K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 17:31   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser
Hej Nana

Hvis du kan arbejde 20 timer om ugen kan du ikke blive visiteret til fleks, så er det selvforsørgelse så hvis du ønsker et fleksjob skal du maks på 19 timer ugentligt. Desværre er reglerne blevet sådan og hvor mange kan klare sig med en løn på 20 timer ugentligt

Knus Annemette
det passer da ingen steder
der er absolut ikke nogen regler, som hverken siger max eller mindste timer
samt man bliver suppleret op til 37 timer

Men det er helt rigtig, hvis man havde 20 timer inden man blive syg
og kom i systemet
Ja så har man kun krav på, at få suppleret til de 20 timer

så det er bestemt uheldigt og være på deltid, når man starter i systemet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 22:54   #22
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg tror ikke at det er revalidering. Der står i jobplanen at det er en vejlednings og afklaringsforløb §32 stk 1 nr.1 Ved ikke helt hvad det vil sige og hvad betyder helt konkret på dansk. Har prøvet på forstå denne paragraf. Er der nogen herinde der kan forklare på en nemmere måde, og er det det samme som revalidering, da jeg tydelig bad socialrådgiver om at ansøge om fleks. Vedkommende mente at alle muligheder skal være udtømte inden en fleks kommer på tale. Er der nogen der er skrappe til sådan nogle sager. Hvad betyder egentlig denne paragraf for min sag.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 00:10   #23
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nana M.

Du skriver:
Citat:
Der står i jobplanen at det er en vejlednings og afklaringsforløb §32 stk 1 nr.1
Loven hører inde under Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Jobcentre anvender KLE 15.20.00G01 formular til en sådan indsats, se flg. link for denne formular: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab101.pdf

Ud fra denne kan kan modtager fl. slags ydelser under denne paragraf.

Har også fundet flg. link, hvor loven er blevet revideret jan. 2011 til flg.:

Citat:
Ifølge nyaffattelsen af lovens § 32, stk. 1, kan tilbud om vejledning og opkvalificering bestå af følgende:
1)
Uddannelser, der har hjemmel i lov, som udbydes generelt, og som umiddelbart er rettet mod beskæftigelse på arbejdsmarkedet, og
2)
Uddannelser og kurser, der ikke er omfattet af nr. 1, samt særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet, danskundervisning og korte vejlednings- og afklaringsforløb.
Link: www.ams.dk/.../ Skrivelse%20om%20uddannelser%20efter%20BAB%20%2032 %20stk%20...

Jeg tror desværre, at du som mange andre er rendt ind i det efterhånden kendte problem: at SB og andre bruger ordene i en meget bred betegnelser og udelader formålet m. f.eks. en revalidering. Hertil skal siges, at revalidering i praksis over tid er blevet et bredere begreb for et initiativ til tilbagevendelse til ordinær beskæftigelse.

Der er derfor en divergens mel. at du beder din SB om fleks, og at du bliver sat i et kort afklaringsforløb, sidstnævnte er hvad jeg vil tyde ud fra dels din beskrivelse her på tråden og lovens paragraf.

Jeg vil som Popiae sige, at du bør kontakte din fagforening hovedkontor og få hjælp af en socialrådgiver her, idet der er fl. punkter din sag bør afklares omkr.

Specielt hvorfor du kommer i et afklaringsforløb, når du reelt bør være i en arbejdsprøvning på det man tidl. kaldte et revacenter, idet man her har en bredere vifte af medarbejdere og muligheder for at arbejdsrpøve dig, hvorimod en arbejdsprøvning på en spec. virksomhed, måske ikke giver en bred afklaring om din nuværende arbejdsevne.

Dit nuværende afklaringsforløb kan altså betragtes som en revaliedering (en meget kort én), men formålet er det mest relevante, da det jo er dette som skal pege mod noget, dvs. om du skal tilbage på ordinært arbejdsmarked på fuld tid, ect. Fleks er ikke ordinært arbejdsmarked, da ens arbejdseven vil være nedsat og man har skånebehov, som virksomheden skal tilgodese. Det er derfor at yderste vigtigthed, at du netop får pindet formålet ud, således at du ved, hvad SB arbejder hen imod, ja faktisk hvad du selv arbejder hen imod. Lige nu kan det synes som, at I arbejder m. hver jeres målsætning.

Jeg tror derfor (desværre), at SB har som mål at få dig på x antal timer og så må du klare dig selv på det ordinære arbejdsmarked, dvs. uden fleksordning. Du bør derfor fastholde, at du afklares i forhold til om du er fleksberettiget, og ikke loopcirkus m. at presse dig op på time eft. time. Da det jo allerede har vist sig, at du ikke kunne varetage dit tidl. arbejde.

Alle muligheder skal være udtømte før fleks el FP kan gives iflg. Sygedagpengloven. Og man vil ofte forud være forlænget eft. § 27,stk. 1, 4:

Citat:
den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=135357

Ved ikke om du har bedt om aktindsigt, hvis ikke bør du gøre dette straks, se under faner øverst: nyttige link, lige til at kopiere.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 20:28   #24
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg har væretved min læge, da psyken har det aht. Er røget i depression og magter det ikke mere. Skal jeg stadig underskrive jobplanen, som er på 20 timer, men jeg ikke kan klare pga. smerter. Har talt med fagforrening, de mener at jeg bør underskrive den da den har betydning for sygedagpengene. Men jeg kunne evt. skrive en bemærkning om at jeg ikke var enig eller noget i den stil. Men da jeg officielt er sygemeldt og under afklaring, ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til sygelding dvs. at være helt fraværende og have tid til at komme ovenpå) Kan kommunen forlange at aktivere mig, da min læge mener at jeg skal have tid til at komme nogenlunde ovenpå igen. Er helt nedkørt. Hvad kan jeg evt skrive som bemærkning i jobplanen. Har aldrig lagt skjul på overfor kommunen at der en fleks jeg vil søge, men som jeg læser i mine papirer har sb slet ikke taget stilling om et fleksjob vil kunne komme i betragning.'Er meget desperat, hvad kan jeg gøre.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 02:00   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo afklares, mere syg eller ej. der er dog et men..

Spørg sagsbehandler(vigtigt, skriftlig)om hun på det foreliggende mener at være i en stationær tilstand, dvs uden yderligere bering, samt behandlingsmuligheder!
Dertil at hun jo må være enig med dig i, at afklaringen først skal finde sted, når denne vurdering foreligger?

Hvis hun svare at din tilstand vurderes som stationær uden behandlingsmuligheder, skal du efter min mening, få en afklaring af din arbejdsevne, hurtigst mulig.

vedr. job-planen, skal du strege timer, og indskrive(i hånd(husk at tage kopi til dig selv)at du skal have afklaret din arbejdsevne, hvorfor et time antal jo er uvidst, men at du selvsagt vil gøre dit indsats, efter bedste evne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 09:58   #26
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg overvejer at skifte min læge, da jeg ikke føler at vedkommende tager det så seriøst alligevel. Kan I anbefale en praktiserende læge i Århusomegn der er velvillig og god til at hjælpe sine patienter med nakkeproblematiker. Da jeg ikke føler at lægen gavner eller hjælper mig. Han lytter bare men føler ikke at han aktiv gør noget overfor kommunen. I må gerne Skrive alle de læger I mener er gode.
Mvh Nana
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:53   #27
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nana M.

Kan desværre ikke hjælpe m. at pege på en læge i Århus, men hvis du får en anbefaling af nogen, som er en udmærket læge, handler det også eft. min mening lidt om kemi, hvorfor det måske kan være en god ide, at få en samtale m. den får anbefalet inden du skifter, således at du ikke skal ud i flere skift.

Det kunne være alt fra at ringe i tlf.tiden til at sætte dig op i ventevær. og fornemme stemning el. se giraffen.

Pøj pøj m. en ny læge.
Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. psykolog seifert Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-08-2013 21:05
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
Spørgsmål vedr. Atp Supp Harberger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-01-2011 18:41
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension