K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2013, 14:18   #1
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Handicapparkering nær egen bopæl

Hej

Som overskriften antyder har jeg et par spørgsmål i forhold til reglerne omkring handicapparkering.

Ifølge Bekendtgørelse om parkeringskort for personer med handicap § 15 er det muligt at ansøge sin kommune om etablering af en sådan ved bopæl og/eller i forbindelse med arbejde.

Det kræver, at man har et invalideskilt, hvilket jeg har.

Vejen jen bor på er en relativ smal, ensrette og offentlig vej. Da der således kun er p-pladser i den ene side (modsat den side jeg bor på), er det ikke sjældent, at det er vanskeligt at få en p-plads.

Jeg har en meget lille gangdistance (ca 80 meter) og er dybt afhængig af, at der er en ledig plads så tæt på mit hus som muligt.

Jeg ansøgte derfor kommunen om en plads lige overfor mit hus, men har fået en mail om afslag, da det skønnes at vejen er for smal til at etablere en handicapp-plads, der som udgangspunkt vist skal være bredere end normale p-pladser.

I mailen foreslås det, at jeg tager en snak med mine naboer, hvilket dog ikke er en løsning - det er ikke kun os, der bor her, der holder på vejen, men også gæster, håndværkere osv.

Jeg har spurgt om det er muligt at fravige kravet om ekstra plads, men ikke hørt fra dem.

En anden mulighed kunne have været at få en plads reserveret med mit nummerpladenummer, men som jeg kan læste mig frem til, må man ikke dette på offentlig vej.

Er der nogen, der har noget som helst kendskab til dette?
Det virker jo vanvittigt, at jeg er bevilliget støtte til køb af trivselsbil netop fordi min gangdistance er så kort, og at jeg så samtidig risikere at komme hjem og være nødt til enten at holde helt oppe i den anden ende eller hvis det er helt galt på en helt anden vej. Jeg kan simpelthen ikke gå så langt.
Ydermere vanskeliggøres det af, at vejen jeg bor på, er meget stejl, så holder jeg oppe i den anden ende, skal jeg gå på en alt for stejl stigning i forhold til, hvad jeg magter.

At flytte er ikke umiddelbart en mulighed - hussalg er afprøvet uden held.

Er der nogen af jer, der selv har fået en p-plads ved jeres bolig eller som på anden måde kender lidt til reglerne?

Ps: jeg kan (og vil) selvfølgelig anke afgørelsen, men har ikke fået et officielt brev - blot emails, så ved ikke hvordan og til hvem, jeg skal anke...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 15:07   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvor du bor.

I Københavns Kommune er der rigtig mange specielt reserverede handicappladser med bil reg. Nr. Anført. Og det er både på offentlige veje og private fællesveje.

Så jeg forstår ikke lige de svar du har fået.

Send evt. en privat besked så skal jeg fortælle hvordan en i min familie fik sin plads bevilget.

Mvh Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 15:28   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Nu ved jeg ikke hvor du bor.

I Københavns Kommune er der rigtig mange specielt reserverede handicappladser med bil reg. Nr. Anført. Og det er både på offentlige veje og private fællesveje.

Så jeg forstår ikke lige de svar du har fået.

Send evt. en privat besked så skal jeg fortælle hvordan en i min familie fik sin plads bevilget.

Mvh Susanne
Hej

Tak for svar.

Har sendt dig en besked
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 15:55   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
http://www.handicap.dk/brugerservice...parkeringskort

en mail er ikke en afgørelse som skal indeholde en begrundelse.

Husk ankefristen er 28 dage på minuttet.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-09-2013, 09:49   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber grunden til at du ikke har fået svar er, at de er gået i tænkeboks. Kan du "nøjes" med en plads i normal størrelse, lyder det da som en god ide.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob - bopæl i Tyskland s-andie Spørgsmål ang fleksjob 1 14-02-2011 11:49
Fp og egen indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-12-2010 15:56
Børnebidrag, bopæl og fradags berettigelse. Enteneller Alt det andet 10 09-03-2010 14:14
Brøkpensionister med bopæl i Danmark og EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 22-07-2009 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension