K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2012, 12:59   #1
Elefantmanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Elefantmanden er ny på vejen
Sygedagpengestop på grund af fleksjob afslag

Hej Allesammen,

Min kone har fibromyalgi - veldokumenteret - papirer fra Frederiksberg Hospital og udtalelser fra speciallæger.

Hun har fået sygedagpenge siden Februar.

Nu har hun fået et brev fra TTA Kbh hvori fleksjob ansøgningen er afvist på grund af lægekonsulentskøn, maj 2012, samt afslag på fleksjob i januar.

Lægekonsulenten fra maj 2012 har fra 3 attester fra speciallæger samt 1 fra egen læge. Alle 4 refererer specifikt til diagnosen Fibromyalgi. Lægekonsulenten skriver at der er "ikke fundet nogen lægelig lidelse" - Fibromyalgi er en WHO anerkendte sygdom. Desværre fik han ikke papirer fra Frederiksberg hospital.

Januars fleksjob afslag er et afslag på ansøgningen på fleksjob og baseret på en anden lægekonsulents vurderingen i december 2011. Men ved aktindsigt kan vi nu se at lægekonsulenten dengang fik kun 1 ud af 5 indhentede lægesattester tilsendt fra kommunen.

Der er partshøring først i august - Jeg har skrevet et brev angående tydelige og dokumenterede fejl i fleksjobsag fra december/januar (kopier med datostempel) samt lægekonsulentens skøn fra maj 2012 hvor han ignorerer de mange referencer til Fibromyalgi - uden at bede om mere dokumentation for at sikre at sagen er oplyst i henhold til Retssikkerhedsloven §10. Jeg har også bedt om at Frederiksberg hospital papirer bliver set og læst samt mindst en af de speciallæger vil klage på vores vegne.

Hvad ellers kan vi gøre? MIn kone er grædfærdigt og ferien med børnene er blevet aflyst for at vi kan skrive breve. Jeg kan ikke komme i kontakt med alle da de er på ferie.

Hjælp? Tips? Råd? På forhånd tak.

Mvh

Frustreret København kommune offer.

Lægekonsulenter er JB og AOJ
Elefantmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 13:24   #2
KOW
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
KOW er ny på vejen
Kære Elefantmanden.
Jeg tror simpelthen ikke, at kommunen må stoppe dagpengene, men prøv
at hente hjælp hos:
http://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=1&...627ad9f2c7ea5b

Det kunne jo godt betale sig at betale lidt penge for at få god hjælp.

Held og lykke med det
KOW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 15:58   #3
Elefantmanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Elefantmanden er ny på vejen
Tak for svaret. Har du personlig erfaringen med Ricky?

Er der andre med råd eller erfaringer? Især med lægekonsulenter/sygedagpengestop...
Elefantmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 17:06   #4
KOW
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
KOW er ny på vejen
Nej, jeg har kun hørt om, at andre har fået hjælp af Ricky.
Jeg håber, at I finder en løsning på det hele. Mange venlige hilsner
KOW er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på ftp, sygedagpengestop - kontanthjælp Ninja Alt det andet 4 18-03-2011 18:09
Afslag på Fleksjob... Klaus K Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2011 22:33
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Alt for mange på fleksjob uden grund Peacock Politik og Samfund 17 18-07-2008 21:20
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension