K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2012, 00:08   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvad kan vi stille op ?

Som jeg kan høre bliver folk der søger fleks eller FP behandlet vidt forskelligt og sagsbehandlere og kommunerne har en forskellig sagsbehandling. Folk bliver syltet, ignoreret og snydt i årevis.
Findes der ikke et sted hvor man kan klage over den måde reglerne bliver forvaltet på ? Nogle af os er for syge til at anke og dokumentere i hoved og r.. Hvad gør nogen som os ? Os på bunden bliver behandlet vidt forskelligt. Hvis alle blev behandlet lige dårligt ville der helt sikkert blive et fælles oprør mod politikerne måske er det derfor at nogle kommer nemmere til ders FP end andre, så undgår de oprør fra os. Er der nogle der har en idé til hvad vi kan gøre på længere sigt for på et tidspunkt må alle uretfærdighederne da stoppes. Havde jeg haft lidt flere kræfter ville jeg skrive til folketinget eller noget i den retning men jeg har ikke kræfterne til at gøre noget ikke engang for mit eget vedkommende. Men håber at nogen har tænkt de samme tanker som mig.
Hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 11:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vi har haft en gruppe herinde fra, der har været til hørring i folketinget, men..

Desværre for os, herinde og ligesindet, har det ligesom ikke hjulpet at påpege div systemfejl, og behandling af de syge/handicappede!

Heldigt for Folketingets medlemmer, har vi hverken ressourcer, eller krafter, til at blive ved.

Der bliver dog gjort noget her og der, men desværre, har vores gruppe, ikke vundet gehør i befolkningen.

Dette postulere jeg ud fra, at der dagligt kommer folk til siden, som er helt uforstående overfor, behandlingen af syge/handicappede.
Uforstående over at sygedagpengene fratages, især jo mere syg du er, ofte uden en afgørelse til anden forsørgelse.

Uforstående overfor at arbejdsprøvninger skal gentages og gentages.

Uforstående overfor at man mister fleksjobtilbud fra eget tidligere job, fordi kommunen sylter sagerne i årevis.

Uforstående overfor, at man havner, uden arbejdsevne, på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse, mister ofte hus/hjem, får gæld mv.

Uforstående overfor, at det samfund man troede havde et sikkerhedsnet, altså ikke er andet end luftkasteller.

Desværre betaler de syge/handicappede en stor del af de nedskæringer der foregår!
Og dette har stået på siden 2003, så jo man undres!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 12:40   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Hvad med en gruppe på en 10 - 12 stk., som alle vil bidrage med et skriv til diverse aviser, som vi så koordienre, således at der bliver sendt 1 pr. mdr. i kalenderåret. På denne måde fordeles byrden og den er måske overkommelig.

Vi kan så koordinere emnet/tema, således at vi kommer rundt om suppedasen i SDP-systemmet.

En umiddelbar tanke, som jeg lige skriver, måske skal den finpudses, måske er der ikke stemning for den.

Lad høre!

mange hilsner

Gunvor

PS: vil godt lave forarbejdet til hvilke personer på hvilke aviser, samt ikke mindst hvornår indsendelse af artikel har størst chance for at komme i avisen.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 13:39   #4
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
idéer

Jeg tror det bliver meget bøvlet hvis det er os selv der skal køre hele showet.
Hvis vi kunne få støtte fra frivillige advokater eller kunstnere eller andre med flere recourcer end os selv ville det bliver nemmere at blive hørt. Man har jo så travlt med at lave støttegrupper der består af kendte personer om de utroligste ting så måske kunne vi etablere en støttegruppe om os også.
Vi kunne også prøve at lave en demonstration der skulle vandre mod Christiansborg og så håbe at vi kunne komme i nyhederne med vores protest.
Det med avis-artikler er da også en god idé men jeg ved ikke hvor effektivt det vil være. Øv hvor er de politikere heldige at vi ikke råder over de samme kræfter som andre og derfor gør mindre modstand hvis overhovedet nogen.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:03   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Der findes flere grupper på Facebook. Den største er Støt sygdomsramte som er kommet i klemme i systemet. Det vil nok være et oplagt sted at skabe kontakt til andre, og udveksle ideer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:16   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi

Jeg er ikke bruger af Facebook, idet jeg ikke vil sælge mine oplysninger om mig selv og i al fremtid ikke have rettigheder over dem. Plus et par andre ting, som jeg vil skåne jer for.

Men tak for ideen.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:20   #7
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Tænker der allerede eksisterer en del patientforeninger, der bruger nogle ressourcer på at kæmpe for bedre rettigheder (eller måske nærmere for overholdelse af rettigheder).
Det er dog mit indtryk er de typisk er delt op efter sygdomsgrupper, så krudtet bliver spredt i forskellige retninger. Det kan meget nemt blive lidt ala, de exvis kræftsyge får tilført nogle ressourcer, men på bekostning af de exvis psykisk syge e.lign.
Det mest hensigtsmæssige ville være, hvis der var en samlet organisation for langtidsyge, flexjobbere, fp, mm, så de ressourcer der rent faktisk bliver brugt i alle de forskellige organisationer, bliver samlet og rettet med større styrke og højere røst ud mod vores samfund og den lovgivende magt.

Findes sådan en organisation?
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 09:52   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
vi burte vist alle have et tale rør nej der ingen til at lytte i den anden ende alligevel vel.

måske en opråber hver kunne være en hjælp,eller en pose til at blande alle § i,så der ind i mellem kunne trækkes en op der er mere relevant for den enkelte borger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 11:14   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
se skoven for trær

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej herinde

Hvad med en gruppe på en 10 - 12 stk., som alle vil bidrage med et skriv til diverse aviser, som vi så koordienre, således at der bliver sendt 1 pr. mdr. i kalenderåret. På denne måde fordeles byrden og den er måske overkommelig.

Vi kan så koordinere emnet/tema, således at vi kommer rundt om suppedasen i SDP-systemmet.

En umiddelbar tanke, som jeg lige skriver, måske skal den finpudses, måske er der ikke stemning for den.

Lad høre!


mange hilsner

Gunvor

PS: vil godt lave forarbejdet til hvilke personer på hvilke aviser, samt ikke mindst hvornår indsendelse af artikel har størst chance for at komme i avisen.
det kan godt lade sig gøre hvis "sagen" står tydelig.
vi skriver herinde nor problemer bliver akutte eller bare for meget, men hvis en klarsynet person holdt de mere følelsesmæssige udsagn ude, så vil sagens alvor stå der
det er ikke de enkelte sager, din eller min der er kernen, men det unfair, tilfældighederne og mishandlingerne i sagsbehandlingen og det kan godt beskrives og dokumenteres.
måske skal beskrives i mindre bidder en ting ad gangen.

det har rystet mig, at der er en officiel lovgivning og en uofficiel sagsbehandling hvor jungleloven hersker.
godt nyt år østerbro
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Hvad skal jeg stille op? Bertha65 Alt det andet 34 13-04-2011 20:27
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension