K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2010, 10:13   #11
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Jeg synes faktisk det er et fint forslag han kommer med.

Det er da klart, at hvis man er så handicappet at man har svært ved bare at komme hjemmefra én dag om ugen, så er det jo ikke en mulighed der kan bruges i lige det tilfælde.

Jeg synes ofte der bliver oprettet tråde på K10 med spørgsmål, om man må arbejde lidt ved siden af sin førtidspension (Endda også oprettet af nytilkendte) ...

Fordi du/I ikke kan arbejde lidt ved siden af, så er det jo bevist at mange andre kan - også selvom de har fået førtidspension EFTER 2003.

Desuden er det ikke ham der starter med at blande efterløn og førtidspension sammen. Han bliver lagt ordene i munden - hvilket han så bliver klandret for. Det er forkert i mine øjne.

Hvorfor ikke se muligheder for andre, frem for begrænsninger for sig selv?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 10:18   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kors i HYTTEN !!!

Man kan da efterhånden MEGET bedre forstå, hvorfor der ikke sker nogen forbedringer for de arbejdsløse,
de syge, og andre, der er kommet i klemme i systemet !!!
Jeg mener, når det er SÅDANNE politikere, der styrer vores land !!!

Hvorfor skal der nu sættes det prædikat på efterlønnere, at de de nasserøve ?
De fleste efterlønnere har selv betalt for at kunne trække sig tilbage efter et langt arbejdsliv.
Mange er slidt op, og har vel krav på at få nogen gode år, mens de stadig har lidt kræfter tilbage.
Men i dagens Danmark SKAL alle, der har bare den mindste smule energi tilbage,
åbenbart bruge den til at skattefar kan kradse nogen flere millioner ind.
Jeg bliver sgu ophidset af, at der sidder sådanne inkompetente politikere,
der ikke kender forskel på førtidspensionister og efterlønnere !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 10:41   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man kan diskutere om efterløn er en god idé og det parti har ikke været med til at indfører efterløn

Men at kalde folk på efterløn for nasserøve. så er alle vel som lever af det offenligt naserøve.
efterløn er der et bredt flere tal for i folketinget og derfor er der noget som efterløn.
håber aldrig den mand kommer ind i kommunen eller andre steder.


Fordi du/I ikke kan arbejde lidt ved siden af, så er det jo bevist at mange andre kan - også selvom de har fået førtidspension EFTER 2003.
det er meget fint, indtil kommunen mener du kan arbejde 6 timer om ugen og skal have flex fremfor pension.
sådan er loven i dag. ingen timer i loven som siger flex eller pension.
en kommune under 12.5 timer om ugen pension
en kommune 6 timer om ugen flexjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 10:51   #14
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Hvis man som sund og rask 60-årig går på efterløn, fordi man har indbetalt til den, er man i mine øjne ikke en nasserøv, men man tilhører heller ikke den gruppe, som efterlønnen oprindelig var tiltænkt; nemlig de nedslidte.

Ham Claus blander tingene lidt sammen, men Huldra, du er også lidt forkert på den, når du hævder, at "nye" FP'ere ikke har nogen arbejdsevne. I dag kan man få FP hvis det vurderes, at man ikke kan blive selvforsørgende, og jeg har da haft en avisrute i næsten 3 år.

(Så ved jeg godt, at der er folk helt uden arbejdsevne, der får afslag på FP, men det er en helt anden historie.)
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 11:00   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Han er da vist lidt af en jubel-idiot!



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 11:10   #16
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Og jeg syntes det er vildt synd at netop den debat er endt ud i en debat om førtidspensionister og efterlønnere.

Claus i debatten, og som bliver angrebet for sine meninger er far til 12 årige ordblinde Nicoline, der ikke kan komme fra Holbæk til Ballerup på ordblindeinstituttet, dels kan forældrene ikke selv transportere Nicoline og dels nægter Holbæk kommune at hjælpe med transporten.

Det Claus vil med sine indlæg er at åbne op for andre (nye) muligheder og tænkemåder så Nicolines problem kan blive løst.

At han så får blandet førtidspensionister og efterlønnere sammen, er selvfølgelig uheldigt - men jeg forstår alligevel hans tanker om nytænkning i Holbæk kommune.

Da Holbæk kommune har rigtig mange LEDIGE fleksjobbere, så ville det da være en kanonidè med en ledig fleksjobber eller to, til løsning af Nicolines/andres transportproblem.

Men lur mig bare, jeg kommer selv fra Holbæk - og kan nærmest garantere at borgmesteren ikke aner en disse om fleksjobordningen - derfor kan jeg godt tilgive en fortvivlet far (Claus) der i kampens hede får blandet tingene lidt.

Det må være essensen af indlæg der tæller og ikke en evt. klodset måde at debatere på.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 11:33   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jo muligt selv at få den debat på rette vej

Jeg har lige blandet mig i den .. ikke så meget for efterlønner kontra førtidspensionister men fordi jeg mener at der er noget helt galt i samfundet, alle er fokuseret på hvordan vi får "gratis" arbejdskraft og den gratis arbejdskraft skal naturligvis komme fra naboen og ikke fra en selv, for man skal naturligvis have løn for sit job ...

Nå men bare lige for at sige .. ledsagere ...ledige flekser.... en ekstra hånd på plejehjemmet.. en ledig flekser.... hjælp til sagsbehandlere så de ikke er så stresset... en ledig flekser....

dyr kørsel.... en ledig flekser ...eller anden borger... blot køb bussen i kommunalt regi hvorfor skal alt ud i privat udbud og blive så fordyret tænk bare på mad ordningen ...

Her i vores kommune har man madordning som i alle kommuner .. men men en foragtsom damen i nabolaget har åbnet en forretning hvor hun laver dagens ret .. den bringes ud gratis inde kl 4 det er skrællede kartofler (ikke dem på pose fra stor køkkener ) råvaren er fra den lokale brugs .. og alt konserveredet er fra metro ... pris 45 kr ... pris fra madleverandør 55 kr ... do the mat ...

Og gæt hvor de gamle køber mest mad

(ps den lokale madleverandør kan ikke lide hende )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tager jeg helt fejl eller... keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-06-2011 00:06
Fejl i forskudsopgørelse eller ej? zuza Det er da strengt ! 25 19-12-2008 14:47
Find 5 fejl - eller find Holger fra SFU zuza Politik og Samfund 3 05-10-2007 14:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension