K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2014, 16:19   #1
Maxen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maxen er ny på vejen
ledigheds ydelse.

Hej. Jeg blev d 28-1-04 godkendt som fleksjobber. Før det, var jeg på kontanthjælp, og har været det mange år. Lige pt går jeg på et kursus sammen med nogle andre ledige fleksjobbere. Jeg fandt så ud af, at jeg får ca 25% mindre i ledigheds ydelse end de andre kursister !?. Jeg har skrevet til min sagsbehandler og spurgt hende hvorfor. Hun skriver tilbage, at jeg skal optjene 9 måneders arbejde før jeg kan få en højere ydelse. Jeg får lige pt ca 11.000 før skat. Er det korrekt hvad hun siger ?. Mvh Jonny.
Maxen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 16:44   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja. Først efter ni mdrs arbejde eller hvis du havde været i arbejde da du blev tilkendt fleks får man den høje sats.

Se her under punktet: få ledighedsydelse ... https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 16:45   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maxen Se meddelelser
Hej. Jeg blev d 28-1-04 godkendt som fleksjobber. Før det, var jeg på kontanthjælp, og har været det mange år. Lige pt går jeg på et kursus sammen med nogle andre ledige fleksjobbere. Jeg fandt så ud af, at jeg får ca 25% mindre i ledigheds ydelse end de andre kursister !?. Jeg har skrevet til min sagsbehandler og spurgt hende hvorfor. Hun skriver tilbage, at jeg skal optjene 9 måneders arbejde før jeg kan få en højere ydelse. Jeg får lige pt ca 11.000 før skat. Er det korrekt hvad hun siger ?. Mvh Jonny.
Ja, når du kommer på ledighedsydelse fra kontanthjælp svarer ledighedsydelsen til denne. Du skal i job 9 måneder for at være berettiget til højere ledighedsydelse. Var du kommet fra sygedagpenge til ledighedsydelse ville du have fået ca. 90% af sygedagpengesatsen i ledighedsydelse.

Så det svar du har fået er korrekt .

Du kan så bare gælde dig over at ledighedsydelsen er uafhængig af ægtefælle/samlevers indkomst og formueforhold.


Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 16:45   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er rigtigt enten skal du have arbejdet i 9 mdr. eller være kommet direkte sygepenge er du først på kh bliver du på den sats til du har været i job i 9 mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 17:19   #5
Maxen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maxen er ny på vejen
ledigheds ydelse.

Ok, tak for svaret, selvom det er surt.
Maxen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension