K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2017, 10:54   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Lignelsen om den ubarmhjertige sagsbehandler i et fagre nyt Danmark

Det var i disse dage, at socialministeren havde fået en genial ide. Hvorfor ikke sende landets sagsbehandlerne rundt i landet for at komme borgerne mere nær. Samtidig var det en win win sitaution, hvor husleje til landets tidl. Social- og Jobcentre kunne spares væk. Ligesom teknisk udstyr ud over Smartsphones. Et lille tip fra Moderniseringsstyrelsen havde groet sig stærkt hos socialministeren, hvorfor samtlige sagsbehandlere pr. 1. jan. 2017 har være at finde på landets veje tæt på de borgere, som har brug for det. Ideen er dog ikke hel ny, da det Kristelige Folkeparti i sin tid barslede med dette koncept ud fra én af deres idepolitiske grundpiller.

Konceptet har nu stået sin prøve i 3 mdr., hvor der generelt synes, at være en succes. Specielt i storbyerne, hvor de rejsende sagsbehandlerne har svært ved at gemme sig for værdigt trængende borgere trods de forsøger at undgå at være i nærheden af byernes centrale steder, hvor efterspørgslen for deres hjælp kan være stor. I de mindre befolkede dele af landet meldes, der dog om hændelser, der vækker reminiscenser til arvegodset fra landets tidl. statsreligion.

Lokalavisen udsendte medarbejder overværede flg. situation i på en landevej i Lollands kommune:

Sagsbehandler havde et par dage befundet sig på en øde landevej i kommunens mobilhome parkeret let skjult i krattet og sad nu og nød forårssolen iklædt sin mobiltelefon. Og synes egentligt at tidl. arbejdsbyrde var blevet langt bedre, da der kom en person i rullestol mod hende. Hun når lige at tænke: ”Kan jeg nå hen til min mobilhome uden at blive set”, men må i det samme sande, at øjeblikket var forpasset, da personen i rullestolen råbte om hjælp. Sagsbehandler blev siddende på sin campingklapstol for at møde borgeren i øjenhøjde, når denne nåede helt hen til hende. Men frem dukkede dog endnu en tanke: ”Hvad mon denne ”farisæer” vil mig?”

Personen i rullestolen fik forpustet fremsat sig spørgsmål om hjælp til elektrisk rullestol. Sagsbehandler svarede: ” Hvad står der i loven? ” Den handicappede spurgte: ”Det havde jeg regnet med, at du kunne hjælpe mig med.” Sagsbehandleren kiggede på sin mobiltelefon og ganske rigtigt: mobilnetværket var helt uden for rk.vidde, også på denne strækning for forudset. Den handicappede fortalte så, at hun allerede havde spurgt socialministeren, da hun kom forbi og borgmesteren ligeså. Men begge havde travlt og svarede slet ikke. Derfor var du mit sidste håb.

Sagsbehandleren kiggede på den handicappet og sagde: ”Med min ringe uddannelse og manglende mobilnetværk må jeg melde hus forbi, men hvis du kan finde kommunens rejsende ankemedlem, har du mulighed for at klage. Men husk det skal være indenfor 1 uge. Det eneste jeg kan tilbyde dig pt. er dette. Men du mister dog din ret til anke, og det forventes du straks efter tilmelder dig Jobbørsen.”

Journalisten så derpå sagsbehandleren rejse sig med tilfreds mine og klappe sin stol sammen, og derpå hæve sin ene hånd over den handicappede og udtalte: ”Rejs dig, og du vil aldrig mere behøve handicapydelser.” Og derpå gå hen mod sin mobilhome, mens den handicappede forgæves forsøgte at rejse sig.

__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 12:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skal jeg le eller græde?

Da det er kære Gunvor der har bragt os dette indblik i virkeligheden vælger jeg at blive vred, i stedet for le og græde.

Det er virkeligheden eller i det mindste resultatet er uanset hvad det samme.

Den handicappede modtog ingen hjælp.

Pt er jeg i gang med en Facebook tråd i min egen kommune, som jeg håber andre k10èr vil melde sig til, muligvis deltage i den debat, som jeg har startet ude ved det rige og smukke Dragør:

"Trist, hvis Dragør bliver hæng til tørre i det offentlige rum.
Bemærkelsesværdigt, at Tårnby kommune "kun" har ca det halv af fejl, i forhold til, når deres sagsbehandlere, jobkonsulenter eller socialrådgivere sagsbehandler Dragør borgernes sag.
Henholdsvis 28% vs 48% fejl i sociale sager.
(den gik jo ikke ude i samfundet)
På børnehandicapområdet er der særligt mange problemer med kommunernes afgørelser.
- For mange borgere oplever, at de ikke får den hjælp, de har brug for. Og når lige knap halvdelen af alle klager på børnehandicapområdet bliver omgjort, så siger det mig, at der er noget galt, siger ministeren.
Kommunalbestyrelsen er pt i gang med genvurdering af aftalerne med Tårnby kommune, så forhåbentlig må prisen for det udførte arbejde revideres. Men det har kommunalbestyrelsen naturligvis overvejet?"

https://www.facebook.com/groups/1428845654068310/

God Påske til især dig, Web og alle andre k10èr

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension