K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 15:55   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De sidste mange måneders meningsmålinger har vist det samme, så du kan jo google og se diverse meningsmålinger.

Det ville da være fedt med nogle, der skaffer arbejde - også til ledige fleksere, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 16:00   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
hihihi.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 16:18   #13
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Poul Nyrup stormer i hvert fald frem.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 16:18   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ha ha ha ha ha ha den var godt nok sjov not sjov spurte jo bare om nogen vidste så det kan jo kun betyde ingen aner så kan jo ligeså godt være 300 menesker så hjælper deres mening målinger ikkem eget desvære
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 16:34   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Citat:
300 menesker
Ja, og de samme 300 har så skiftet fra blå til rød.

Og hos alle mulige institutter, der laver de målinger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 16:43   #16
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Synes dog ikke at medierne er lige så kritiske mod vko som de var mod soc- mon det skyldes at journalisterne selv stemmer på vko?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Det kan jeg absolut ikke forestille mig. Ifølge denne undersøgelse fra 2007 får VKO kun 10% af stemmerne fra de journaliststuderende. Jeg tror ikke billedet har ændret sig særligt meget.
.
Jeg har en anke mod at overføre en meningsmåling blandt unge ”fattige” studerende til landets mediebillede.
Det danske medielandskab består ingenlunde af fattige studerende der lever under beskedne kår , men af forholdsvisse højtlønnede personer , og for mange tv-journalisternes vedkommende endog af særdeles højtlønnede personer.
De fleste menneskers politiske tilhørssted kan gennemskues ved et hurtigt blik på deres selvangivelse.
Efter de unge har forladt studiemiljøet , har etableret sig med hus , bil og familie ser deres selvangivelse en hel del anderledes ud end i den mere beskedne studietid , det samme gør deres politiske ståsted.
Holdningerne rykker til højre i samme takt som deres fede lønudbetalinger.
Langt hovedparten af landets akademikere stemmer borgerligt , og journalisterne er bestemt ingen undtagelse , snarere tværtimod.

Desuden har de fleste af de store landsdækkende aviser et mere eller mindre erklæret tilhørsforhold til de borgerlige. Eksempler: Politikken , berlingske og Jyllandsposten.
Når man ser TV-2 nyhederne og DR TV-Avisen er det heller ikke svært at gennemskue den borgerlige vinkel på deres indslag , også selv om de ikke er erklærede borgerlige nyhedskanaler.
Skulle man ikke være istand til at se dette , vil jeg anbefale man tager et hurtigt kig på den alenlange liste af DR TV journalister der er gået ind i politik og dermed udstillet deres politiske tilhørsforhold. Stort set ALLE har valgt den borgerlige lejr. Senest bl.a. Jørgen Poulsen , Poul F. Hansen , Paula Larrain og Morten Løkkegaard.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 17:12   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er jo lige lavet en undersøgelse af DR
konklusion var
det står nogenlunde lige blå og rød
den blev netop lavet fordi mange mente DR var rød stue.
ser nu som regel tv avisen på tv2
mens Dr2 sender nogle gode nyheder
Tv2 er nok mere den borgerlige lejr
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 17:20   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ser altid TV2....skulle den nu være borgerlig?? hehe.
Jeg kan ikke fordrage nyhederne på DR1. Og ser i det hele taget sjældent DR1, hvorimod jeg godt kan lide DR2. Jeg er også lidt af en TV2news freak, bare irriterende at de gentager i døgnets 24 timer.......

Og ja for filan da, Nyrup stormer da rigtig frem!!!! hahahahaha....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 17:21   #19
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg synes at man ikke kan tage journalist studerende og sammenligne med de ansatte i mediehuse. Det hvad en journalist studerende måtte mene -har jo ingen effekt da det ikke er dem som laver tv avis og artikler- det er vel dem som er ansat der som laver det. En hel medie hus kan jo også styres af den øverste -dvs det afhænger også hvad en chef i et medie hus stemmer på. Det er vel sådan at en bestemt program eller en artikel eller tv avis skal godkendes af chefen- derfor tror jeg at medierne nok mere selv stemmer på vko end soc. Når man tager journalist studerende med i denne diskussion -så synes jeg det afspejler mere befolkningsgruppe fordi de er studerende , og det afspejler ikke noget om dem der har indflydelse på tv indslag og avis artikler...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 17:45   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ja, og de samme 300 har så skiftet fra blå til rød.

Og hos alle mulige institutter, der laver de målinge
ja ja men som folk der har forstand på sådan noget siger også slå kold vand i blodet for det er så sjælent men ser de.så efter et par mening målinger så skulle de stå mere klart..ja nyrup jojo men det er på vejen har stryger frem nu skla han til og cykel jo .jeg giver så intet for mening målinger det er så sjælent de passe
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Både Socialdemokraterne og SF går frem ! 1970girl Politik og Samfund 0 28-01-2011 11:45
Tv 2 News kl 20.30 annasen Politik og Samfund 2 13-01-2009 10:13
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31
Tv2 News Valgbussen !! lone t Politik og Samfund 15 27-10-2007 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension