K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2013, 16:45   #1
Michael hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Michael hansen er ny på vejen
Odense Kommune ophører min sag.

Jeg har været igennem et langt forløb, både ved fysioterapueter, speciellæger, egen læge, sygehuse hvor jeg har fået fortaget 6 operationer i arm og håndled.

På grund af carpaltunnelsyndrom, dårlig håndled, og håndrodsknogler. Hvor jeg fik min sidste operation i november 2011, hvor der blev fortaget en stivgørelse af mit håndled.

Dette har medført at jeg siden 2003 og frem til nu, har været sygemeldt over flere omgange, og har alt i alt kun været i arbejdsprøvning 3 gange. Hvor sidste gang var fra november 2012 og frem her til 20. august 2013.

Arbejdsprøvningen foregik i et stor byggemarked, hvor mine daglige gøremål var kundebetjening, og opfyldning af varer, ingen tunge løft. I starten arbejde jeg cirka 4 timer om dagen, men efter en periode kom jeg så op på cirka 33 timer om ugen.

14 dage før jeg skulle været stoppe i min arbejdsprøvning, skulle Odense kommune har revalideret min sag, men dette var fra kommunens side ikke blevet overholdt, og fik den besked fra min sagsbehandler "det havde jeg da lige glemt". Hvilket jeg synes er meget uprofessionelt.

Nu er situationen så den, at jeg i dag har fået en afgørelse fra kommunen, der fortæller mig, at de vil ophører min sag, og vil få udbetalt ydelser frem til d. 17 september.

Deres vurdering er at de ikke finder behov for yderligere foranstaltninger, hverken yderligere revalidering eller fleksjob, da de mener jeg er i stand til og komme ud på arbejdsmarkedet på normale vilkår i 37 timer om ugen.

yder mere forslå de, at jeg skal undersøge om muligheden for og få bevilget en §56 ordning efter sygedagpengeloven, når jeg får en ansættelse på en arbejdsplads.

Det ligger bare sådan, at jeg stadig lider af en masse smerter, og er først lige i går startet op i et forløb på smertecenter Syd på OUH, hvor jeg er påbegyndt et forløb med medicinsk behandling.

Hvordan kan man som kommune bare afsluttet en sag på en borger, uden borgeren på nogen måde er afklaret? Jeg forstår simpelthen ikke den måde din håndtere tingene på, og bare efterlader folk til tilfældighederne.

Sidst redigeret af Michael hansen; 05-09-2013 kl. 17:05.
Michael hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 17:07   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Som du fremstiller det er du oppe på 33 timer, er det korrekt ?

Kan man arbejde 33 timer/uge, ja så er man jo i stand til at vær selvforsørgene... hvilket nok er det kommunen mener du er.

At du ikke er færdigbehandlet betyder jo også at forbedring kan ventes, man forventer jo nok ikke at arbejdsevnen falder ned 13 timer pga behandling, tvært imod.

Der er flere der bliver selvforsørgende på meget færre timer end du... eks. 20 timer.

Det er godt at kommunen har gjort dig opmærksom på at der kan etableres en aftale om refussion ved sygdom, du skal huske på at jobcenteret også er forpligtiget til at anskaffe eventuelle hjælpemidler, også til handicappede som er ansat på ordinære vilkår.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:09   #3
Michael hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Michael hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Som du fremstiller det er du oppe på 33 timer, er det korrekt ?

Kan man arbejde 33 timer/uge, ja så er man jo i stand til at vær selvforsørgene... hvilket nok er det kommunen mener du er.

At du ikke er færdigbehandlet betyder jo også at forbedring kan ventes, man forventer jo nok ikke at arbejdsevnen falder ned 13 timer pga behandling, tvært imod.

Der er flere der bliver selvforsørgende på meget færre timer end du... eks. 20 timer.

Det er godt at kommunen har gjort dig opmærksom på at der kan etableres en aftale om refussion ved sygdom, du skal huske på at jobcenteret også er forpligtiget til at anskaffe eventuelle hjælpemidler, også til handicappede som er ansat på ordinære vilkår.
Det kan jeg godt følge dig i, men bliver da noget frustreret over, at de for det første ikke overholder §7a i retsikkerhedsloven:

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Da jeg stoppede i den såkaldte arbejdsprøvning d. 20 august, skulle kommunalbestyrelsen 14 dage før have taget stilling til, hvad der efterfølgende skulle ske. Ydermere mere skulle de have inddraget både mig, min læge o.s.v, men de eneste der blev indraget i det var stedet hvor jeg havde været i arbejdsprøvning.

Først dags dato modtager jeg et brev, hvor de har afsluttet min sag, da de mener jeg er i stand til og arbejde på normale vilkår.
Michael hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:39   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du ikke mener du kan arbejde på normale vilkår skal du klage.

Du har ifølge det du selv skriver fået de 14 dages varsel, nemlig brev idag, og ophør d. 17, men mener du det er forkert og at du ikke kan arbejde de 33 timer du er sat til kan du jo såvel klage som at bede dem om atter at vurdere din arbejdsevne
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 00:10   #5
Michael hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Michael hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis du ikke mener du kan arbejde på normale vilkår skal du klage.

Du har ifølge det du selv skriver fået de 14 dages varsel, nemlig brev idag, og ophør d. 17, men mener du det er forkert og at du ikke kan arbejde de 33 timer du er sat til kan du jo såvel klage som at bede dem om atter at vurdere din arbejdsevne
Som jeg læser det nu kan jeg se, at det med de 14 dage er mig som har forstået det forkert.

Men nej, jeg kan ikke og kommer aldrig til og arbejde på normale vilkår, hvilket både er blevet oplyst både fra læger, sygehus og fysioterapueter. Jeg har dog i den tid jeg har været i arbejdsprøvning været oppe over 30 timer, men det har også resulteret i både sygdom, og forværring af smerter.

Og er på ingen måde, enig i kommunes afgørelse... Jeg har i hele forløbet været ærlige overfor dem, og har fulgt deres instrukser hele vejen, men føler min ærlig har gjort situationen værre for mig selv.
Michael hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 00:21   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Så må du klage og i klagen nøje beskrive hvilken indflydelse det høje timetal har hafr på din hverdag og tilstand iøvrigt.

I brevet er angivet en klagefrist, der SKAL overholdes fra din side.
Hvis du ikke kan nå at formulere klagen færdig, inden da, så fortvivl ikke.
Så længe du siger du vil klage over det og det, og at der følger detajleret beskrivelse inden d.xx skal sagen behandles som klage.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 07:48   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael hansen Se meddelelser
Jeg har dog i den tid jeg har været i arbejdsprøvning været oppe over 30 timer, men det har også resulteret i både sygdom, og forværring af smerter.
Problemet er, at hvis du "leverer" en effektiv arbejdstid på 20 timer, eller derover, så anser kommunen dig for, at kunne arbejde på normale vilkår.

Den fejl mange gør er, at de giver alt for meget af sig selv på jobbet, og så ligger de brak når de kommer hjem. Men, at de ligger brak derhjemme ses kun af dem selv, ikke af hverken sagsbehandler eller arb.giver.

I en arb.prøvning/praktik bør man sige fra og gå hjem i tide, indtil man har fundet frem til det timetal, der fungerer, sådan at man også kan have et liv efter arb.tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 07:58   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis en arbejdsprøvning viser et effektivt timetal på omkring de 20 timer, anses man for at være selvforsørgende.

Det er skidt hvis din forværring ikke er beskrevet under arbejdsprøvningen, du burde have været sat ned i tid da det skete.

Så hvis du klager, skal du kunne påvise at du ikke kan holde til 20 timer i længden...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 12:15   #9
Michael hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Michael hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis en arbejdsprøvning viser et effektivt timetal på omkring de 20 timer, anses man for at være selvforsørgende.

Det er skidt hvis din forværring ikke er beskrevet under arbejdsprøvningen, du burde have været sat ned i tid da det skete.

Så hvis du klager, skal du kunne påvise at du ikke kan holde til 20 timer i længden...
Det er svært i sig selv, når efter mange år på arbejdsmarkedet skal acceptere, at man ikke længere kan det samme mere, som man kunne engang. Flere råde mig også til, og sygemelde mig på de gode dage, men det har jeg simpelthen ikke samvittighed til, og ville aldrig kunne få mig selv til det.

Når jeg nu kigger tilbage på det, kan jeg godt se at jeg har forværret mine egen situation, og ikke har sagt fra de gange hvor jeg burde. Det er bare svært, når man ikke er skabt til og gå hjemme, og gerne vil ud og arbejde, og bevare et godt netværk.
Michael hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 13:48   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Giv dig selv et klap på skulderen og held og lykke fradrettet
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense kommune Maja44 Alt det andet 9 15-10-2011 00:18
Odense kommune rh1972rh At søge førtidspension 3 06-12-2008 16:48
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Sag med Odense kommune Henrikxxxx Alt det andet 1 20-04-2008 11:13
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension