K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 10:21   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Hvordan er chancen for Ftp.

Er der nogen herinde der ved hvordan min chance er for at få Ftp. Jeg har tidligere været i et revalideringsforløb. som blev afbrudt, da den ikke var realistisk. Det vidste sagsbehandleren allerede inden jeg startede i forløbet, men valgte at jeg alligevel skulle prøve. jeg fik tilkendt en ny sagsbehandler og fik tilkendt fleks. Jeg var overlykkelig for det. Har haft fleks i kun et par mdr. Men jeg kan ikke holde til at arbejde længere. Er kronisk smerte patient efter en arbejdsskade for ca. 4 -5 år siden. Det går kun ned ad bakke for mig. Nakke, skulder og arm smerter. neurogene smerter. discusprolapser i nakken som de ikke kan operere for. Er sygemeldt fra mit fleksjob. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har informeret min jobkonsulent om at jeg er sygemeldt og har det elendigt. Hun har afsluttet mig fra hende, da hun mener at jeg ikke er til rådighed når jeg er sygemeldt. På trods af at jeg er ansat i et midlertidig job. Lidt kort fortalt om mit forløb. Jeg har været alle forløb igennem som kommunen har bedt om. Smertehåndtering, træning med fysio uden effekt. Tværtimod forværing. Har været på smerteklinik uden effekt. Alt medicin er afprøvet osv. har været på forskellige afdelinger på sygehuset, uden at de kunne hjælpe mig. Jeg troede virkelig dengang at jeg kunne klare et fleks på 14 timer, med de mange skånehensyn, men må desværre erkende at jeg slet ikke kan klare at arbejde længere. Mit spørgsmål er kan jeg overhovedet få Ftp. Er kun 37 år. Og med den nye reform ? Hvad skal jeg gøre. Er langt nede og frygter, det barske møde med kommunen igen. Har tidligere været igennem et træls og barskt forløb. Hjælp
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 10:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal jeg ikke gøre mig klog på lige din sitiation men som de lægger op til tror jeg det ser sort ud, har en veninde som er i en sitiation der ligner din hun har ifølge smerte klinikken en ½ times arbejdsevne dagligt og aligevel er hun blevet raskmeldt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 10:54   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er ikke nødvendigvis så slemt, det er der ingen der kan sige noget om, da vi ikke kender din sag.

Hvad siger din sagsbehandler til det

Dine tilstand skal være kronisk, varig og uden behandlingsmuligheder.

Al behandling skal være afprøvet uden effekt

Du skal enten i arbejdsprøvning - eller al arbejdsprøvning skal være kontraindiseret - det er vigtigt at der bruges det rigtige ord.

Din arbejdsevne skal være varig nedsat i en sådan grad at det ikke på nogen måde kan bruges i en arbejdsprøvning.

Start med at kontakte din læge - han er rigtig vigtig at have med på sidelinien.

Jeg tror osse det er vigtigt at du ikke pludselig får nye symptomer/diagnoser - så skal de osse afklares.

Lad være med at lægge ud med at du vil søge pension, så stiller de sig måske på bagbenene.

Sørg lige så stille for at "lukke" hullerne,alt efter hvor lange du er kan det måske nåes hurtigt.

Du kan søge en pension - § 17 på det foreliggende grundlag inden årskiftet, der er ingen problemer ved at gøre det hvis du er på ledighedsydelse.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 11:41   #4
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Hej turnus,
min lidelse er kronisk, mine behandlingsmuligheder er udtømte uden effekt. Min arbejdsevne er varig nedsat, da jeg kun har et fleksjob på 14 timer. Ikke 14 effektive arbejdstimer, da jeg har pauser på ca 2 timer om ugen, samt de løse pauser. Det undersøgte kommunen grundigt inden jeg fik tilkendt fleks. Kommunen sørgede for at alle sten blev vendt for at øge min erhversevne. Der er ikke tilkommet nye symptomer, men mine smerter er forværret og tiltaget. Sådan reagerer min krop, når det er for overbelastet. Jeg har kontaktet min nuværende sagsbehandler som jeg aldrig har mødt. Forklaret hende hvordan det går og at jeg har været sygemeldt i et stykke tid, samt at jeg ikke kan klare mit fleksjob længere. Hun mente ikke at hun kunne hjælpe mig, da det skal være en sb fra sygedagpenge afd. Men da der ikke er oprettet en sag på mig i sygedagpenge afd. kunne de ikke hjælpe mig, før der er en sag på mig. Iflg. kommunen har min arbejdsgiver ikke registreret min sygemelding, og derved kan jeg ikke få en sb før det bliver regist. Og sat i værk.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 11:58   #5
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Psykisk belastning

Har du nogensinde fået lavet en speciallæge erklæring hos en psykiater?

Det er bare fordi min egen erfaring viser at de vægter psykiske problemer meget mere end fysiske.

Det er ikke for at skulle snyde nogen, vil jeg lige sige.

Jeg har rigeligt af fysiske symptomer, men dem regner de stort set ikke med.

Og derfor vil det måske være nemmere for dig hvis der kommer en psykiater ind over din sag.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 10:40   #6
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Lige lidt opdatering i min sag. Jeg havde ringet til min sagsbehandler i fleksteamet. Fortalte hende at jeg var sygemeldt og at jeg ikke troede på at jeg kunne vende tilbage til et fleksjob. Hun mente ikke at hun kunne hjælpe mig, da jeg først skulle tilknyttes en ny sagsbehandler fra sygedagpenge afd. når jeg var sygemeldt. Hun ringede til mig et par dage senere og ville høre hvordan det gik. Og hvad min læge mente. min læge mener at jeg kan arbejde mere og dette var også min vurdering. Sb ville indhente journal oplysninger og sendte mig en samtykke erklæring. Men bliver jeg lidt forvirret, jeg får jo en ny sagsbehandler fra sygedagpenge afd. Og min nuværende sb fra fleksteamet vil indhente oplysninger. Hun prøvede virkelig at råde og vejlede mig, men kan hun have en indflydelse på min sag, når der alligevel kommer en ny sb på mig. Hun ville indhente en samtykke til persondataloven paragraf 6. Hvad det så betyder konkret ved jeg ikke lige. Har forsøgt at Google det uden at forstå det helt.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 10:46   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De vil højst sandsynlig kræve en ny arbejdsprøvning, og så ryger du efter 1. januar, hvor din arbejdsevne skal være virkeligt lille for at få pension..

De vil sikkert sige at du skal prøves i andet erhverv med nye skånehensyn..

Så hvis du skal nå noget inden januar.. er det nok kun hvis du kan få lægeerklæringer på ubetydelig arbejdsevne samt kontraindiceret arbejdsprøvning..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 10:59   #8
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
I det nuværende fleksjob som jeg i nu, har jeg alle mulige skånehensyn, som er skræddersyet til mine behov. Dvs. at stillingen oprindelig ikke fandtes, men blev lavet efter mine behov og skånehensyn. Det vil ikke være realistisk af finde noget nemmere. Min sb som ringede til mig, rådede mig til at holde fast i, at der ikke fandtes noget mere skånerigt område. Og de ikke kunne finde noget der skulle være nemmere som jeg kan holde til. Hun mente at en førtidspension kunne være sagen, men som sagt får jeg en ny sb fra sygedagpenge. og ved ikke hvordan vedkommende kommer til at se på sagen. Men kan det gavne min sag, ved at min nuværende sb indhenter lægelig oplysninger eller hvad tror i.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 11:09   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal nok presse på i forhold til at nå det inden nytår.. som det er i øjeblikket bliver folk tilkendt fleks ned til 6 timer, og efter nytår bliver det nok ned til 2 timer...

Og når du er på 14 timer, vil et skånebehov evt. være at gå en del ned i tid, hvis du når efter 1. januar og ender med en fyring fra det job du er i nu..

Så ring og find ud af hvem den nye SB er, få en tid og find ud af hvad hun mener..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 22:53   #10
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg har lige fået en indkaldelse til et møde på fredag. Det er godt nok med kort varsel. Er meget nervøs for dette møde. Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på. Har været sygemeldt i næsten 6 uger fra mit fleksjob. det drejer sig om en sygedagpenge opfølgning § 13, hvad skal jeg forberede mig på. Jeg har skrevet i oplysningsskemaet til kommunen at jeg ikke forventer at vende tilbage til mit fleksjob pga. sygdom. Så står der i brevet at formålet med mødet er at afdække om der er behov for
1. iværksættelse af aktiviteter der kan hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet
2. indhentelse af yderligere lægelige oplysninger samt,
3. klarlægge den forventede længde af din sygemelding.
hvordan skal jeg forholde mig til mødet, da jeg ikke forventer at kunne arbejde mere. Er så nervøs for det møde.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension