K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2012, 18:24   #21
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
@ MTVRV1

Kan kun sige tillykke til at du har fået en FP.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 18:28   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har MTVRV1 fået pension???

Så er jeg da helt hægtet af efterhånden!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 19:13   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
@ MTVRV1

Kan kun sige tillykke til at du har fået en FP.
i min sag er det kun mit jobcenter som er en by i Rusland

så nej jeg har ikke fået pension

men ellers har kommunen hjælpet mig på alle punkter
og psykiatrien

så jeg genkender ikke det billede af de ikke hjælper en
men man skal jo også selv være åben
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 19:32   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men ellers har kommunen hjælpet mig på alle punkter
og psykiatrien

så jeg genkender ikke det billede af de ikke hjælper en
men man skal jo også selv være åben
Egentlig en ret grov udmelding...

For er det ikke det du skriver...at folk ikke selv er åbne...

Tro mig...det er ikke altid det der er problemet....

Igen igen...fordi du ikke har haft problemer med kommunen....tja det gør ikke at andre ikke kan have det....også selv om de er åbne...

Engang imellem skal man lige kigge lidt ud over egen næsetip...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 19:53   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg ved ikke hvad der er gået helt galt i denne tråd

jeg siger bare jeg har modtaget fin hjælp fra kommunen på det sociale område
det har de fleste på k10, hvad jeg har lagt mærke til

det er jobcenteret som er skurken i systemet og det kender stort set alle til på k10
kun nogle ganske få har fået en god og ordenligt sagsbehandling

der er en kæmpe forskel på en social forvaltining og et jobcenter

men man bliver også nødt til selv at opsøge hjælpen, den kommer alså ikke af sig selv.
med hensyn til psykiatrien og få tildelt en kontaktperson

der sker intet hvis man isolere sig i sin lejlighed

derfor spurgte jeg indtil om trådstarter havde kontakt med psykiatrien eller havde fået tildelt en kontaktperson fra kommunen
bor selv på bosted, hvor en del af personalet netop kører ud til folk som har det svært og bor for sig selv

så man skal lige kigge på de forskellige forvaltninger, i stedet for bare have fokus på kommunen

alle er vel enige om et jobcenter ikke fungere ordenligt i de flest sager
absolut heller ikke i min

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-03-2012 kl. 20:04.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:10   #26
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Egentlig en ret grov udmelding...

For er det ikke det du skriver...at folk ikke selv er åbne...

Tro mig...det er ikke altid det der er problemet....

Igen igen...fordi du ikke har haft problemer med kommunen....tja det gør ikke at andre ikke kan have det....også selv om de er åbne...

Engang imellem skal man lige kigge lidt ud over egen næsetip...

Tusind tak - jeg har nemlig kun dårlig erfaring med alle afd i 2 kommuner - fam.afd, jobcenter, voksen-psykiatri og har kendskab til massere der ligeledes bliver syltet i deres sager i fam.afd. + voksen/psyk. Indtil videre er det faktisk jobcentret der har været mest effektiv og korrekt.....

Helt enig - bare fordi du er superheldig at have vundet i lotto i din kommune, virker det enormt groft at du går ud fra at andre selv er skyld i at de ikke får den rette hjælp. Jeg har personligt RÅBT om hjælp i 3 år til mig selv og min datter, men oplever kun trusler om at tage hende fra mig hvis jeg ikke lukker skuffen.....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:23   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er jo ikke særlig fedt og rigtig kedeligt

Men synes efterhånden man bare siger et positvt ord på K10
så skal man bare holde mund
for alt er jo negativt

jeg kunne også vælge og skrive flere sider om min manglende sagsbehandling fra mit jobcenter. det får man så bare ikke rigtig noget ud af
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:28   #28
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
@ MTVRV1

Jeg har som sådan også fået en fin behandling. Men det giver mig ikke et beløb jeg kan leve for.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:37   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du gør måske ikke....men har du tænkt tanken at der måske er andre der får noget ud af det...

Man kan altså ikke gøre sådan...jamen det går godt for mig der og der....jamen så må der være noget galt med alle dem som har de problemer jeg ikke har...den går altså ikke...

Jeg har feks altid fået en perfekt service hos Køge kommune´s hjælppemiddelscentral....

Jeg har fået alle de hjælpemidler jeg har har brug for...og det har bestemt ikke været billigt for dem..

Men det gør da ikke at jeg skal gå ind i alle tråde og fortælle folk at det må da være dem selv det er galt med når de ikke kan få hjælpmidler....for jeg får jo alt det som jeg skal have i min kommune....

Måske du bare ikke kan se problemet ved at gøre sådan....og det er ret kedeligt....for du gør folk ret kede af det...mistro hører ikke til her...da man kan få det i rigt mål på kommunerne..

Og hvor er jeg da uendelig træt af at høre på den der....uhhh hvis man ikke er en rygklapper her på K10....ja så er der ikke plads til en....sikke en gang vrøvl...

Der er nemlig plads her til at både kunne sige det positive men da også det negative...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:46   #30
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er en skam der er så stor forskelsbehandling rundt om i kommunerne.

Men en kommune er en stat i staten, med egen økonomi og politik. Jeg føler også jeg, i forhold til rigtig mange andre, har fået en så god behandling, som jeg har kunnet forvente i jobcenteret.
Det er først nu at jeg for alvor stiler mod FP, så det har jeg endnu ikke nogen personlig erfaring omkring her i kommunen.

Men ligger da ikke skjul på, jeg godt gad lige med hensyn til det, at , at der var en høj frekvens af tilkendelser af FP. Som nogen udkantskommuner f.eks. bliver udskældt for.

I mit tilfælde har det også hjulpet at holde aktiv kontakt med min SB, hvilket jeg nu også tror langt de fleste herinde gør.

I de perioder hvor jeg har haft det mere skidt end vanligt, og ikke har haft overskud til det, har jeg forholdt mig passivt, og haft fred. Der har sagsbehandlingen helt automatisk, kørt i et lavere gear.

Jeg plejer at sammenligne det med fugleungeprincippet.

Men som sagt, det er så forskelligt hvad folk oplever, fra kommune til kommune, fra SB til SB, og fra problemstilling til problemstilling. Og det er så trist at læse om herinde, hvordan nogen af jer virkelig kæmper en uretfærdig kamp.

Jeg håber jeg kan blive ved med at holde mig udenfor uretfærdighedsstatestikken, og håber lige så meget af alle de af jer der figurerer i den, kommer ud af den igen.

Om ikke andet må I alle i hvert fald have en rigtig god aften. Det hjælper mig så meget i denne reform tid, at kunne hyle med de ulve herinde på K10, som skæbnen har puttet mig i flok med
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13
HJÆLP, Jeg er så bange... Mette1107 Dit og Dat 12 09-11-2008 14:02
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension