K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2010, 22:09   #1
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Unhappy Råb om hjælp ellers går det galt!!!

Hvordan kan 2 afd.indenfor samme område være så uenige.

Jeg er tilkendt flexordning - passiv ledighedsydelse - fantastisk.

Har d.d. modtaget at min klage til pensionsteamet er afvist.

De mener ikke behandling og uddannelses muligeheder er udtømte.

De havde godt nok overset sociallægens konkl. og udtalelse fra psykiatrisk klinik for selvmordstruede, men det ændre ikke deres opfattelse.


Nu er det sendt til beskæftigelsesankenævnet.

Hvad kan jeg gøre nu, jeg er så langt nede, de skriver ingen begrundelse.

Har det sådan, at jeg nok ikke oplever,hvad udfaldet bliver.

Føler jeg er ude for en hetz

Kæmpe håb til jer derude, hvad gør jeg??????????????????????
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:18   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kære Kalona.

Du kan vist ikke gøre så meget med hensyn til din sag så længe den er i Beskæftigelsesankenævnet.

Det du KAN gøre, er at passe på dig selv. Selvom det er svært. Du skriver selv "Råb om hjælp ellers går det galt", og jeg råber hermed tilbage med hjælpen: Se at tage en tur på Psykiatrisk Skadestue.

Jeg skal ikke kunne sige om du bør indlægges, men jeg ved selv, at det kan hjælpe at få en snak der.
Fortæl hvor dårligt du har det PÅ GRUND AF KOMMUNEN, og sørg for, at få en udskrift af det de skriver efterfølgende inden du tager hjem.

Se at komme afsted
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:36   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=kalona;135445

Føler jeg er ude for en hetz

Kæmpe håb til jer derude, hvad gør jeg??????????????????????[/QUOTE]

Jeg husker ikke lige din sag, men det lyder som om at du er fleks-visiteret og mener du bør have førtidspension.

Hvis det er tilfældet, så er du ikke ude for en hetz.

Der er simpelthen tale om kassetænkning, og vi er mange der er blevet tilkendt fleks tiltrods for, at vi var berettigede til fp.

Det positive ved en fleks-visitation er, at du er ca. halvvejs til en fp.

Som ledig flekser skal du revurderes efter et år (mener jeg det er), og så vil du sandsynligvis blive tilkendt fp.
Sådan gik det for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 01:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at be om aktindsigt, når du modtager information fra beskæftigelsankenævnet.

Du har fuld ret til efterfølgende at eftersende mangende dokumeentation, samt dine yderligere begrundelser.

Du er IKKE udsat for personlig hertz, men derimod embedsmænd behov for at spare med hård hånd.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 01:39   #5
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Tak for svar.Jeg synes bare ikke jeg længere kan overskue tingene.

Fredag fik jeg en OK besked fra min SB, og igår lå et brev så selvmodsigende ( ikke fra hende).fra pensionsteamet.

Tror bare ikke jeg ret meget længere kan klare dette pres, jeg er sgu blevet " trykket " mere end jeg havde troet muligt.

ingen herinde skal tlnke på dette.Mine dejlige børn holder øje med mig.

Håber på en tid ved min læge i morgen.

Undskyld til jer, men jeg er bare ikke helt OK.

KNUS

undskyld forvirring
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 01:45   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan udemærkedet følge dig.

Men godt du kæmper, og bliv gerne vred med rette.

Godt du har nogle dejlige børn.

Skriv bare igen, når du er klar.
Knuds Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 10:13   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Kære Kalona.

Du kan vist ikke gøre så meget med hensyn til din sag så længe den er i Beskæftigelsesankenævnet.

Det du KAN gøre, er at passe på dig selv. Selvom det er svært. Du skriver selv "Råb om hjælp ellers går det galt", og jeg råber hermed tilbage med hjælpen: Se at tage en tur på Psykiatrisk Skadestue.

Jeg skal ikke kunne sige om du bør indlægges, men jeg ved selv, at det kan hjælpe at få en snak der.
Fortæl hvor dårligt du har det PÅ GRUND AF KOMMUNEN, og sørg for, at få en udskrift af det de skriver efterfølgende inden du tager hjem.

Se at komme afsted
er helt enig
dette system er ligeglade med syge mennesker, det handler kun om arbejdsevne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 12:13   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kalona Se meddelelser
ingen herinde skal tlnke på dette.Mine dejlige børn holder øje med mig.

Håber på en tid ved min læge i morgen.

Undskyld til jer, men jeg er bare ikke helt OK.
En del af grunden til at jeg ville have dig på psyk. skadestue er, at det måske kan være en fordel for dig at få dokumenteret hvor dårlig du er som følge af din sag i kommunen.
Ja altså, og så selvfølgelig også fordi det kan hjælpe at komme derhen og måske lige få et par overnatninger i rolige rammer.

Men så længe du ikke mener, at indlæggelse er nødvendig, er det vel fint "bare" at tage til lægen :-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 17:15   #9
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Du er desværre ikke alene, jeg har oplevet en del ledige flksjobbere meed psykiske skånebehov der rent faktisk bliver mere syge af kommunens "indsats".
Der er en tendens i dag til at vi ikke længere vurderer det enkelte individ, men måler folk ud fra den gruppe eller kasse vi har bestemt at de passer ind i.
Du skal ikke undskylde, når man har det skidt har man ikke alene brug for at blive hørt og set, men også krav på det, vi er alle mennesker med en forpligtigelse overfor andre også dem vi ikke kender endnu !
Men dit kodeord skal være tålmodighed, og få suget til dig af alle de gode råd der ligger her på k-10 om hvordan man tackler sin sag eller får andre til det !
Så skal det nok gå til sidst.
Tanker fra Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 17:30   #10
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Kalona, du skal have et kæmpe af mig. Systemet er bare alt for koldt og barsk, og det kan være så hårdt at blive ved med at kæmpe. Men hold ud! Det nytter!

Mange tanker herfra
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsnævnet? Hvor længe må sagen ligge? Og ellers § 17 :-( 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 08-11-2012 08:19
Kommune: slank dig - ellers ingen hjælp thomas75 Politik og Samfund 19 22-08-2011 18:49
Bent Bentsen på arbejde imorgen ellers Slettet bruger Dit og Dat 22 01-04-2009 13:28
Brug computer - ellers ryger dagpengene Stella Spørgsmål ang fleksjob 16 22-12-2007 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension