K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2010, 22:10   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Hjælp revalidering

Nogen der har forstand på hvordan man kan søge om revalidering, hvad kommunen har behov for osv. ?
Skal man have været i en arbejdsprøvning, eller er et afklaringsforløb nok, når afklaringen også anbefaler revalidering.

Håber meget nogen vil hjælpe :-)

Tak og god pinse til alle.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 22:29   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke direkte søge Reva, lige som at man ikke direkte kan søge fleks, men det er da tilladt at spørge om det ikke er en mulighed.

Der vil det bestemt være et hit at have en udd (eller anden plan) på forhånd, som er realistisk, og varer over 18 måneder og under (lige omkring) 3 år. Man kan godt få reva til et længere forløb, faktisk helt op til 5 år, men det er ekstrem svært at overbevise kommunerne om at det er en god ide, men dog ikke umuligt.

Man behøver ikke værgen arbejds prøvning ell for at få reva, den mest gængse vej er først sygedagpenge så reva, men andre veje er ikke umulig.

Dog skal du lige være obs på om du skal revalideres til fleks eller norm-vilkår, det er jo IKKE en arbejds prøvning, så kan du ikke klare dit forløb, så heder det altså KHJ, med mindre du bliver langtidssyg på anden sygdom end det du havde da reva-forløbet startede. Med mindre du har en kontrakt der siger noget andet, der skal du passe på med ikke BARE at skrive under på en standart kontrakt, og falde for... Jamen hvad hvis jeg ikke kan klare det? det løser vi til den tid (Ja med KHJ)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 22:37   #3
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for dit svar :-)

Og at du gør opmærksom omkring det med standart kontrakten for det vidste jeg intet om..

På det afklarings forløb jeg var på i ca 6 måneder, kom de frem til at jeg ikke kan vende tilbage til min gamle branche, behandlingsmuligheder er udtømt, situation er stationær, det er sandsynligt jeg vil kunne klare det foreslået studie, men at det vil blive hårdt. Jeg har været sygemeldt i over 1 år. Kommunen har dog valgt slet ikke at læse rapporten fra afklaringsforløbet, og sendt mig i et aktivt forløb min 10 timer om ugen.

Jeg forstår derfor ikke rigtig hvad det er der sker i min sag? og hvorfor de ikke ansøger om revalidering til mig eller går i gang med en arbejdsprøvning, i stedet for det aktive forløb, der ikke er nogen fremtidsperspektiver i.

Hvad ville du evt. råde mig til at gøre?

Sidst redigeret af Nullemusen; 22-05-2010 kl. 23:09.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 02:25   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du kan ikke direkte søge Reva, lige som at man ikke direkte kan søge fleks, men det er da tilladt at spørge om det ikke er en mulighed.
LUM.... hvor har du læst det henne? Har du et link?

Hanne Reintoft svarer her, at man selv kan søge - her fleksjob.

Citat:
Jeg forstår, at kommunen har raskmeldt dig og tilsyneladende ikke arbejder videre med din sag. Du har dog ret til at søge om fleksjob – evt. ved skriftlig ansøgning – og anke afslaget.
http://www.soendag.dk/Brevkasser/Spo...0fleksjob.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 08:40   #5
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
@Zuza

Tak for dit indlæg på tråden, det jeg søger hjælp/vejledning i forhold til er revalidering.

Dejlig søndag til jer alle :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 17:02   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Har jeg desværre ikke forstand på.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 22:31   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej men du kan heller ikke finde et link /lov/§§ der siger at man kan, akkurat som du ikke man finde det til fleks, at en eller anden siger at man kan, kan man ikke bruge til en fløjtende fis, uden at have baggrunden med i §§, og jeg kan ikke se nogen hevisning til den § der siger at man kan søge om fleks (og har aldrig set den nogen steder)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 23:01   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nulle I den situration, ville jeg vælge at skrive til kommunen, hvor jeg gør dem klart at jeg ikke forstår hvad de har gang i mht min sag, at jeg ikke kan se formålet, ej heller målet, og at jeg ønsker at få det forklaret.

Jeg ville skrive at jeg ikke forstår hvorfor de ikke har fulgt anbefalingerne fra afklarings forløbet, og har indstillet mig til en revalidering til et fleksjob (er det ikke det der er anbefalet? ellers ændre du bare *ss*)

Der efter ville jeg skrive at jeg selv mener at xxx er realistisk, og er en udd/job jeg ønsker mig, skriv evt at xxx som alternativ, måske kunne være en mulighed for dig.
Nu der ikke er udsigt til selv forsørgelse, vil et flrksjob, være dig meget" magtpålæggende (genialt ord... og et stærkt et) da jeg på den måde vil bevare en hvis tilknytning til arbejdsmarkedet, og at jeg til dels stadig vil tjene mine egne penge, hvilket vil betyde meget for mig.

Til slut vil jeg skrive noget i retningen af at jeg forventer et skriftligt svar på hvad de har tænkt sig skal ske med din sag, og at jeg ser frem til en forklaring på hvad jeg skal bruge de 10 ugers afklaring til i forhold til at nærme mig arbejdsmarkedet igen.

Eller noget i den stil.... måske det vil være en god ide at få ordet: "handlingsplan" ind... altså bed direkte om at få den på skrift.

Ved at få det på skrift, kan du hænge dem på på evt lovninger (også ved sagsbehandler skift) og du kan klage over evt forhaling af din sag, hvis det viser sig at være nødvendigt.

Jeg ved ikke... er der lavet en resurseprofil på dig? hvis ikke så stil spørgsmålstegn ved det også, for det SKAL! de lave før du kan komme videre, før de kan vurdere om det er det ene eller det andet du hører hjemme under, før de må lave en afgørelse i din sag (dvs også sygedagpenge stop ol) Uden jeg husker det nøjagtig mener jeg det er hver 6 eller 12. måned de skal/bør opdatere den (men hæng mig ikke op på det, min egen er aldrig blevet opdateret, og er fra 08, så jeg aner det ikke med sikkerhed, ved kun det er hamrende ulovligt i min egen sag, men de er så lidt lovlig undskyldte, i mit ret speciellet tilfælde *ss*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til revalidering mille84 Alt det andet 2 29-07-2013 14:58
Hjælp ang. sygedagpenge, ophør, revalidering mv. ALJ Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-03-2013 03:52
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp/råd og forståelse til revalidering visello Alt det andet 5 30-06-2012 12:59
Hjælp til forståelse af revalidering Jeanett Alt det andet 7 02-06-2010 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension