K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 23:08   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
HUSK NU AT REGLERNE IKKE GÆLDER ENDNU!



Som syg på kontanthjælp må man ikke bare tage på ferie.

Man kan godt frasige sig kontanthjælpen i en uge og tage på ferie, men så bliver det en ekstra dyr uge (både mistet kontanthjælp og udgift til ferien).

Man kan også i visse tilfælde blive "skrevet fri" og dermed kunne tage på ferie samtidig med at man får kontanthjælp.
Det kræver, at man har været aktiveret x måneder, og dermed har opsparet denne ret.

Personligt har jeg for nyligt spurgt til at blive skrevet fri så jeg kan tage på ferie her i vinter og få ladt batterierne op.
Men NIXEN BIXEN, fik at vide, at da jeg ikke er i aktivering, så kan jeg ikke blive skrevet fri og dermed have kontanthjælp under ferie.

Grunden til at jeg ikke er i aktivering er, at min sag ligger hos sagsbehandleren som er ved at indhente de sidste papirer før den lægges til pensionsnævnet...

Det er helt hul i hovedet.

Jeg har andre gange fået lov uden problemer, på tidspunkter hvor jeg vist tror det ikke var meningen at jeg måtte...

Det afhænger vist i ret høj grad af sagsbehandleren og hvor large denne er.

Hvilket gør det endnu vigtigere med helt og aldeles klare regler på området.
Reglerne skulle da meget gerne træde i kraft pr 1 Januar?!

Jeg har altid holdt ferie som syg på kontanthjælp. Mine sagsbehandlere har aldrig sagt et eneste ord andet, end god ferie. Hele mit liv var jo én lang ferie. Det var også kun i begyndelsen jeg ''meldte det'' og selv betalte for ferien - til sidst styrede jeg det hele selv. Om jeg var i København eller på Skagen var jo lige meget, jeg stod ikke til rådighed for arbejdsmarked og var fredet i flere år af gangen...............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 10:58   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja, de skulle gerne træde i kraft 1. januar. Men det er jo heller ikke endnu


Helene --> Det må jo være endnu et eksempel på, at der er forskel på folk i det her system...
Med mindre altså det bare var ferier i Danmark. Det ville jeg heller ikke få problemer for.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 11:48   #13
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan heller ikke se at sygemeldte har krav på ferie
man er jo uden for arbejdsmarkedet og har derved fri hele dagen

men igen deler man ikke kontanthjælp op i raske og syge


jeg har haft fri i 3 år, har jeg så været på ferie. Nej for det kan jeg ikke klare
har ikke været det i 10 år ud over nogle ture til københavn og en dags tur til tyskland og sverige. i gennem mit bosted.

men de fleste føler sig nok heller ikke syge efter mange år. Men man har en tilstand der gør man har mange begræsninger.
har lige været forkølet, der var jeg syg
Nu kan man altså godt være syg og være på arbejdsmarkedet, og derfor have brug for ferie!

Er selv deltids sygemeldt (i perioder fuldtid), men arbejder de få timer jeg magter, dette for at holde kontakt til arbejdspladsen/markedet, men også i et håb om at kunne blive på jobbet i fleksjob - hvis jeg engang bliver godkendt til det.

Så jeg har da virkelig brug for ferie også, men har aldrig været noget problem, afholder det ifølge aftale med min sagsbeh. og arbejdspladsen.

Husk ikke alt er sort eller hvidt, vi er nogen som er placeret indimellem.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 12:10   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ja, de skulle gerne træde i kraft 1. januar. Men det er jo heller ikke endnu


Helene --> Det må jo være endnu et eksempel på, at der er forskel på folk i det her system...
Med mindre altså det bare var ferier i Danmark. Det ville jeg heller ikke få problemer for.
Ja det har primært været ferier i Danmark Men indrømmer, at de så aldrig har spurgt hvorhen rejsen gik.
En enkelt gang havde jeg fået en rejse i gave (til Mallorca) af min Mor, til mig og ungerne, og den gik også igennem uden yderligere beregninger. På det tidspunkt var jeg gravid med den mindste. Sagsbehandleren skrev det ind under 'rekreation'......og ikke ferie

Så man skal skrive sig bag øret, at rekreation er gangbart når man er syg, hvor ferie hidtil har klinget negativt.

Synes det er dejligt for kontanthjælpsmodtagere at de nu kan få 5 ugers ferie. Tænker også særligt på kontanthjælps flekserne, der ikke har kunne holde ferie fordi de ikke har været beskæftiget 11 ud af 12 måneder og derfor ikke kunne få ferie.

Synes der har været okay tiltag på de to måneder regeringen har siddet. Synes jeg bliver mere og mere tilfreds
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:29   #15
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvad med det kontanthjælpsloft de lovede at fjerne??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:30   #16
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
og er de 5 uger betalt ferie? hvis man fx tager ud at rejse så trækker de ikke i kh??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 16:02   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
og er de 5 uger betalt ferie? hvis man fx tager ud at rejse så trækker de ikke i kh??
Da finansloven ikke er vedtaget endnu.. så er vores gæt ligeså godt som dit...

Du kan starte med at læse alt om det i div net medier ..

Det kan jo være at de = regeringen får øjnene op for at kontanthjælpsmodtagere er 2 forskellige grupper.. en gruppe med ledige.. og en gruppe med syge..

Og da det er de ledige de har haft fokus på.. mon så ikke at det også bliver de ledige på kontanthjælp... Det er også bare et gæt!!

Syge på sygedagpenge optjerner feriepenge.. og de kan også holde ferie .. det hedder så bare "Tage ophold i et andet eu-land"
Jeg har holdt ferie med sygedagpenge siden jeg blev sygemeldt i nov 2005..
Man skal bare ha lov fra ens sagsbehandler .. told og skat kan trække hvem der er på overf. indkomst og har man ikke fået lov så falder hammeren... aner så ikke hvor hårdt den falder...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 17:17   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Finansloven er netop blevet vedtaget her for en time siden!

Enhedslisten sagde JA og sikrede flertallet. Pyha.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:13   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja sikke en ****e finanslov intet godt nyt for sygedagpengemodtagere eller os der har fået frataget dem.

Helenekr syge borgere skal tvangsaktiveres idag så man går ikke hjemme og bare kan holde "ferie".

Jeg er røv træt og syg af det system alle lovede at fjerne varigheden på sygedagpengene jeg overlever sq ikke et år uden penge og stadig syg.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:14   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er bare så nemt for jer som har sikret sig en indtægt, at se det positive i alle tiltag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg dagpenge kayjay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-10-2013 08:44
fra syge til dagpenge luffen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 28-11-2012 03:19
fra SDP til alm. dagpenge imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-01-2012 11:42
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension