K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 17:13   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Hvilke kommuner er de bedste for førtidspensionister?

Hej

Jeg har lige et spørgsmål ang. kommunerne i Danmark. Jeg vil gerne flytte hen til en kommune, hvor jeg både kan få min drøm om et lille landsted opfyldt, hvor jeg kan tjene lidt penge på min hobby, som er dyr. Vil kort sagt gerne lave en lille besøgspark for børn. Og så vil jeg gerne læse lidt, dog ikke på fuldtid, men gerne 2-3 fag på ungdomsuddannelse. Det kunne f.eks. være HF, men jeg ville allerhelst HHX på deltid, hvis jeg skulle være så heldig at det kunne lade sig gøre.
Men så kommer spørgsmålet her. Hvilke kommuner i Jylland er de bedste at bo i, i forhold til at have frihed til næsten at gøre, hvad man vil på sin pension? Og hvor huspriserne samtidig er til at komme i nærheden af? Og med det mener jeg op til en million for et rimeligt sted med lidt jord til? Altså hvor er de mindst strikse henne?
Håber meget, at I kan hjælpe mig her. På forhånd tak:-)
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:17   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvordan kan du have kræfter til at læse, lave naturpark for børn og iøvrigt have et passende landsted i Danmark at passe på ftp?? Vi andre kan dårligt passe vort hjem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-10-2012 kl. 17:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:28   #3
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvordan kan du have kræfter til at læse, lave naturpark for børn og iøvrigt have et passende landsted i Danmark at passe på ftp?? Vi andre kan dårligt passe vort hjem.
Det kommer jo an på så mange ting. Jeg skal jå måske også bruge hjælp til nogle af tingene, og der er mange andre faktorer, som jeg ikke kan beskrive for dig her. Men jeg vil jo på ingen måde arbejde fuldtid. Jeg påtænker 2 ugentlige åbningsdage med begrænsen timetal. Og som jeg skrev før, så skal jeg heller ikke læse fuldtid overhovedet, men et eller andet skal jeg altså have min dag til at gå med. jeg kan jo ikke blive ved med at ligge på min sofa og have ondt af mig selv og ikke lave noget af det jeg drømmer om, og som vil kunne give mit liv bare et minimum af indhold. Så det er altså ikke fordi at jeg skal kaste mig ud i kæmpe projekter. Og deusden er dyr min hobby, så det med at passe dem, det ser jeg ikke som arbejdstid. Det er nok nærmere fritid. Og desuden så har jeg også arbejdet rigtig hårdt for at komme hertil. Jeg har fået pension siden jeg var ca 21, og jeg er 25 nu, så jeg har altså ikke fået den på et uberettiget grundlag, hvis det er det du mistænker mig for. Den var YDERST berettiget på det tidspunkt, og er det i øvrigt stadigvæk.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:34   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt at du skriver tilbage

Og godt at du har livslyst.

Du skal jo passe på "hvad du tænker på", har du venner til at guide dig?

Jeg ved ikke om du er psykisk lidende, for så kan det jo "koste" at flytte.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:39   #5
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt at du skriver tilbage

Og godt at du har livslyst.

Du skal jo passe på "hvad du tænker på", har du venner til at guide dig?

Jeg ved ikke om du er psykisk lidende, for så kan det jo "koste" at flytte.
Jo jeg er pskykisk lidende. Men jeg ved ikke helt, hvad du mener, når du skriver, at det kan koste mig at flytte? Håber du lige kan give mig en forklaring? For jeg tænker jo, at det kun er flytteudgifterne og det hus jeg godt kunne tænke mig, som koster, men er det forkert?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:44   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh jeg tænker nu kun i psykiske omk.

Jeg ved ikke hvad du hidtil har oplevet, men et nyt, fremmed sted er aldeles angst skabene for mig, der også "kun" har psykiske lidelser.

Jeg har, måske som dig, også tendens til at opfinde den dybe tallerken, så jeg advarer bare..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 17:54   #7
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Åhh jeg tænker nu kun i psykiske omk.

Jeg ved ikke hvad du hidtil har oplevet, men et nyt, fremmed sted er aldeles angst skabene for mig, der også "kun" har psykiske lidelser.

Jeg har, måske som dig, også tendens til at opfinde den dybe tallerken, så jeg advarer bare..
Ja det kan der være noget om, men jeg håber, at min kontaktperson har rustet mig så godt til det, at det vil være et tåleligt niveau de omkostninger kommer til at ligge på, og så at gevinsten er større end omkostningerne i sidste ende. Det hårdeste vil helt klart være at skulle flytte væk fra mine forældre, for venner har jeg alligevel ikke nogen af, af betydning.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 20:51   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ingen ud af de kommuner som findes
hvis du kan læse på deltid, så vil man gå ind og se om du ikke har fået en arbejdsevne
hvis du har fået din pension efter 2003, da man godt kan få sin pension frataget
hvis det vurderes at man har fået en smule arbejdsevne

især efter den nye refom, så skal man ikke kunne lave meget før kommunen vil kigge en ekstra gang

netop fordi ingen under 40 kan få en pension efter 2012

men snak med din sagsbehandler og kontantperson omkring det

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-10-2012 kl. 20:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 11:00   #9
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det er nok en meget godt ide at have en plan b hvis dit projekt ikke kommer til at gå
som du havde forestillet dig. Men hvorfor skulle det ikke det.
Held og lykke med det!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 15:18   #10
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Ja det ville være rigtig synd, hvis pludselig det blev vurderet du havde arbejdsevne. Altså synd fordi du skriver du stadig er berettiget til det.

Jeg har bipolar sindslidelse, som mit største problem. Og jeg havde nogle gange store plan, når jeg rigtig var oppe og have det, FOR godt.
Ikke at jeg på nogen måde hentyder noget, men jeg kender godt til drømmen om at have sit eget, hvor hobby kunne skabe indhold.

Det med indhold i livet kan jeg sagtens følge. Men det er rigtigt, ingen kommune vil skelne imellem om man kan arbejde med noget som hobby eller rigtigt arbejde. Så snart man kan klare timer med noget som helst, skal man virkelig være sikker på grundlaget for det er iorden.

Inden man går igang.

Hvis du kunne få lov til at det var et skånejob, ville det være perfekt.

Men der er altså også en anden mulighed. Hvis det går rigtig godt med tiden, og man tjener, eller kan klare så meget, at man bliver selvforsørgende. Så kan man få gjort sin pension hvilende. Enten selv eller af kommunen, eller evt. bliver opgraderet til fleksjob. Men mener også i reformforslaget, blev slået på tromme for, at førtidspensionister trygt kunne "komme ud af busken" i fremtiden. Hvis de følte for at prøve noget med arbejdsmarkedet. Uden frygt for at miste sin pensionsberettigelse.

Og skulle de ressourceforløb blive en god ting, og ikke kun af det onde. Så vil man også kunne det, hvis kommunen mener det vil kunne hjælpe en i forhold til at have en eller anden form for arbejde.

Kan du arbejde samtidig med din førtidspension?


Du kan godt have et mindre arbejde ved siden af din førtidspension. Når din supplerende arbejdsindtægt når en vis størrelse, modregner kommunen indtægten. Du kan læse mere og se nogle regneeksempler på Førtidspension, ny ordning på borger.dk

Der kan godt være flere ting i regnestykket, der flytter sig, når du har en indtægt ved siden af. Derfor er det en god idé at kontakte din kommune for at få beregnet din økonomiske situation helt præcist.

Hvis det viser sig, at du i en periode bliver i stand til at forsørge dig selv via indtægtsgivende arbejde, kan kommunen gøre din førtidspension hvilende. Det vil sige, at du ikke får nogen pension udbetalt i den periode. Hvis din pension er hvilende, kan kommunen gøre den aktiv igen, når du ikke længere tjener så meget.

Hvis du vedvarende er blevet selvforsørgende, kan kommunen helt frakende din førtidspension. Det kan eksempelvis være, at din arbejdsevne er forbedret så meget, at du kan arbejde i et fleksjob. Du kan også selv bede om at få frakendt din førtidspension. Du kan læse mere om dine muligheder for at få et mindre arbejde i patientinformationen Skånejob for førtidspensionister.


Link: http://patienthaandbogen.dk/sociale-...sion-3287.html
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
DK´s bedste og værste kommuner buster Politik og Samfund 3 23-09-2011 14:22
Hvilke kommuner har en rådmand Hejdien Den nyttige viden vi alle har 13 29-06-2009 11:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension