K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 12:44   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Systemparanoia!!

Jeg skriver dette fordi jeg tit synes man støder på udtalelser som der ikke er belæg for herinde, og jeg bliver lige bange hver gang. Det kan være nogen der skriver at kommunen kan indrage ens flexjobbevilling eller tage ens ledighedsydelse. Jeg kan komme med mange andre eksempler, og jeg kan sagtens forstå folks mistro til systemet, men husk lige på der sidder mange letpåvirkelige sjæle herinde. Så i stedet for at sidde og lufte sin egen angst, så ret det til spørgsmål istedet, for angst smitter knusPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:10   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Jeg skriver dette fordi jeg tit synes man støder på udtalelser som der ikke er belæg for herinde, og jeg bliver lige bange hver gang. Det kan være nogen der skriver at kommunen kan indrage ens flexjobbevilling eller tage ens ledighedsydelse. Jeg kan komme med mange andre eksempler, og jeg kan sagtens forstå folks mistro til systemet, men husk lige på der sidder mange letpåvirkelige sjæle herinde. Så i stedet for at sidde og lufte sin egen angst, så ret det til spørgsmål istedet, for angst smitter knusPaw
Det er sgu' nemmere sagt end gjort Paw

Men du har ret i, at forvirringen breder sig, når nogen brager ud med et eller andet skrækscenarie, og mange gange viser det sig også at være særtilfælde, som mange gange kan vendes til noget positivt ved at klage osv.

Men på den anden side kan det også være svært, for det er ikke altid man lige ved om noget er lovligt, vedtaget, spekulation osv. osv.
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:30   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Det kan være nogen der skriver at kommunen kan indrage ens flexjobbevilling eller tage ens ledighedsydelse.
NÅR nogen melder ud med sådan en "vildfarelse" synes jeg, at der hurtigt kommer nogen på banen og får den "aflivet", til gavn og glæde for alle, også for dem som har gået og frygtet det samme, men bare ikke har fået det formuleret.
F.eks. har jeg selv, i dag, skrevet et indlæg om, at man ikke "bare lige" kan blive frataget sin flex-bevilling.

Eftersom der sidder både sagsbehandlere og jobkonsulenter og strør om sig med løgnehistorier, så kan disse "vildfarelser" nok ikke helt undgås (desværre), men når de så hurtigt bliver dementeret af andre herinde, så kan det vel ikke blive bedre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 17:56   #4
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Nu vil jeg absolut ikke forstyrre freden, men jeg fornemmer at jeg nok har været skurken vedr. noget snak om inddragelse:

Helt konkret stillede jeg et udtrykkeligt spørgsmål om hvorvidt, der fandtes en sammenhæng mellem mange i ledighedsydelse og den konstaterede nedgang i bevillinger af førtidspension. Dertil afsluttede jeg spørgsmålet med om de folk, der åbenbart er svære at finde fleksjob til, efterfølgende ryger tilbage på kontanthjælp, og tilføjede endog et udtrykkeligt ”?”

Halvdelen af sætningen blev efterfølgende klippet ud og refereret uden spørgsmålstegn som om jeg mente sidstnævnte og evt. havde belæg herfor.

Beklager at have deltaget i debatten og ”spredt skrækscenarier”.

Sidst redigeret af Gadefejer; 09-04-2009 kl. 18:21.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:03   #5
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gadefejer Se meddelelser
Nu vil jeg absolut ikke forstyrre freden, men jeg fornemmer at jeg nok har været skurken vedr. noget snak om inddragelse:

Helt konkret stillede jeg et udtrykkeligt spørgsmål om hvorvidt, der fandtes en sammenhæng mellem mange i ledighedsydelse og den konstaterede nedgang i bevillinger af førtidspension. Dertil afsluttede jeg spørgsmålet med om de folk, der åbenbart er svære at finde fleksjob til, efterfølgende ryger tilbage på kontanthjælp, og tilføjede endog et udtrykkeligt ”?”

Halvdelen af sætningen blev efterfølgende klippet ud og refereret uden spørgsmålstegn som om jeg mente sidstnævnte og evt. havde belæg herfor.

Beklager at have deltaget i debatten og ”spredt skrækscenarier”.
Gadefejer mener rent faktisk slet ikke det var dig, for vedkommende skrev at det var hans/hendes job konsulent som havde sagt man kunne miste sin ledighedsydelse. :-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:09   #6
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gadefejer Se meddelelser
Nu vil jeg absolut ikke forstyrre freden, men jeg fornemmer at jeg nok har været skurken vedr. noget snak om inddragelse:

Helt konkret stillede jeg et udtrykkeligt spørgsmål om hvorvidt, der fandtes en sammenhæng mellem mange i ledighedsydelse og den konstaterede nedgang i bevillinger af førtidspension. Dertil afsluttede jeg spørgsmålet med om de folk, der åbenbart er svære at finde fleksjob til, efterfølgende ryger tilbage på kontanthjælp, og tilføjede endog et udtrykkeligt ”?”

Halvdelen af sætningen blev efterfølgende klippet ud og refereret uden spørgsmålstegn som om jeg mente sidstnævnte og evt. havde belæg herfor.

Beklager at have deltaget i debatten og ”spredt skrækscenarier”.
Nu var det ikke lige præcis dig Gadefejer,og måske er jeg også for let at vippe af pinden.nu lider jeg også af angst, og nogen gange bliver jeg bare utryg når folk skriver et eller andet om kommunale konsekvenser. i forvejen er min dag helt ødelagt når jeg får et brev fra kommunen. Jeg befinder mig bedst i min egen trygge bople, og bilder mig ind at det hele nok skal gåPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:11   #7
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Skurk???

Hej Gadefejer.

Nej du er ikke en skurk. Det er måske rigtigt at de kun har brugt halvdelen af det indlæg du skrev. Men man må nok regne med at når folk bruger noget du eller andre har skrevet, uden at tage det hele med, er det fordi ikke alt sammen havde relevans for det der ønskedes sagt af den anden. Det er først her at misfortåelserne begynder, sådan som jeg ser det.

Det sker at folk der så læser det sidste indlæg ikke lige giver sig selv tid til at læse de andre tidligere indlæg af den ene eller anden grund. når de ikke gør det kommer det ud af den oprindelige kontekst i tråden, og så har vi misforståelserne.

I virkeligheden er der overhovedet ikke nogen skurke i den situation, for den fejl tror jeg nok alle, i det mindste kommer til en gang imellem. Jeg har i hvert fald lavet den en gang eller 2... eller 10?

Det drejer sig i virkeligheden om at man giver sig tid til lige at læse alle indlæg i en tråd, så undgås nogle af disse misforståelser. Sådan oplever jeg det i hvert fald. Jeg har også indtryk af at Webmaster har den samme erfaring. Det må han så lige korrekse mig i hvis jeg har taget fejl. hihi.

Altså, ingen skurke.

Hav en god aften alle sammen. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 09-04-2009 kl. 20:14.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 20:44   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
k10 har fra min side givet mig indblik på hvor svært det er med systemet....vidste jeg ikke det jeg vidste herinde fra var jeg blevet 80% mere skuffet over komunens behandling af mig og mine probs..hvor svært det er få en pension...ligefør jeg vidste mere end min sagsbehandler........det er sygt i sig selv..men kender folk der ikke er her som bliver mere nedkørt end mig over afslag osv.....
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 23:33   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Og paw forresten, systemparanoiaen kender mange af os, måske de fleste, i en eller anden grad.
Når jeg sidder og skriver her, så er det sg* lige før jeg frygter, at min sagsbehandler står på den anden side af gaden, og holder øje med mig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:06   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Personligt har jeg til tider brug for en pause fra K10. Engang i mellem, når mit eget humør er sort, så bliver det værre når jeg læser om for meget modgang og uretfærdighed - jeg kan simpelthen ikke rumme det og føler for jer alle sammen. Og det kan godt tappe min energi fuldstændigt.

Så er der lange perioder hvor jeg selv har det nogenlunde, hvor jeg så prøver at sende gode vipes til dem der har det værre...
Fordi i også giver MIG så meget, når tankerne fylder for meget og jeg ikke kan finde ud af at udtænke mit næste træk alene.

Vi er nok systemparnoide de fleste af os, og med rette. Det er jo ikke altid det går så let, og det er jo derfor der ér et K10 for alle os der står midt i kampen, eller der har kæmpet...eller overvejer at tage kampen op.

Solstrålehistorier har vi jo også mange af, og gamle kamp-kammerater vi har fulgt gennem tiden, følt med, rådgivet, støttet og bakket op, melder jo jævnligt tilbage, at de klarede den! At kampen er overstået, de blev hørt til sidst og fik deres førtidspension.
Den slags varmer jo, og giver os andre håb....

K10 er hårdt fordi man ofte kommer hele følelsesregistret igennem....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension