K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 13:51   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
I hvilken fagforening er SB'ere organiseret?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 14:49   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
I hvilken fagforening er SB'ere organiseret?
Jeg tror at de bestemmer det selv.

Dette er også ganske interessant

http://forsiden.3f.dk/article/201103...110309897/2140

Speciallæge raser over sagsbehandler
Speciallæge kalder sagsbehandler for uprofessionel og inkompetent. Det sker efter, at sagsbehandleren har sået tvivl om speciallægens objektivitet. Kommunen går nu ind i sagen....
------------------------------
"...I Helsingør Kommune kan man ikke genkende billedet af, at sagsbehandlere mistror speciallæger.


- Jeg har aldrig hørt om det før, så det overrasker mig, siger kommunaldirektør Bjarne Pedersen.


Han mener, der må være tale om et enkeltstående tilfælde . Kommunaldirektøren vil nu undersøge, hvad der er gået galt.


- Jeg vil tale med centerchef Pernille Madsen. Så må hun tale med sine folk om det.
http://www.youtube.com/watch?v=YIButJlW9M0

Sidst redigeret af Karo; 02-09-2011 kl. 15:02.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:21   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil da godt lige rette denne misforståelse hvis nogen skulle tro at jeg mener at kommunens ledelse og regeringen ikke også er skyld i at folk bliver behandlet som de gør...

Selvfølgelig er de skyld i det og de har sikkert den største skyld....meeen....

Sagsbehandlerne er stadig dem der udfører dette og uden dem...ja så ville det ikke kunne lade sig gøre...

Jeg ved ikke om de selv kan bestemme hvilken fagforening de er medlem af men kunne forstille mig at de fleste er i deres egen fagforening Dansk Socialrådgiverforening http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=50
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:14   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
...
Jeg ved ikke om de selv kan bestemme hvilken fagforening de er medlem af men kunne forstille mig at de fleste er i deres egen fagforening Dansk Socialrådgiverforening http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=50
Det fleste af kommunens sagsbehandlere SB, er ikke uddannet socialrådgivere, derfor deres fagforening kan være alt fra HK til alt andet.
Mange af SB er kun kortvarige afløsere og praktikanter, det har jeg dokumentation på.

Sidst redigeret af Karo; 02-09-2011 kl. 17:24.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:19   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved ikke om de selv kan bestemme hvilken fagforening de er medlem af men kunne forstille mig at de fleste er i deres egen fagforening Dansk Socialrådgiverforening http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=50
...ingen tvivl om, at man som socialrågiver tilhører Dansk Socialrådgiverforening...

...men der er jo næsten ingen socialrådgivere derude længere, mig bekendt!

...jeg gad godt vide procentdelen af socialrådgivere af samtlige SB'ere på landsplan.

SB'ere er vist en "broget skare" og jeg skyder på, de er HK-medlemmer, hvis organiseret i fagforening...?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 21:47   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Der er nu fagforeningsfrihed i danmark - så selvom de fleste er med i Dansk Socialrådgiverforening, så er vi også nogle få stykker der ikke er.

Socialformidlerne er som regel med i HK.

Og så er der de steder, som har alt andet end socialrådgivere/socialformidlere ansat og de kan så være hvor som helst fra.

Tænker at grunden til de mange medhold i klagesager dels skyldes enkelte møgdårlige kommuner, dels at der er uuddannede i jobbene, som ikke får ordentlig oplæring, dels nogle som er ligeglade og/eller inkompetente, og så også, at reglerne nogle gange er noget rod og makværk, så det man får af vide på et tidspunkt er rigtigt, er forkert på et andet tidspunkt...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 15:23   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...jeg gad godt vide procentdelen af socialrådgivere af samtlige SB'ere på landsplan.
Har du nogen idé om denne fordeling, Andersine?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 17:34   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm nej ikke lige - tror den er rimelig ok, et bud fra mig er nok omkring 80%.
Hvis jeg skal tage ud fra min egen kommune, så er andelen af sagsbehandlere (og ikke medregnet fleksjobkonsulenter), nok omkring 85% - men vi har også fokuseret meget på at få uddannede medarbejdere.
De andre faggrupper vi har ansat er et par cand et eller andet, jurister, pædagoger og en enkelt lærer. Det er vist det.

Men nogen steder, f.eks. i en af vores nabokommuner har jeg hørt, at andelen nærmest er omvendt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 23:10   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Interessant svar, tak for det :-)

Hvem kunne tænkes at have svaret på landsplan? Dansk Socialrådgiverforening, KL eller ?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 08:52   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nemli, carmen

Hm...hvem der har svaret tja, jeg ville også umiddelbart tro at Socialrådgiverforeningen kunne have det....men det handler vel også om databaser, altså datalovgivningen etc, mon ikk´?

Men kunne være interessant, enig.

Hva med at kontakte fx Politikken og spørge dem om de evt var interesserede i at finde ud af det? Netop i disse valgtider, må det vel være i borgerens interesse og finde ud af hvem af blokkene der reelt vil hjælpe arbejderen/borgeren

Brugbart?

Ps: Web, så ganske enig, det kræver netop at nogen agerere som de gør, ALLE har et ansvar for tingenes tilstand og eftersom borgeren som regel møder SB(og sjældent ser eller hører noget til dem der vedtager lovene!!) ja, så må man jo sige, at disse SB er dem der får tingene til at ske, lovgivninge eller ej!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Klagesag Suncil Dit og Dat 4 11-07-2010 00:08
Klagesag vs. afklaring frida At søge førtidspension 2 14-07-2009 11:35
Hvad fejler du? zuza Politik og Samfund 0 17-06-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension