K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2013, 21:22   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men igen ved du ikke om denne person har fået før eller efter 2003
der kan man nemlig stille sin i bero og når man ikke kan arbejde i perioder
så kan man nemlig få sin pension igen.

men ja er enig, at der er nogen som har fået deres FP lidt for nemt
men det er alså kommunen som har et problem
men igen er det med til at alle bliver kigget på, om man nu ikke har en smule arbejdsevne

husk denne reform kun har et formål og det er at holde folk på kontanthjælp så lang tid som mulig.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 21:35   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jo, det ved jeg nemlig lige nøjagtig... det er efter 2003... langt efter enda !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 00:01   #13
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
I gamle dage, og det er vist ikke så længe siden...,

Da var fleks noget man kæmpede for at få, men dengang var der også tale om en tænkt anstændig ordning, der skulle kompensere fremfor at skabe en nederste kaste.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 00:11   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal man nok kigge langt efter i dag....en anstændig ordning....

Nu er det hele jo også lavet med et formål....at sparer penge...de fattige og de syge skal betale for krisen....

Der skal jo være plads til at man kan kaster 4 milliarder efter de rigeste virksomhedsejere i dette land...og det ville jo ikke give mening hvis man skulle tage disse penge fra de rigeste...

De fattige og de syge har jo også i forvejen såååå meget....det må være derfor man har tænkt at man skam da godt kan snuppe nogle milliarder fra dem...

Gad vide om de fattige og de syge snart har lært at de kan give tilbage når de skal stemme....henholdvis ved kommune valg og senere folketings valg...der er jo mange nok af os siger de kloge hoveder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 07:29   #15
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Min mening er....

Er du tilkendt førtidspension, ja så er alle muligheder udtømte ang. tilbage
vending til arbejdsmarkedet.

Jeg ved godt at vi er mange forskellige førtidspensionister, med forskellige sygedomme. MEN, min mening er at har du fået tilkendt førtidspension jaså
er det fordi du ikke kan arbejde mere overhovedet.

Har en ven som er på førtidspension efter 2003, han arbejder ved siden af
15 timer ugentligt. Vi har haft gang i debaten mange gange, hvor jeg mener at der må være et andet sygt menneske der har brug for hans førtidspension.

Jeg er ikke misundeligt på min ven, jeg mener bare at er du førtidspensionist så er du førtidspensionist dvs. tilbage trukket fra arbejdsmarkedet.

Hvis en førtidspensionist kan gå hen et par timer om ugen i et friviligt hjælpe job (tempo efter pensionisten ønske) hos røde kors eller et sted for hjemløse eller lignende, så syntes jeg det er fint.

Men et normalt job, nej ikke som førtidspensionist da vedkommende jo er erklæret ikke egnet til arbejdsmarkedet mere.

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 09:19   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg synes grundlæggende også at får man tilkendt en førtidspension, er det fordi alle muligheder er udtømte for at komme tilbage på arbejdsmarkedet...

Men er noget misk mask med det pension efterhånden som kludetæppet ar lavet...

Der er de gamle mellemste pensioner... det var meningen de skulle arbejde ved siden af pensionen... de fik så på et tidspunkt løftet deres udbetalinger til stort set det samme som 2003 pensionister... og senere blev de fredet så de ikke kan fratages pensionen selvom de benytter den arbejdsevne de er tilkendt pension med... hvilket nemt kan være 15 timer om ugen...

Så er der 2003 pensionister der er tilkendt med en arbejdsevne op til 10 timer om ugen... som har kunnet fratages deres pension hvis de senere her kunnet arbejde over 10 timer... det står ikke direkte nogen steder at 10 timer var grænsen... men det var den i interne retningslinier og i praksis....
Men der er en arbejdsevne fra 0 til 10 timer... som det har været tilladt at udnytte...måske endda meningen at den skulle kunne udnyttes i lette deltidsjobs...

Dem slår man så sammen med nogen nye 2013 regler, hvor man skal have en arbejdsevne under 2 timer om ugen for at få tilkendt pension... og her er det så kæden knækker...
For de pensionister efter 2003 reglerne der er tilkendt pension med op til 10 timers arbejdsevne, kan pludselig ikke få lov til at udnytte de op til 10 timers arbejdsevne uden risiko for at miste deres pension... ikke sådan at man kan forsøge sig på arbejdsmarkedet i et forsøg på at komme tilbage og så få sin pension tilbage hvis det ikke lykkes.... næææ nej... man mister den til evig fortabelse, og skal igennem det samme cirkus igen og denne gang får man kun sin pension tilbage med en mas 2 timers ugentligt arbejdsevne...

Så hvis meningen nogensinde har været at give de gamle 2003 pensionister en mulighed for at kæmpe sig tilbage på arbejdsmarkedet, har man da virkelig sat en stopklods i... et forsøg kan bevirke man mister alt det man har og ender i jobcenter cirkusset til en tur mere... og denne gang er det endnu sværere at komme af den karrusel igen for grænsen er nu 2 timer ugentligt...

Så de nye regler har da for alvor parkeret 2003 pensionister på pension...det er alt eller intet hvis nogen skulle vove at gøre forsøget... og det er kommunen der bestemmer hvornår det er intet... den søde sagsbehandler der sidder der den ene uge og opmuntrer til et forsøg på at komme tilbage, og tillader et arbejde over 2 timer ugentligt, kan pludselige den næste uge være erstattet af en anden der stryger pensionen hvis pensionisten bruger sin op til 10 timers arbejdsevne ved tilkendelsen af pension...

Sådan er det som reglerne er lavet nu... så man skal tænke sig godt om før man begiver sig ud i et lønnet job som 2003 pensionist... man kan risikere at miste det man har hvis kommunen lige pludselig finder ud af det er bedre for kommunekassen...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 14-09-2013 kl. 09:35.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 10:43   #17
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Det er helt korekt Hexi.

Der er simpelthen for mange regler, de skulle tage og lave reglerne ens for alle førtidspensionister, så folk ved lige præcis hvor de står, det er blevet alt for indviklet.

Men det kunne jo måske også være en lille hemmeligt plan, altså at få nogle folk af førtidspension fra regeringens side...

Derfor har jeg debateret det meget med min ven ang. at arbejde ved siden af hans førtidspension, for man ved aldrig hvad de kan finde på med alle de forskellige regler og opstarmninger de kommer med hele tiden...

Jeg mener stadig, har du fået tilkendt førtidspension ja så skal man ikke være på arbedjsmarket mere. Man har jo fået sin førtidspension netop pga. man er for syg til at kunne klare hvilket som helst job.

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 12:42   #18
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er fint at du ikke mener nogen arbejder 37 timer med pension.

Ikke desto mindr har jeg nyligt erfaret at den cafe medarbejder som var i skånejob 20 timer, i et værested jeg kommer... skiftede arbejde fordi han kunne få 37 timers skånejob andet sted.

Ok jeg er klar over det ikke er til almindelig timeløn, men arbejdsatsen var ikke specielt nedsat.

Sådan noget støder mit stille sind... og mærkeligt får jeg det når stort set alle der ellers kommer der klapper af hans gerning... samtidig med at de sidder der med deres egne små pensioner, som de end ikke aner kan ryge sig en tur den dag de rejser sig fra deres stolnoghjælper med opvasken.
Nu sagde han det rigtige arbejdsmarked. Skånejob er ekstremt lavlønnet (arbejdsgiver skal give 1/9 del af fuld løn) og har skånehensyn, jobbene ville næppe eksistere som reele arbejdspladser.

Har aldrig hørt om nogen med tilnærmelsesvis 37 timer skånejob og jeg vil sige at personen tangere voldsomt op af at ryge på flexjob/ledigsydelse.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 12:49   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Førtidsp. Se meddelelser

Jeg mener stadig, har du fået tilkendt førtidspension ja så skal man ikke være på arbedjsmarket mere. Man har jo fået sin førtidspension netop pga. man er for syg til at kunne klare hvilket som helst job.

Mvh.
Ja den mening kan man jo have... og det er også det de nye regler gør i praksis hvis man ikke vil risikere at miste sin pension... så den er egentligt på plads...

Men jeg synes politikerne er nogen luskebukse i den måde de har sat den sidste lap i kludetæppet... de samme politikere har i årevis tordnet mod at man parkerer folk på førtidspension... og nu sømmer man lige kistelåget for 10 års pensionister ved at give kommunerne ret til at trække tæppet væk under de pensionister der bare så meget som overvejer at snuse til arbejdsmarkedet... det kan man da kalde at bommen for alvor er gået ned på den parkeringsplads... altså med den her regering, er der overhovedet ingen sammenhæng i hvad de siger og hvad de gør... løgn og bedrag hele vejen igennem




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 14-09-2013 kl. 12:52.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 13:45   #20
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Førtidsp. Se meddelelser
Jeg mener stadig, har du fået tilkendt førtidspension ja så skal man ikke være på arbedjsmarket mere. Man har jo fået sin førtidspension netop pga. man er for syg til at kunne klare hvilket som helst job.

Mvh.
Førtidspension er for hvis man er for syg til at forsørge sig selv under normale vilkår.

Det er et udtryk for et forkvaklet syn på mennesker at mene at førtidspensionister skal parkeres i ingenmandsland, hvor det eneste håb for at have en smule indhold i livet er at flygte til udlandet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledsmerter kan koste jobbet Webmaster K10 Nyheder 0 18-05-2012 06:40
Førtidspension = 20 timers arbejde... Multe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 18-10-2010 00:55
Jobcentre kan koste kommuner dyrt bla-bla Politik og Samfund 0 21-07-2009 10:27
Jobcentre kan koste kommuner dyrt Webmaster K10 Nyheder 0 21-07-2009 08:00
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension