K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2013, 16:23   #1
Maak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Maak er ny på vejen
Jobsøgningskursus

Hej K10'er

Jeg er pt på kontanthjælp for 6år i træk hvor jeg i øjeblikket. er igang med en syge udredning, jeg er i gennem tiden blevet sendt ud i de såkaldte jobsøgningskurser 4 gange (ifølge akt indsigt jeg netop har modtaget står der intet om det er aktivering eller arbejdsprøvning, blot at jeg er tilmeldt til kursus).

Sidste gang jeg deltog var i august måned sidste år. Nu er jeg blevet indkaldt til endnu engang at deltage i en af de her komplet ligegyldige kurser. Ved mit sidste møde på kommunen luftede jeg min utilfredshed over igen at skulle kastes ud i det samme og spurgte ind til om der ikke blev sat en grænse sidste år i September om at man for fremtiden kun har pligt til at deltage i den slags kurser 1 gang, min sagsbehandler svarede at de forrige 4 gange var aktivering men denne gang var det arbejdsprøvning, derfor var det ok... Og hun oplyste desuden, da jeg spurgte ind til om der virklig ikke fandtes andet de kunne sætte mig til, at jobcenteret ikke havde tid til at formidle arbejdsprøvning selv, derfor anden aktør.

Spørgsmålet er derfor, kan de bare ændre typen fra aktivering til arbejdsprøvning for at gøre det lovligt at blive ved med at sende folk i jobsøgningskurser?

Sidst redigeret af Maak; 07-09-2013 kl. 16:28.
Maak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 20:13   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Nej det er ikke "bare" at ændre ordlyden

Du skal i samarbejde med sagsbehandler nu lave en handleplan og en jobplan når det hedder arbejdsprøvning.

Sørg for at have ALLE aftaler på skrift, for er det vitterlig en arbejdsprøvning og ikke aktivering denne gang, er du kommet et KÆMPE skridt videre.

Bliv her på denne tråd, så kan vi bedre få helheden af din sag og der kommer helt sikkert flere med gode råd og du kommer helt sikket med flere spørgsmål der trænger sig på hen ad vejen
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2013, 09:46   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din arbejdsevne er nedsat, skal du have en afklaring af din restarbejdsevne.

Dette har jeg meget svært ved at se, kan gøres i et jobsøgningskursus.

Du bør forlange, hvis din tilstand iøvrigt er uden behandlingsmuligheder, der kan bedre din arbejdsevne, be om at der efterfølgende udarbejds en report der nøje beskriver skånebehov, og timeantal du kan arbejde. Her er det også meget vigtigt at du afklares bredt, således at der ses på alle muligheder for fremtidige job.

Alternativt skal du tilkendes et ressourceforløb.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgningskursus med kursusbevis !!! ekseleven Dit og Dat 0 18-04-2011 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension