K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2009, 03:59   #131
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Question Anne Mettes pædagogiske brevkasse

Anne Mette Fog har fået sin egen brevkasse, hvor hun besvarer spørgsmål om børn.

Anne Mette har nu svar på ALT, fordi hun har deltaget i et danseprogram.

Se hendes svar her:

Hvad mener du om finanskrisen?

Citat:
Jeg gider slet ikke høre om den finanskrise. Det har jeg også fortalt derhjemme, siger hun til avisen.
Citat:
hvor er den? Okay – jeg er godt klar over, at der er samfundsmæssige problemer i sigte. Men folk er gået psykologisk helt amok. Tør pludselig slet ikke bruge penge. Og så skal det hele da gå i stå, siger en fortørnet Anne-Mette, der mener, at det er luksusproblemer sammenlignet med de problemer, andre mennesker ude i verden må slås med.

Ligegyldige problemer
Fru Fogh har selv været på besøg i Afrika, og de oplevelser hun fik der, har sat danskernes småproblemer i perspektiv.

- Det et ikke til at holde ud at komme hjem og høre, hvad folk taler om i supermarkedet. Totalt ligegyldige problemer. Jeg tænker, at masser af danskere skulle tvangsindlægges til at komme på lejrskole i Afrika, så alle vidste, hvordan verden hang sammen, og hvor godt de i virkeligheden har det.
http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Kendt...lder%20ud.aspx

Nå, Anne Mette... nu har jeg lige nogle flere spørgsmål, for jeg kan da fornemme, at du må have talt med Hjort om det med tvang og penge.

1. Kære Anne Mette... nu har Hjort jo gjort så mange fattige, hvordan skal de så bruge penge, når de ikke har nogle?

2. Er det ligegyldigheder, de taler om i supermarkedet, når de lige har mistet arbejde, hus og hjem?

3. Er det sjovere at være hjemløs i det kolde Danmark end i det varme Afrika?

4. Hvis man skal tvangsindlægges i Afrika, kan man så tage sine sygedagpenge med?

5. En kontanthjælpsmodtager må IKKE rejse ud af landet.

6. En kontanthjælpsmodtager har ikke råd til pas.

7. Må man få sit dropstativ og sin hjemmehjælp med til Afrika?

8. Kan man slippe for jobkonsulenterne, mens man er i Afrika (for så er det måske sjovere der end her).

9. Vil du passe børnene, mens de voksne er i Afrika?

10. Blev du fyret som pædagog pga. dine holdninger?

11. Hvorfor arbejder du ikke som pædagog, når der nu er mangel på pædagoger?

12. Skal du have SU til en ny uddannelse?

13. Hvor mange dage, uger, måneder synes du, at et barn skal ligge og græde alene på sit værelse, hvis problemet ikke er angst hos barnet selv, men nogle helt andre problemer?

(Se Anne Mettes svar her: http://www.familiejournal.dk/Brevkas...%20moerke.aspx )

14. Kan et barn på 13 selv gennemskue alle de lufthavne i et fremmed land?

(Se Anne Mettes svar her: http://www.familiejournal.dk/Brevkas...e%20alene.aspx )

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:11   #132
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Der røg min sympati for den dame.
Nu lever vi jo ligesom ikke i Afrika. Jeg tror ikke de betaler 60% i skat for at få en velfærdsstat.
Her i landet betaler vi - ikke altid med glæde - men vi betaler dog til et land, hvor man må formode, at der sidder nogle dygtige mennesker og forvalter vore skattekroner.

Vi betaler for et godt sygehusvæsen - en god ældrepleje - en daginstitution der kan rumme vore børn - et sikkerhedsnet der kan hjælpe borgere i nød.
Det er det, vort land er bygget op omkring, men at det så er ved at synke i grus pga af bla Annemettes holdninger og hendes gemals, ja så vil jeg blot foreslå dette:
Fis over til Busch på ranchen og tæl græshopper.
Det vil dette - vort fædreland - være bedst tjent med.

Lidt synd Annemette at du brugte din popularitet forkert. Du kunne om nogen have bidraget til, at uligheden kom i søgelyset.

Nå lidt morgensure holdninger herfra.
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 10:36   #133
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Min sympati for damen røg dengang hun var med i: Vild med dans. Større propagandanummer for, at vise Anders var den rigtige som statsminister, skal man lede længe efter.

Men Annemette er da kørt i stilling til, når Anders får en post i udlandet så kan hun tage hendes job som brevkasseskribent med.

Det at hun ikke vil høre om finaskrisen, viser da tydeligt hun er udenfor pædagogiske rækkevidde. Vil det så sige, hvis hun får stillet et spørgsmål ang, man ikke har mange penge i familien pga. finaskrisen, så vil hun ikke svarer eller hva`?

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 11:44   #134
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
måske skulle vi allesammen skrive til hendes brevkasse og spørge hvad vi stiller op med langtrukken sagsbehandling, og økonomisk nedtur..
spørge om ftp og flexjob....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 13:44   #135
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Vil det så sige, hvis hun får stillet et spørgsmål ang, man ikke har mange penge i familien pga. finaskrisen, så vil hun ikke svarer eller hva`?

Suncil
Måske jeg skulle skrive til hende og bede om hjælp, fordi ungerne er så kede af, at der måske ikke engang bliver råd til en tur i Zoo eller BonBon-land, fordi deres mor gennem mange år har været på kh, fordi hun har dårlig ryg, og blot bliver behandlet som om at hun er fuld af løgn.
Det tror jeg sørme at jeg vil overveje at gøre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:43   #136
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Djøf'ere eller astrologer

HVEM er bedst til at forudsige noget om finanskriser, globale kriser osv.?

Er det Djøf'ere med "fine uddannelser", eller astrologer?

Jeg holder på astrologer....

Læs her, hvordan en astrolog HAVDE forudset de globale katastrofer:

Citat:
manden, der den 7. januar 2008 på tv forudsagde, at 2008 ville komme til at handle om, hvem der ejer hvad i samfundet. Hvem der ejer de store firmaer, og hvem der i det hele taget ejer noget.


»De ting folk ejer... Man opdager, at man måske ikke ejer dem alligevel,« konstaterede Christian Borup, inden finanskrisen udraderede milliardformuer en masse.


http://epn.dk/okonomi2/article1609494.ece


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:55   #137
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
nu har vi været så heldige at være fri for hende i alle de år og så kommer hun frem ...nok af kedsomhed...med den mand......hun er da ualmindelig kedelig

Har du sendt det brev til hende ? det ville da være rigtig god ide Zuza og se hvad hun svarer...hahahahah
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 04:54   #138
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
HVAD søger de egentlig?

Altså... sikke nogle formuleringer i jobannoncer.

Håndværker søges til sædbank...

Skal "stå for deponering af sæd".

Så mener de vel en kvindelig håndværker...?!

Vedkommende skal også "stå for nedfrysning af donor"... (stakkels mand... det kommer der vist ikke meget ud af... )

Citat:
Dygtig laboratoriehåndværker søges til sædbank
Citat:
deponering af humant sæd
Citat:
nedfrysning af donor
http://www.jobindex.dk/cgi/jobsearch...nid=&qs=l%E6ge

Nå, jeg må vist hellere gå i seng...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 00:34   #139
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad er årsag til voldsom stigning i psykisk syge?

Hvad er årsagen til, at stigningen psykisk syge har været så voldsom?

Se her... det er da helt vildt!


Citat:
Der er sket en markant stigning i antallet af mennesker, der får førtidspension på
grund af psykisk sygdom. Siden 2001 er antallet steget med 60 pct., så personer med
psykiske lidelser nu udgør næsten halvdelen af dem, der tilkendes førtidspension.
Langt størstedelen af førtidspensioneringskendelserne begrundes med ikke-psykotiske
lidelser f.eks. angst og depression.
http://regioner.dk/Aktuelt/Nyheder/~...ilNettet2.ashx


Tænke, tænke, tænke.... Hvad skete der i 2001?

Nå, jo... VKO!!!!

Sidder VKO ved magten i 7 år til, så er hele landet sgu psykisk syge af angst og depression... uhelbredelige og totalt uden arbejdsevne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 17:18   #140
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
TERM-læger beviser ulovligheder i kommunerne

TERM-læger fremlægger nu dokumentation på ulovligheder i kommunerne.

Citat:
Du kan kun få førtidspension, hvis du ikke er i stand til at forsørge dig selv ved arbejde, fordi din arbejdsevne er nedsat. Arbejdsevnen skal være nedsat varigt. Du kan ikke få førtidspension, hvis du kun mister din arbejdsevne i en periode.
https://www.borger.dk/Emner/Pension/...ield2Bookmark0

Her er dokumentationen:

Citat:
Det er muligt at beslutte, at sager om tilkendelse af førtidspension til personer med
psykiske lidelser skal genoptages på et senere tidspunkt. Men muligheden anvendes
ikke særlig tit.
og her:

Citat:
Den eksisterende mulighed for at tilkende en førtidspension midlertidigt bør altså
anvendes oftere og kombineres med tilbud om behandling, hvis personen har en
psykisk lidelse. Denne løsning vil også kunne hjælpe den gruppe af personer med ikkepsykotiske
lidelser, som i dag venter på afgørelse i deres pensionssag, da det har vist
sig, at ventetiden og uvisheden kan have en negativ effekt på denne gruppes helbred
.
Nå, ja... og så dokumenterer de OGSÅ, at borgerne bliver SYSTEMINVALIDE af sagsbehandlingen....


http://regioner.dk/Aktuelt/Nyheder/~...ilNettet2.ashx



Og NU til spørgsmålet:


BETYDER MIDLERTIDIG DET SAMME SOM VARIG?


Hvad mon dansk sprognævn mener om det?


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der nogle tal på Helle Smith Politik og Samfund 10 15-09-2012 14:40
Har nogle............... Frk. Horsens Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 15-04-2011 07:15
Er der nogle der ved. pila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-01-2011 17:39
Er der nogle der ved Frk. Horsens Alt det andet 3 25-02-2009 14:39
Der er da, nogle som gør sin del Kims Dit og Dat 2 21-01-2007 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension