K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2013, 11:43   #31
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er yderst vigtigt, apotekerne overholder de bestemmelser, de skal følge. Det er ikke dem men lægerne, der ordinerer medicin.
Der er vist heller ikke nogen der mener noget andet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 11:58   #32
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det kan i den grad gøre mig vred at "monopolet" (apoteket) udnytter chancen... der er jo en grund til at der bliver tilbudt disse ordninger til "storkunder"

Det er slet ikke apotekerne opgave. De gør ofte opmærksom på muligheden, men det er ikke apotek, der søger eller afgør sagen. Apotekerne har også en stor opgave i at være vejledere og det gør mange af dem rigtig godt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 12:44   #33
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er slet ikke apotekerne opgave. De gør ofte opmærksom på muligheden, men det er ikke apotek, der søger eller afgør sagen. Apotekerne har også en stor opgave i at være vejledere og det gør mange af dem rigtig godt.
Jo, det er lige præcis apotekets opgave at tilbydeden ordning hvor man betaler 300 kr om måneden for sin medicin, det har intet med lægen at gøre.

Når man først har kronikertilskud, som rigtignok søges gennem lægen, er det apotekets PLIGT at tilbyde den betalingsform.

Fra dette link er taget nedenstående tekst:
https://www.familieuniverset.dk/Brev...medicinen.aspx
Citat:
Hvis man har en kronikerbevilling, skal apoteket tilbyde en henstandsordning med egenbetalingen. Det betyder, at man hver måned betaler 309 kr., (1/12 af det årlige egenbetalingsloft), dog højst det beløb man skylder apoteket.
Da der er tale om en socialrådgiver i ældresagen betegner jeg det som en god kilde.
Bemærk venligst ordet SKAL

Fandt lige lovgrundlaget
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743
Og så må den være på plads !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 17:41   #34
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jo, det er lige præcis apotekets opgave at tilbydeden ordning hvor man betaler 300 kr om måneden for sin medicin, det har intet med lægen at gøre.

Når man først har kronikertilskud, som rigtignok søges gennem lægen, er det apotekets PLIGT at tilbyde den betalingsform.

Fra dette link er taget nedenstående tekst:
https://www.familieuniverset.dk/Brev...medicinen.aspx

Da der er tale om en socialrådgiver i ældresagen betegner jeg det som en god kilde.
Bemærk venligst ordet SKAL

Fandt lige lovgrundlaget
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743
Og så må den være på plads !

Min læge søgte lægemiddelsstyrelsen om kroniker tilskud og da jeg fik godkendelsen af ansøgningen, tog jeg brevet i hånden og viste det til apotekeren, der derefter oprettede min henstandskonto. Der bliver betalt via Betalingsservice ca. 306,00 kr. pr. måned.
Ganske smertefrit i den del af sagen. Hvem der dog bare var ligeså smertefri.

Sidst redigeret af 58hb; 09-05-2013 kl. 17:44.
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 17:49   #35
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 58hb Se meddelelser
Min læge søgte lægemiddelsstyrelsen om kroniker tilskud og da jeg fik godkendelsen af ansøgningen, tog jeg brevet i hånden og viste det til apotekeren, der derefter oprettede min henstandskonto. Der bliver betalt via Betalingsservice ca. 306,00 kr. pr. måned.
Ganske smertefrit i den del af sagen. Hvem der dog bare var ligeså smertefri.
Det var godt det var så smertefrit... men det bør det også være, idet det faktisk er strafbart, ifølge mit link, ikke at tilbyde ordningen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 13:28   #36
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Tusinde tak til jer alle sammen , for jeres svar ud fra dem kan jeg se at jeg ikke kan få hjælp til min medicin, jeg kommer "kun" til at bruge omkring 550kr pr. mdr. det er mange penge for mig , da jeg er på kontanthjælp
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 17:55   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Ingerhelene....

De 550 kr pr måned.....er det ud over det alm tilskud man får....eller er det kun medicin uden tilskud du får...

Normalt...hvis det er alm tilskuds berettiget medicin man får....ja så når man når over ca 900 kr....ja så skal man derefter kun betale 50 % af medicinen.....og når man så det næste beløb....kan ikke lige huske de beløb....ja så skal man kun betale lidt mindre osv....indtil man når de 85 %....hvor man kun selv betale de sidste 15 %

Hvis du får disse tilskud.....og det er ud over disse tilskud at du betaler 550 kr pr måned....ja så kan der godt være mulighed for at du kan få kronikertilskud...

Ved ikke om du kan finde ud af min meget indviklet forklaring....men det håber jeg....det er svært at forklare...

Men uanset...så vil du kunne snakke med dit apotek om hvad der er af muligheder for dig...

Fandt lige en side hvor de er meget bedre end jeg er til at forklare...

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lskudsgraenser

Så hvis det er tilskudsmedicin du får....og du har en egenbetaling på over 3710 kr pr år....ja så kan du får kronikertilskud....

Du betaler selv nu 6600 kr pr år....

Så du skal da helt sikkert undersøge det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:06   #38
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Ingerhelene....

De 550 kr pr måned.....er det ud over det alm tilskud man får....eller er det kun medicin uden tilskud du får...

Normalt...hvis det er alm tilskuds berettiget medicin man får....ja så når man når over ca 900 kr....ja så skal man derefter kun betale 50 % af medicinen.....og når man så det næste beløb....kan ikke lige huske de beløb....ja så skal man kun betale lidt mindre osv....indtil man når de 85 %....hvor man kun selv betale de sidste 15 %

Hvis du får disse tilskud.....og det er ud over disse tilskud at du betaler 550 kr pr måned....ja så kan der godt være mulighed for at du kan få kronikertilskud...

Ved ikke om du kan finde ud af min meget indviklet forklaring....men det håber jeg....det er svært at forklare...

Men uanset...så vil du kunne snakke med dit apotek om hvad der er af muligheder for dig...

Fandt lige en side hvor de er meget bedre end jeg er til at forklare...

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lskudsgraenser

Så hvis det er tilskudsmedicin du får....og du har en egenbetaling på over 3710 kr pr år....ja så kan du får kronikertilskud....

Du betaler selv nu 6600 kr pr år....

Så du skal da helt sikkert undersøge det...
Ikke nok med at der sikkert kan søges kronikertilskud, så kan der også være mulighed for at søge "enkelttilskud" til præparater der er lægeordineret men uden tilskud.
Enkelttilskud skal du også tale med lægen, du kan evt. spørge på apoteket om der er nogle af de præparater du får, som de har erfaring for at der gives "enkelttilskud til"
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:10   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Godt du lige fik det med Hva_Nu....for det havde jeg jo glemt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronikertilskud Eva.h Alt det andet 6 12-12-2012 20:13
Kronikertilskud? Camille Hjælpemidler til handicappede 43 06-08-2012 12:13
Kronikertilskud viggo Alt det andet 6 01-05-2012 09:40
kronikertilskud knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-05-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension