K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 06:16   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ja de må gerne være ufaglærte,de skal bare være villg til at knokle og have god fysik..de må også gerne ha set en ko..det er ikke så vigtig..bare de har lyst til at arbejde og kun være 3-5 mand hele tiden..det er såmænd det eneste vi kræver..men trods alt det kan det være svært at få folk til at søge og det undrer os..vi kunne i princippet bare tage en fra gaden..og vi har dem også flere år af gangen,med mindre hvis det er en udlænding udenfor eu der ikke kan få lov at blive..der er tit lange dg,men også mange gode dg og fridage ekstra..det går vi ikke så hæjt op i..er de flinke i tralve perioder,er vi også flinke bagefter..men alle vores kollegaer i dk har samme problem..det er et lidt specielt arb.og vi er 100 mestre i dk..det er lidt sørgeligt at det skal være så svært at få folk til at søge..vi synes jo de får en god løn som ufaglært og ukraineren har mere el.mindre bolig tilrådighed,da vi i sin tid købte et hus ham og hans kone kunne bo i og så gir de noget i husleje..det er ikke let at komme fra et andet land....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 07:18   #22
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Mette Frederiksen er en akademisk tom gås. Den unge pige er så grøn bag ørene, at det skriger til himlen.

Prøv at tjek hendes CV ud på hendes hjemmesidde. Hun har ALDRIG som i nogensinde betrådt et almindeligt erhverv...ikke engang 1 måned. Hvordan kan vi i det hele taget godtage at vi har ministre siddende på pinden, som ikke aner en dyt om, hvad det vil sige at have et reelt arbejde.

Skulle der ske noget, så skulle det vedtages, at skal man opnå en ministerpost, så skal man minimum have 5 års ehverserfaring...og her mener jeg ikke et direktørjob.

Vi har alt alt for mange akademikere siddende på borgen, mennesker der kun kan forholde sig til teorier, men som ingen realitetssans har, når det kommer til praksis.
Jeg kan da belyse lidt, den effekt kun viden i teorien kan have.

Ejendommen, hvor jeg bor, skulle renoveres - og til det skal man jo bruge akademikere (arkitekter).
Vi har da også fået nogle flotte vinduer
- MEN vi kan ikke pudse dem. Konstruktionen gør, at man er nødt til at bestille vinduespudsere med lift - for at klare opgaven. Og hvem betaler prisen: det gør vi beboere - mens arkitekten får en belønning, for sit "alternativt geniale" projekt.

Hvor vil jeg hen. JO - det er ikke nok at sidde og lægge planer på papir - og ikke ane, hvordan "projektet" virker i realiteten.
Det giver omkostninger for mennesker, der ikke har bedt om at få trukket sådan noget ned over hovedet.

Havde sådan en arkitekt arbejdet som f.eks. vinduespudser i et par år - ville han ALDRIG have konstrueret sådan nogle vinduer.

OG havde dem på borgen prøvet at være andet en gymnasieelever - og faktisk ARBEJDET fysisk - ville de nok lave love og regler anderledes, for så ville de selv have prøvet, hvordan en krop kan slides ned - eller en psyke blive skadet af stress.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 10:50   #23
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej ja de må gerne være ufaglærte,de skal bare være villg til at knokle og have god fysik..de må også gerne ha set en ko..det er ikke så vigtig..bare de har lyst til at arbejde og kun være 3-5 mand hele tiden..det er såmænd det eneste vi kræver..men trods alt det kan det være svært at få folk til at søge og det undrer os..vi kunne i princippet bare tage en fra gaden..og vi har dem også flere år af gangen,med mindre hvis det er en udlænding udenfor eu der ikke kan få lov at blive..der er tit lange dg,men også mange gode dg og fridage ekstra..det går vi ikke så hæjt op i..er de flinke i tralve perioder,er vi også flinke bagefter..men alle vores kollegaer i dk har samme problem..det er et lidt specielt arb.og vi er 100 mestre i dk..det er lidt sørgeligt at det skal være så svært at få folk til at søge..vi synes jo de får en god løn som ufaglært og ukraineren har mere el.mindre bolig tilrådighed,da vi i sin tid købte et hus ham og hans kone kunne bo i og så gir de noget i husleje..det er ikke let at komme fra et andet land....

Hvis i ikke kræver erfaring. Kan du da godt forstå , jeg har lidt vanskeligt ved at tro på ledige i regionen foretrækker tvangsarbejde hos kommunenerne til kr. 10.335 kr. om måneden , frem for regulært arbejde hos jer til kr. 25.000,-
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 20:16   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja og sådan tænker vi og vors kollegaer også...men jeg kan da sætte anoncen op herinde næste gang og se hvad der sker...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 04:02   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke der er ret mange arbejdsmarkedsparate herinde. Slet ikke hvis vi taler hårdt fysisk arbejde på fuldtid. Måske lige bortset fra mig og nogle få andre.

Og du får ikke mig til at rykke teltpælene op og flytte til det
mørke jylland

Desuden har jeg allerede et job som jeg er ganske godt tilfreds med.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 15:30   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
vi og vors kollegaer
...bliver lidt nysgerrig, stribe:

Opfatter erhvervet som landbrug, men er det mælke- og/eller planteproduktion, eller noget helt tredie?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 15:51   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er et klovbeskæringsfirma..man klipper negle på dyr...nogen har aldrig hørt om det før,men skulle jeg vælge,ville jeg hellere være en ko når jeg blev gammel - i dyb alvor..dem blir der passet på
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 09:09   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
skulle jeg vælge,ville jeg hellere være en ko når jeg blev gammel - i dyb alvor..dem blir der passet på
Tak, Stribe, vidste slet ikke, den slags firmaer fandtes :-)

Det vil jeg da lige google...

...kan sagtens følge dig i det ovenstående! Og ved uhelbredelig, alvorlig sygdom bliver dyrene også aflivet uden bøvl - det skal mennesker i samme situation selv sørge for - nå, men helt anden situation, som har været oppe at vende herinde.

Undskyld, trådstarter, dette var et lille sidespor.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Kan regeringen kurere handicap? Vim Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 14-12-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension