K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 23:42   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Socialudgifter kan og skal styres!

"KL’s formand Erik Fabrin betegner det som chokerende, at nyhedsbrevet Momentum i dag kan dokumentere, at kommunernes udgifter til specialundervisning og udsatte børn og unge de sidste to år er steget med henholdsvis 18 og 11 procent – og at udgifterne til handicappede og udsatte voksne er steget med fem procent."

http://www.kl.dk/raaderumsportalen/A...g-skal-styres/

Tja, jeg har da et eksempel hvor der kan spares:
Fyr den ene leder af Hjemmeplejen -og for den ene leders løn kunne ansættes 2 EFFEKTIVE medarbejdere i marken

"For mange kokke fordærver maden" -er mit bud.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 01:50   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
FØJ hvorfor skal det netop være disse områder der skal klantres?

De senere år er det blevet MANGE gange sværere at få hjælp til ens børn i skolen, disse unger er landets fremtid, jo dårligere forhold, jo flere børn får specielle behov, jo flere med ekstra behov, jo færre får det de reelt har brug for, endnu værre bliver det når der skal spares også, dvs flere og flere der bliver mere eller mindre tabt, og altså senere i livet overladt til almisserne fra samfundet... det er de selv samme, der i voksenlivet, får behov for ekstra hjælp, både på det ene og det andet led.

Kom nu vil vi stoppe op mod 35 elever ind i hver klasse (ved godt de ikke har fået lov endnu, men 27 28 29 elever i 0. klasse, er edder hakme også FOR mange, det er hvad de bydes nu, mange steder) samtidig vil vi stille stører krav til dem, for de er ikke kloge nok når de går ud af skolen, samtidig skal der spares endnu mere på de endnu flere børn som ikke kan trives i de gigantiske klasser.

Nu har jeg ikke læst linket, men jeg vil absolut ikke blive overrasket hvis der intet står om hvordan man sænker behovet for at læse penge på disse områder... start med ordentlige forhold til ungerne i skolerne, ikke kun antallet i hver klasse, men ordentlige anti-mobbe tiltag (og ikke kun de ubrugelige mobbekonsulenter, ubrugelig, spild af tid, ses tydeligt på vores kommuneskole, god mine unger ikke går der, det en katastrofe) i gang med at lade børnene lære, når de hænger med hovederne lærer de intet, så giv dem 5 min luft, åben læreværelserne, lav mulighed fælles leg ALLE årgange (ikke dele skolegårds adgangen op i 3) lær de store at samarbejde med de HELT små, i stedet for bare at sende dem ud at løbe 10 km i gym-timerne så lav samarbejds tam tam (det giver også motion, og så er det oven i meget sjovere = mere motiverede unger) og jeg kunne blive ved, jo det kan sagtens lade sig gøre også i en alm folkeskole, der ligger en ikke så langt her fra, hvor det fungere fint, og sjovt nok har de meget lave udgifter til børn der har ekstra behov, meget få problem børn (de kan nå at tage det, lidt der kommer, i opløbet) og elever der går ud af skolen med et meget hjøt gennemsnit, og elever der selv i den alder hvor de begynder at være skoletrætte, er glade for at komme i skole. Jo det er lidt dyre, (specielt i opstarten) men i længden, både for skolen, men så sandelig også for samfundet, er det mange gange billigere, bla fordi meget færre børn bliver tabt på gulvet.

Start i skolerne med den rette hjælp, hurtigt i stedet for tovtrækkeri for at spare, jeg ved godt der går år før disse unger bliver 18, men til den tid, vil man VIRKELIG kunne mærke fordelen af den forandring, man vil også mærke det før, men den dag ungerne bliver 18, vil det virklig trække tænder ud på den positive måde økonomisk. Lyt til Cris Mac donald (stav selv) han har fat i det rigtige, mht at spare, når det er børnene det handler om.

Ja ja det er nemmest at spare der hvor, der ikke kan råbes særlig højt, børnene de gamle, og de syge/handicappede, uden at gide se på konsekvenserne ude i fremtiden.... og vi snakker så meget om ikke at give vores børn og børnebørn regningen, den regning bliver DYR hvis vi ikke snart tør se længere end lige nu. FØJ!

Et godt sted at spare, vil bestemt være at fjerne nogle af alle de dokumentations krav der er til, sagsbehandlere, skolerne, hjemmehjælpere ol (min nabo skal skrive under på, at jeg har skrevet under på, at min anden nabo har skrevet under på, at genboen, måtte få lov at hæve tagryggen med 10 cm... flot så) lad dem lukke ned for lap på lap lovene, fjern det der ikke dur, tag det der gør (specielt i længden) og for fra på ny, også det vil kunne spare samfundet for mange penge.

Det koster penge at spare, derfor får vi heller ikke ret mange fornuftige løsninger, som tingene er nu og de næste år, for vi er ikke villige til at bruge det, det koster at spare.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 06:05   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
tjah....når en fyret kommunaldirektør oppebærer en aftrædelsesløn på123000 pr måned .....så kan jeg godt se hvor der kan spares
mon ikke det kære system snart skal prøve at vende blikket indad
hm...123000 - er det ikke lige omkring 10 samlevende ftp'er ??

Sidst redigeret af SÅrdnok!; 08-04-2010 kl. 06:08.
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 08:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klandrede netop Ole Pass at udgifter til handicappede var steget med 79%, her forleden?
Denne artikel er fra 16marts, med en stigning på handicappede på 5%?

JO, undres bare!
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 10:36   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske det var på tide at lytte lidt på os borgere, vi har jo massere af stedder der kan spares fornuftige penge
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Sociale ydelser skal styres af beskæftigelsesministeren @PerChr Politik og Samfund 6 03-05-2009 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension