K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 23:13   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvordan søger man fri proces i en kommunalsag?

Jeg kan ikke det her mere.

Sagsbehandlerne undlader at lade min § 17 ansøgning gå videre.

Jeg skal selv finde flere akter frem,og man vil ikke fortælle mig, hvad det er, der ikke er afklaret, kun af det ikke er.

Man nægter helt åbent at respektere speciallægeudtalelser.

Uanset hvad, glider man af på det og kan lempe mig videre i møllen.

Ingen konsekvens, - intet flytter sig.

Jeg er 60 og kan stadig nå at realisere noget af det, jeg har energi til, - men får jeg lov?

Der er brug for en advokat.

Er der nogen, der ved, hvilken vej, man går?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 23:21   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Hvis de nægter/undlader at behandle en §17, kan det vel betragtes som et afslag og ankes?

Måske bare det at nævne at du vil anke det, kan få skub i sagen...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 23:21   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du søger om fri proces igennem Civilstyrelsen.

Derudover kan du få hjælp af offentlig retshjælp til at lave en sagsfremstilling af din sag, med lovhenvisning.
Så betaler du ikke noget.

Du kan også få en advokat, til at undersøge om de vil gøre det den vej.

Det jeg vil gøre:
Du bliver nødt til at samle alle de spørgsmål, som er kritiske i forhold til lovgivningen.

Eks
"Paragraf 17 ansøgning tillades ikke at gå igennem systemet"
"Manglende svar på hvilken tilstand der ikke er stationær"

Ring til DUKH, få dem til at hjælpe dig med, hvad dine rettigheder og muligheder er.
Spørg om lovhenvisning, principafgørelser, ombudsmands beretninger, forvaltningsskik, retssikkerhedsloven, gå igang med at læse.

Noter lovbrud.

Dernæst skriver du et langt dokument, som beskriver hele dit sagsforløb, således at du kan dokumentere at det er gået helt over gevind.

Til slut kontakter du en offentlig retshjælp, får udfærdiget papirerne og får dem sendt afsted..

http://civilstyrelsen.dk/da/Fri_proces.aspx

I venstre side står der fri proces blanketter
der finder du blanketterne..

Sidst redigeret af Bodrum; 10-04-2014 kl. 23:24.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 23:39   #4
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Du har flere gange nævnt at søge hjælp hos retshjælpen, så kunne du jo passende spørge dem om hvordan du får fri process når du har fat i dem.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 10:48   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De havde ikke tid til noget så kompliceret, men angav, hvordan jeg kunne forsøge igen, - et råd, jeg har fået i an anden tråd. Nu prøver jeg det, og hvis resultatet er det samme, vil jeg gøre som Bodrum siger.
Tak for det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 12:01   #6
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg kan ikke det her mere.

Sagsbehandlerne undlader at lade min § 17 ansøgning gå videre.

Jeg skal selv finde flere akter frem,og man vil ikke fortælle mig, hvad det er, der ikke er afklaret, kun af det ikke er.

Man nægter helt åbent at respektere speciallægeudtalelser.

Uanset hvad, glider man af på det og kan lempe mig videre i møllen.

Ingen konsekvens, - intet flytter sig.

Jeg er 60 og kan stadig nå at realisere noget af det, jeg har energi til, - men får jeg lov?

Der er brug for en advokat.

Er der nogen, der ved, hvilken vej, man går?



Hej

Jeg er 31 år og har også været møllen igennem som rigtig mange andre, men da jeg havde fået afslag om FTP ved kommunen, det tidligere BAN (i dag Ankestyrelsen), der rettede jeg henvendelse til Advocare advokater i Århus, de vurderede min sag gratis og de klagede over det afslag som ankestyrelsen havde givet, men uden resultat.

Herefter søgte jeg om fri proces (det hjælper de Med) og her fik jeg også afslag, der gik min verden næsten i stå, advokaten klagede til procesbevillingnævnet og der gik noget tid hvor jeg så fik en mail fra advokaten om at jeg havde fået fri proces!!!

Det kan lykkedes og har man de kræfter der skal til samt opbakning så kan det lykkedes, men der er et stykke, når min sag er slut regner jeg med at der er gået 2-3 år og nej det er ikke for at komme med negative indlæg, men blot for at fortælle hvordan det kan gå og hvordan systemet kan være.

Jeg afventer nu at min sag skal for retten og så mp vi se.

Jeg håber at du kommer godt videre.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 12:50   #7
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Hvad er anklage punkterne, for man bliver vel nødt til at være specifik og have konkrete krav.

Jeg ville nødig lægge sag an og bruge mange af mine år her på jorden på denne sag, og til sidst ende med en dom der ikke rigtig ændrer noget, eller giver et udbytte.

Spørgsmålet er hvad er kravet mod kommunen ?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 13:59   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du anmodet om aktindsigt?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 17:22   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mange tak for Jeres oplysninger. Jeg værdsætter dem og vil bruge dem, hvis det går skævt.

Ja, nu har jeg lige afleveret en ny, korrekt formuleret ansøgning og skrevet, at hvis der mangler oplysninger, skal jeg gøre, hvad jeg kan for at skaffe dem.

3/4 bad jeg om aktindsigt. Den skal komme i denne uge.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2014, 11:18   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Bodrum.
Jeg er igang med at ordne mit sagsmateriale og har foreløbig smidt 1/3 ud i form af doubletter, men den er stadig mega stor.
Jeg forbereder mig på hvad somhelst lige nu og vil starte en sagsfremstilling, både til brug for påvisning af det dårlige forløb, men også som en start på den beretning om mit sagsforløb, som mange efterhånden har opfordret mig til at skrive om og offentliggøre.

Min sag er fuld af mine egne konstruktive og meget gennemarbejdede forsøg på at skabe en handleplan med arbejdsmarkeds forespørgseler og hele griseriet, efterfulgt af kølige tilbagevisninger til svagheder og fejlslagne forøg i aktiveringer, jeg ikke egnede mig til. ("Man skal ikke bedømme en fisk på dens evne til at klatre i træer". Einstein)
Min egentlige uddannelse måtte jeg jo ikke komme i nærheden af.

Når man samler til en evt. retssag, - må der da være personlige beretninger? Hvis det kun er det sagsbehandlingsmæssige, skal man jo være jurist for at gennemskue, hvad der er vigtigst.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension