K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 23:19   #1
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Hmm...flexjob en for lækker ordning ?

Tjaaa....det menes der åbenbart for nu skal der spares kroner og så må vi da ikke have mulighed for SÅ lækker en ordning...læs selv her og forøvrigt en overordentlig god kommentar der er skrevet under:

http://www.nordjyske.dk/indland/fors...519805%2c5%2c3
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 23:38   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan som de fremstiller fleksjobordningen i medierne, så kan jeg godt få øje på det lækre i ordningen!

De ene dag ser man unge der får det så let som at klø sig i nakken. På news har de et indslag om en pedel der ser ud til bare at gå og kryddre røv til fuld løn...

Altså hvorfor skal vi kun se DEM? Det er jo journalisterne der er med til at bære brænde til bålet ved KUN at vise en meget ensporet side af sagen, nemlig, at det ER en meget lækker ordning.....!!!

Hvad med at vise indslag om dem der har været trukket på røv og albuer gennem systemet, dem der aldrig får jobbet, dem der stadig er for syge til i det hele taget at komme i betragtning til et job osv osv.....

De viser jo ikke virkeligheden, men plukker nogle personer ud, som man næsten kun kan irriteres over, og som efterlader een med tanken om, at regeringen har ret, fleksordningen er aaalt for attraktiv og aaalt for let at få bevilget.
Det er da udelukkende fordi jeg selv har en finger på pulsen, at jeg VED at virkeligheden langt fra ser sådan ud.
Men hvorfor viser de det???

Dårlig journalistik, virkelighedsfjern journalistik som kun har til formål, at gøre ******* endnu mere hedt for syge mennesker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 23:46   #3
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Ja præsis...de viser kun dem, som kan få pisset i kog hos den øvrige befolkning.
Man ser ikke lille Fru Jensen, som er fuldstændig nedslidt efter mange år og bare gerne vil bidrage med det hun nu kan i arbejdslivet....det sælger ikke...og det får ikke nogen med på, at der skal skæres ned og spares på den konto.....kvalmende artikel, som kun gør ondt værre
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 23:54   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Helenkr

kan ikke være mere enig.
synes snart det er gået helt over gevind
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 00:03   #5
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg kan da vist godt skyde en hvid pil efter det flex, som min sagsbehandler vil indstille mig til, hvis det er sådan holdningen er...så kan læger vist sige hvad de vil....kroner skal spares
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 02:14   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
som nævnt andet sted, tror jeg at den store tilgang, skyldes, at man ikke vil tildele pension, hvorfor man tildels fleks, selvom det er med et timeantal under de 12.5 time.

Hvem vil med deres fulde fem, nøjes med mindsteløn, hvis der er arbejdsevne til det ordinære arbejdsmarkedet?

Men let at få? De burde have en i den bare.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 03:00   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, det er da utroligt som man mener at selvfølgelig går man bare og krydrer r.. (undskyld mit sprog)

Så så også lige indslaget i tv2:
http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/29184622/

Den medvirkende Niels Erik Madsen, er den rare og behagelige flexjobformand for Flexteam Slagelse, godt gået Niels Erik
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 07:43   #8
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
ja det er sandt meget af det du skriver . men hvad er det for noget p-- med flexjober er de svageste i samfundet tænk dig dog lidt om hvad du skriver en flexjober behøves vel ikke at hver en af de svagest i samfundet.men du er sikkert en af dem der ikke gider lave noget og som vi ander betaler for. og så prøv på at lade være med genere andre
Når jeg læser denne kommentar, ser jeg at regeringens spin mht. ændring af fleksjob og førtidspensionsordningen har virket. Har lyst til at fortælle denne Peter Møller Iversen, at vi sagtens kan bytte. Han kan få mit helbred og mit "arbejde", hvis jeg til gengæld kan få hans helbred og hans arbejde.
For h...... hvor er folk sig selv nærmest i det efterhånden totalt egoistiske samfund vi lever i. Håber at regeringen ved næste valg ryger ud på r.. og albuer, så vi kan få en regering med næstekærlighed.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 08:28   #9
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
flex : livs kvalitet...

hørt hørt helenekr og jer andre....

har set indslaget,på det link,i havde lagt her,omend med mega ekkolyd på indslaget,men fik set det...

nej nej nej,hvad er det dog de har gang i,er flex job nu også for dyrt,hmmmm, vi kunne nok alle på papir skrive,hvad der skulle skrottes og koster og nå hele jorden rundt,så lang ville listen blive...

det kan da bare ikke være rigtigt,at personer som vil jobbe, nogle timer eller ønsker sig et flex,som venter i systemet,ikke kan få det...fordi der bliver givet fuld løn for få timer,,hvor er vi snart henne,må der ikke gives flex,så det en kamp om et levebrød igen igen...
ja,det er snart på tide,at alle de umulige på BORGEN,de bliver v..... ud... UHA jeg får den tanke , at dem på BORGEN,de måske vil have,at alle de svage i samfundet de kan blive spist af,men en kontanthjælp og aktivering,i stedet for flex,det billigt og pyt med hvordan personerne har det og ønsker et stk livs kvalitet,på ligefod med andre...

det bliver bare værre og værre her,i det socialesystemt,vi kan da for pokker ikke spise,mursten,fordi vi er,i det sociale system,som ikke er morsomt,af den ene og den anden grund,så skal vi vel ikke behandles som beskidt ?????????

Sidst redigeret af anetta; 13-03-2010 kl. 09:09.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 09:32   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det siger vel sig selv der bliver flere i flex,arbejdsskiverne krever arbejderne ligger mere og mere på langs for at følge med..du må ikk være sy for tit og længe så man kan når at blive ordenlig rask,og i ferierne skal du ikk være længer væk end man kan kaldes på job,tror da pokker folk bliver slidt og går ned med stres..

Og når man så som flexer ikk kan mere ,uden det hedder pension ,så det sku da klart er bliver flere på flex ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Den ny fleks ordning Olsen22 Politik og Samfund 1 29-02-2012 09:52
Den gamle ordning. Nullemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-12-2010 14:02
Sagsbehandlere lækker private informationer afrodite Et godt link! 4 10-08-2008 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension