til MIN mening om emnet, jeg skriver i jeg form, jeg siger ikke du er forkert på den, at du dit eller du dat, jeg siger at jeg er uenig i at vi skal indføre tvang og hvorfor jeg er uenig.

At jeg intet kan skjule for kommunen bygger jo på lovgivningen, hvilken jeg, som jeg skrev ikke er enig i.

Tante Det kommer virkelig ikke mig som borger ved om sundhedsministeren får penge for at afprøve en ny slags hovedpine piller (eller hvad pokker det er) om end jeg nu ikke er sikker på at lige det eksempel er lovligt, men nu er det så også pointen det handler om og ikke eksemplet i sig selv)
Så længe politikeren ikke foretager sig noget ulovligt, kan det ikke komme borgerene ved, på en sådan måde at det skal være tvang at der oplyses om det.
Fint med mig når medierne stamper den slags historier op af jorden, hvis vedkommende ikke har kunnet finde ud af selv at kende grænsen, så er det personen selv det går ud over, men at det skal gå ud over resten af folketinget at nogle få ikke kan finde ud af at have moralen iorden, nej det syntes jeg ikke er okay, fuldstændig lige som jeg ikke syntes det er ok en hel gruppe af mennesker skal straffes af samme årsag (altså at der er den intense jagt på sociale bedrager, hvor prisen jagten i sig selv mange gange højere end den lille bitte sjat der kommer hjem igen når de få syndere fanges.
Og nej det er bestemt ikke anderledes end hvis jeg hjælper til i et suppekøkken, for måske jeg gør det fordi jeg får drikkepenge (eller andre former for gaver, eller uhe som FP´er får mad for det, så lever jeg jo ikke som enlig, fyyye føj da) og det holder jeg på jeg skal have lov til uden samfundet skal blande sig, altså stadig så længe vi ikke er ude i afpresning, ell ulovligheder.

Jeg holder på at det ikke kommer samfundet ved, igen så længe det ikke er ulovligt det jeg foretager mig, fuldstændig som at det ikke kan komme mig som borger ved hvad politikerene bruger deres meget sparsomme fritid til, den mistroiske tankegang vil jeg gerne væk fra, både mod politikere læger osv osv, men så sandelig også mod os borgere, bare fordi vi har været underlagt den mistro i rigtig mange år, behøver vi jo ikke selv synke så lavt (om end det er fristende, vil jeg bestemt godt indrømme)

At andre gerne vil leve i et overvågningssamfund, hvor vi alle skal tvinges til tjek i hoved og mås, er folk naturligvis velkommne til at have lyst til, jeg har bare ikke, jeg syntes det er mere end rigeligt vi bliver udsat for som det er, at folk bliver syge af den form for konstante kontrol og overvågning oplever vi alt for tydeligt på k10, jeg ønsker mere tillid og mindre mistillid, og går derfor ikke ind for mere tvang værgen over for os borgere eller over for politikerene, lige som jeg holder på at vi som samfund har massere af områder hvor vi sagtens ville kunne indføre langt mere tillid (og frihed)

Jeg siger ikke at de ikke gerne må fremlægge deres sager, hvis de har lyst til det, helt fint med mig, og de som så ikke vil, og de forhåbentlig få som ikke tør, ja der ved medierne jo at de har størst chance for at få en rotte i fælden, og så er det jo så op til politikeren selv om de tør lade medierne rode efter rotter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 13:51   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ Helt ok LUM.. og sorry at jeg lige var en smule nærtagende da jeg skrev det indlæg...

Jeg har det helt fint med at vi ikke deler samme holdning... sådan pt hehe..

Giver dig lige et ex på bijobbende off personer..

Det har været frem i medierne at dommere havde rigtig mange bijob...Og at speciallæger bijobbede eller var medejere af private hospitaler...
Som simpelthen er lidt tosset.. særligt hvis de ikke har tid til deres nr 1 job.. det de er ansat i..

Læger som er på medicinalfirmaers liste..

Og så til folketingsmedlemmerne..
Så længe vi ikke ved hvilke bijob - bestyrelsesposter olign. de har ved siden af deres folketingsarbejde.. så er der heller ikke hånd i hanke med om de hytter egne interesser..

Min hjerne kører ikke så kvikt idag... så jeg kan ikke give dig nogen ex. på hvad det kan være

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 15:41   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
@ Helt ok LUM.. og sorry at jeg lige var en smule nærtagende da jeg skrev det indlæg...

Min hjerne kører ikke så kvikt idag... så jeg kan ikke give dig nogen ex. på hvad det kan være

Knus Lone
Det helt okay, vi kan alle have dage hvor der ikke skal meget til at tisse os af *ss* godt du sagde til, for uden ville jeg ikke kunne forklare hvordan du vil kunne se at der ikke var tale om et angreb.

Det er min absolut heller ikke, end sige jeg tror den går baglæns i dag, jeg har sådan en af de der, jeg ved enlig godt hvad jeg skal have gjort, men jeg evner bare ikke at få det ført ud i handling, hvilket er lidt noget tis, for er ved at have lidt travlt, men det hjælper mig bare ikke en døjt, jeg får værgen mere eller mere handling ud af det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Raske og folketingspolitikere OBS! phhmw Politik og Samfund 2 09-09-2013 14:00
Bødskov erkender at ny lov vil skjule dagpengetal Webmaster K10 Nyheder 0 11-04-2013 16:00
Regeringen vil skjule spindoktorers kommunikation gunvor Politik og Samfund 0 24-01-2011 10:56
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension