K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2014, 09:21   #1
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Gravid og på FP

Hej alle
Har lige brug for lidt hjælp, jeg er på FP, venter mit første barn sammen med min kæreste. Vi har valgt at blive gift om nogle måneder og bor selvfølgelig sammen han har et job. Nu er der flere der har nævnt om
Vi får boligstøtte, vil søge om friplads osv. Men det tænker jeg ikke vi kan når nu manden arbejder ? Er der nogen der ved noget om det?
Tør ikke ringe og spørge kommunen, for vil ikke virke grisk
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 09:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan søge på nettet om jeres indkomst er for stor, det er bare at sætte jeres indkomst ind i felterne, så kan du se om i kan få noget.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 09:43   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan finde det på borger.dk

Her er der også en beregner hvor du kan tadte jeres indtægter ind og se hvad I evt. Kan få i boligstøtte.

Her kan du også udregne om din pension falder pga. Hans indtægt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 09:47   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tillykke. Glæd jer. Ikke noget med griskhed at gøre. Man skal da søge om det. man er berettiget til.
Prøv at tjekke din kommunes hjemmeside om tilskud til institutioner. Selvom det varer et godt stykke tid inden I skal bruge tilbuddet..
Her lidt fra Kbh kommunes web
http://www.uvm.dk/Uddannelser/Dagtil...ripladstilskud
Prøv at lave en ny beregning på boligstøtte på borger.dk - nu I bliver een mere i familien
https://www.borger.dk/Sider/handling...1-768a24b0abc8
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 09:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvis i allerede får boligstøtte nu, så fortsætter den jo bare (muligvis med en lille forhøjelse nu i bliver 3) - der er ikke forskel på samboende og gift. Det gælder også nedsættelse af pensionen, bliver du ikke nedsat nu, så bliver du det heller ikke efter i er blevet gift.

Så hvis i allerede nu bor sammen, så bliver spørgsmålet kun om i kan få noget hjælp til institutionsplads....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 09:52   #6
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Tusind tak hvor er i søde jeg synes bare aldrig de beregnere virker, eller også er jeg ikke for god til at bruge dem rigtigt jeg er faldet en del i pension grundet hans løn, men det er også helt ok jeg er bare utrolig taknemlig for jeg har den ro jeg har brug for

Vi får ikke noget andet end jeg får fp, ved ikke om vi er berettiget fordi jeg aldrig har undersøgt det da jeg som sagt ikke vil være grisk
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 00:36   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Sidst jeg så noget om det skulle man have en ganske pæn husstandsindkomst før man slet ikke var berettiget til friplads i daginstitution.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 10:33   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kender ikke jeres lejlighedsstørrelse, men er den mellem 85 og 105 m2, vil I umiddelbart få mere i boligstøtte, idet 2 personer kan få støtte op til 85 m2 medens 3 personer kan få støtte op til 105 m2. Beregneren er kun vejledende, men giver et godt overblik.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension