K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2015, 11:21   #11
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Har nu været inde og læse sundhedsstyrelsens vejledninger, og der står intet om at lægerne ikke må undersøge D-vitamin niveauet, der står hun at man ikke skal gøre det rutinemæssigt på alle og hele tiden.

I øvrigt angiver det forgiftningsniveau til at være >200
Jeg kan oplyse at optimalt niveau er 50-100 og at jeg ligger på 63-68, altså i den lave ende af normalen (selvom læger næsten klapper i deres hænder så snart man kommer over 50) selvom jeg spiser fed fisk 8-10 gange om ugen, jeg tager tilskud (114mμ x3 dagligt, men er ikke den der sidder og soler mig, men har bare arme i godt vejr.
Altså skal der ret meget til inden man nærmer sig at få for meget.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:29   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg fik for 3-4 år siden målt mit d- vit. og det lå på 38, hvilket er for lavt. Fik besked på at spise 50d 3 Ug om dagen. efter 1 år var det stadig i den lave ende, og skulle nu spise 75 Ug om ugen. Det er ikke ug, men maskinen kan ikke skrive et u med en lang streg på den ene side. Min læge har aldrig brokket sig. Desværre glemmer jeg det ofte. Det er fedtopløseligt og skal tages sammen med mad. Jeg har læst en del om vitaminet og 20 ug om dagen kan ikke skade, så hvis din læge fortsat nægter kan du gøre det.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:35   #13
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg fik for 3-4 år siden målt mit d- vit. og det lå på 38, hvilket er for lavt. Fik besked på at spise 50d 3 Ug om dagen. efter 1 år var det stadig i den lave ende, og skulle nu spise 75 Ug om ugen. Det er ikke ug, men maskinen kan ikke skrive et u med en lang streg på den ene side. Min læge har aldrig brokket sig. Desværre glemmer jeg det ofte. Det er fedtopløseligt og skal tages sammen med mad. Jeg har læst en del om vitaminet og 20 ug om dagen kan ikke skade, så hvis din læge fortsat nægter kan du gøre det.
Ja hvis d-vitamin indtages uden mad (med fedt) så ryger det lige igennem systemet, og så er det jo lige meget !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:40   #14
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det er selvfølgelig microgram, ikkke miligram

jeg tager dagligt 5000iu(125 microgram), er gået fra 44 til 66 nmol på 3-4 mrd.

Sidst redigeret af hejhejhej2; 18-07-2015 kl. 11:43.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 13:06   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Fik mit målt for år tilbage og det lå på 18 - og ja mine led var ømme, så jeg fik D-vitamin og kom op på de 50 igen..

Året efter var det galt igen, og den lå på 15, så nu tager jeg bare fast D-vitamin hver vinter.

Om sommeren får jeg masser af sol, og kan holde mig på de 50, hvis jeg blot tager tilskud om vinteren, så jeg ikke er i underskud.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 13:31   #16
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Jeg vil anbefale at man ikke kun tager tilskud når man er i fare for at komme i underskud, men hele året.
D-vitamin lagres i fedtvævet og der ligger det godt, lige parat til at blive brugt når kroppen har behov
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 15:28   #17
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Nu må myndighederne få fingeren ud, og begynde at tillade at der tilsættes d-vitamin til fødevare (mærket selvfølgelig). som man har gjort med jod i salt.

Som jeg har forstået det, kan grunden til giftige følgevirkninger være grundet i at d-vitamin øger optaget af kalk/calsium - > åreforkalkning, nyreskader.
tag derfor ikke kalk+d-vitamin piller medmindre du har behov for dette.

(disclaimer: jeg er ikke læge!)

"The main consequence of vitamin D toxicity is a buildup of calcium in your blood (hypercalcemia)"

"Taking 50,000 international units (IU) a day of vitamin D for several months has been shown to cause toxicity."

50.000 iu er 1250 microgram, om dagen!



http://www.mayoclinic.org/healthy-li...y/faq-20058108
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 15:44   #18
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Nu må myndighederne få fingeren ud, og begynde at tillade at der tilsættes d-vitamin til fødevare (mærket selvfølgelig). som man har gjort med jod i salt.
Absolut NEJ
jeg vil ikke have proppet det ene og det andet i min mad fordi andre ikke kan finde ud af at spise sundt og tage de kosttilskud der ellers skal til.
Jeg finder det også skammeligt at der er jod tilsat til saltet her hjemme.
Jeg er ikke interesseret i passivt at få jod og køber derfor altid salt i udlandet så jeg slipper for det.
Og mennesker der så mangler jod skal de så bare spise ekstra salt for at få jod i balance, nogen ville tænke sådan og pludselig har de fået for meget salt.
Enhver ting til sin tid !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 17:22   #19
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Læg mærke til jeg skiver. MÆRKET.

Så kan du selv vælge det fra


--
Det vurdres at det kan koste op til en million mennesker liver årligt globalt.

Man har ret til at have sin holistiske tilgange til tingene, bare ikke på samfundet bekostning. for det er de "svageste" der rammes, ikke overlægeparret på frederiksberg (for de har styr på det).

Tilsætning af klor til drikkevandet, i de lande hvor der er farer for bakterier, er muligvis den vigtigste opfindelse der overhovedet er opfundet på det område i det 20 århundrede!




p.s

Nu bliver kalken fjernet fra københavnernes drikkevand

http://ing.dk/artikel/nu-bliver-kalk...kkevand-177548
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 17:46   #20
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Selvom det skal være mærket hvis man putter d-vitamin i, er det ikke i orden !
Pludselig er der ikke andre alternativer på markedet, og det er udelukkende producenterne der bestemmer hvad der skal på hylderne.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension