K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 16:24   #31
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Der skulle nok ha stået 1 januar 2013.
Det er i hvert fald det jeg skriver udfra.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:26   #32
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Jeg læser det også som om man kan tage hele sin pension med til visse lande udenfor E.U og EØS. Jeg ved så ikke om det bliver sådan at dem som fik sin pension før 2003 også får den mulighed
her er et link til aftalen mellem Danmark og Fillipinerne som næsten lige er blevet indgået.
http://www.sm.dk/Nyheder/Sider/Vis%2...x?NewsItem=843

God weekend til alle!
Den aftale er jo indgået i 2012... altså før de nye begrænsninger på 2003 pensionen trådte i kraft...

Jeg tror der er vild forvirring i fortolkningen og hvordan det hele skal hænge sammen med den 2003 pension... jeg tror ikke man skal vide sig sikker på at hele 2003 pensionen følger med når nu der kommer noget på skrift om de nye regler... lad os nu se noget...

Men kan man luske sig med midt i forvirringen er det da bare med at komme afsted


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:26   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mener også det vil være mest relevant med links til 2013 aftalerne - 2012 aftalerne er jo velkendte.

Jeg er stadig i tvivl vedrørende de nye regler fra 2013.

Vi har netop diskuteret herinde, at man burde flytte til udlandet INDEN udgangen af 2012, netop for ikke at komme i klemme....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:40   #34
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg mener også det vil være mest relevant med links til 2013 aftalerne - 2012 aftalerne er jo velkendte.

Jeg er stadig i tvivl vedrørende de nye regler fra 2013.
Ingen kan være sikre på andet end der er vild forvirring om 2013 regler...også blandt de offentlige kontorer

Og det er der jo ikke noget at sige til da der intet skriftligt er kommet bortset fra de hensigtserklæringer der blev vedtaget i folketinget...


Det begynder at nærme sig en joke hvis der nu er blandede regler udenfor EU/EØS ..... jo jo det er vores venner der kan man få pensionen med... eller .... næææ nej... dem kan vi ikke li... vi snupper lige en del af kagen


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:41   #35
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ja man skulle nok være smuttet inden 2013 for at være helt sikker.
Den aftale jeg henviser til er indgået for kun 4 måneder siden og på det tidspunkt havde social ministeren kendskab til de nye reformer. Og så længe aftalen ikke er annuleret så gælder den vel!?
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:53   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa Hexi og Debutanten, jeg ved det ikke....synes bare det hele virker enormt rodet og ikke særlig gennemtænkt. Det er så nemt at sidde og gætte sig frem og tænke, jamen hvis det er sådan og sådan, BURDE det så ikke være SÅDAN.

Synes der mangler sådan en konkret vejledning hvor der står 2013 - og så reglerne og fremgangsmåden. For min skyld må de kopiere og copy paste alt det de vil, bare der er noget gældende og konkret at gå ud fra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:54   #37
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Ja man skulle nok være smuttet inden 2013 for at være helt sikker.
Den aftale jeg henviser til er indgået for kun 4 måneder siden og på det tidspunkt havde social ministeren kendskab til de nye reformer. Og så længe aftalen ikke er annuleret så gælder den vel!?
Jo jo men den nævner jo heller ikke 2003 pensionen specielt... men kun pension efter de gældende regler...

Så hvis man laver 2003 reglerne om så de ligger på linie med før 2003 og folkepension... så dækker den jo stadig fint...


Jeps Debutant... se at komme afsted før de vågner og får reglerne renskrevet


....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jaaa Hexi og Debutanten, jeg ved det ikke....synes bare det hele virker enormt rodet og ikke særlig gennemtænkt. Det er så nemt at sidde og gætte sig frem og tænke, jamen hvis det er sådan og sådan, BURDE det så ikke være SÅDAN.

Synes der mangler sådan en konkret vejledning hvor der står 2013 - og så reglerne og fremgangsmåden. For min skyld må de kopiere og copy paste alt det de vil, bare der er noget gældende og konkret at gå ud fra
Det har jeg vist nævnt hvergang vi har haft de nye regler oppe til debat... det er en omgang roderi... hvor den ene hånd ikke ved hvad den anden laver... regeringen fortjener et stort minus i karakterbogen for det her... altså hvis der overhovedet er plads til flere

Der kommer vel også en vejledning på et tidspunkt... der er bare nogen der ikke er kommet over champagnen fra nyråret endnu og fået gang i arbejdet.....


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 17:38   #38
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Jeg forstår ikke hvordan JytteP kan blive ved med at hævde at man ikke mister penge ved at flytte uden for EU.Det står sort på hvidt i reformen som også er citeret i denne tråd.

Jeg spørger igen.. Kan du vise os noget hvor der står man uden at blive trukket i pensionen kan rejse til Philipinerne,indien,USA og Tyrkiet?

De nye regler er allerede trådt i kraft uanset om de ikke har helt styr på det endnu.Jeg ville ikke rejse uden for EU nu og tro man slipper afsted med det uden at miste penge.

Der burde ikke være nogen forvirring,det står jo tydeligt i reformen at man ikke kan tage hele pensionen med.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 17:55   #39
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jeg er da slet ikke i tvivl om at du gør det for at oplyse

Men som jeg skriver snakker du om regler der gælder 1. jan 2012... og der kunne alle 2003 pensionister få hele deres pension med til alle verdens lande....

Hvad med reglerne pr. 1. januar 2013 ... og hvis Socialministeriet er sikre på deres svar... kunne vi så ikke lige få det på skrift... altså i form af en mail eller et link...

For det er jo ellers umuligt at finde noget om de nyeste regler før pensionstyrelsen får snøvlet sig sammen til at opdatere sin hjemmeside...


...
Hvis jeg har skrevet 2012 er dette naturligvis en fejl !
Jeg mener 2013. Undskyld hvis dette har er grunden til dine "angreb" igennem tråden.

Mvh
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 17:59   #40
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hexi

jeg er jo gift og får 11600 kr brutto...

dvs jeg får bare det samme som jeg plejer...det var bare for at vide det..
jeg har været ved at undersøge loven -så godt jeg ku...og pt ka jeg være dernede op til halvdelen af året fuld lovligt...
men det er jeg jo ikke pt da min går i 7 klasse...

alle de regler..pyha..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionist 1/2-13 Thomas1981 Dit og Dat 32 23-01-2013 01:31
ny pensionist jigsaw Din historie 2 07-07-2012 00:05
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31
Jeg er pensionist Dakota Dit og Dat 2 10-01-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension