K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 17:23   #31
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sanne33, hvis du allerede ER på kontanthjælp, så rammer det jo ikke dig og din partner - det kommer kun til at ramme dem der står og skal søge....altså er forslaget tiltænkt fremadrettet. Og gælder ikke for dem der ER i systemet.
Hej Helene,nej lige nu er jeg på sygedagpenge,men behandlingen trækker jo i langdrag,så jeg tror ikke jeg er rask når sygedagpenge ophøre(måske hvis de forlænges)så jeg er så bange for fremtiden.
Min psykiater snakker om at hun forestiller sig at jeg kan komme på flex,og jeg ved godt det jo ikke er hende der bestemmer.
Men jeg er så bange for fremtiden at jeg har lyst til at opgive alt
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:31   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, DEN kan jeg godt se er særdeles forfærdelig, Sanne

Så ryger du jo ud i et enten ''knald eller fald'' senarie, og det kan ingen være tjent med. Der er så mange der ryger af de sygedagpenge, og som ikke kan modtage kontanthjælp fordi de er gift - den kender vi! Men at det også kan gøre sig gældende for samlevende, er ganske nye boller på suppen.

Heldigvis er det kun et forslag, intet er vedtaget. Men alligevel, det sætter tanken i gang....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 17:38   #33
dtomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
dtomsen er ny på vejen
helenekr...
Det er første gang, at jeg har stødt på din tolkning af forslaget om gensidig forsøgerpligt for samlevende, men jeg håber så inderligt, at du får ret, som det mindste slemme af to onder såfremt.

Desværre tror jeg ikke rigtigt på den.
Da gensidig forsøgerpligt for ægtefæller blev rullet ind i social loven ift. nedsættelsen af kontanthjælpen, så gjaldte det alle ægtefæller, både dem på kontanthjælp allerede og dem på vej til det.

...og jo, jeg er en af de paniske ved tanken om at stå i forreste geled for at blive ramt, men synes ikke konsekvenserne ved forslaget skal nedtones for at bevare roen.

Bliver det først vedtaget, så er det for sent at råde op.

Sidst redigeret af dtomsen; 02-11-2012 kl. 17:48.
dtomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:38   #34
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Helene, er du godt klar over hvor meget jeg har tudet siden jeg hørte det? Har ikke spist, sovet eller andet end spekuleret hvor ser du det henne at det er for dem der skal søge og ikke os der er i systemet?
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 19:06   #35
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Min kæreste tjener omkring 21-22000 før skat, jeg ville jo ikke kunne få andet end et stort 0 udbetalt så
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 19:54   #36
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uha nej da!! HVIS det bliver gennemført, så rammer det så ikke dig og dine, da de altså ikke begynder at pille ved folks økonomi - forslaget er tiltænkt alle de NYE ANSØGERE, fremadrettet, og vil derfor ''kun'' ramme dem der står og skal søge kontanthjælp, eller på anden måde rammer ind i en situation hvor kontanthjælp er sidste løsning....

Det er dog, en lille trøst, for dem der allerede ER i kontanthjælpssystemet....
Ok, det håber jeg da så er rigtigt, men ser jo helst de ikke indfører det men istedet helt afskaffer den gensidige forsørgelsespligt.
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 20:18   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare søg på ''kontanthjælpsreform fremadrettet'' eller ''Finanslov 2013 fremadrettet'' så dukker der garanteret noget op..

Jeg har også fået på skrift (fra både Venstre, Socialdemokratiet mf), at kontanthjælps og SU reformerne bliver fremadrettet såfremt de vedtages, præcis som reformerne af fleks og førtidspension er fremadrettet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 20:27   #38
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Helene, jeg tør slet ikke håbe på du taler sandt for det ville da fjerne den kæmpe knude jeg har i maven, jeg ville ingen kontakt til omverden have hvis ikke min kæreste og jeg kunne bo sammen, jeg ville skulle flytte fra min trygge base som er en almen bolig og derfor i forvejen ikke ret dyr, hele mit eksistensgrundlag som i forvejen er MEGET begrænset ville forsvinde og jeg ville ikke kunne se nogen grund til at leve længere

Har lige Googlet men kan intet finde
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 20:36   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo altid den hage, at når noget ikke er vedtaget, så er der en åbning for, at tingene kan ændre sig ved, at nogle forhandler sig frem til en ''forværring/forbedring'' så man skal altid tage den slags med et gran salt.
Men indtil videre, så er det tiltænkt at ramme fremadrettet..

Hov, så ikke du havde skrevet....

''Desuden skal en indfasningsperiode sikre, at de kontanthjælpsmodtagere, som i dag er forsørgere, ikke får nedsat kontanthjælpen som led i indsatsen. Forslaget vil således alene omfatte kontanthjælpsmodtagere, som får børn, eller nytilkomne kontanthjælpsmodtagere.

www.venstre.dk


Sidst redigeret af Ninja; 02-11-2012 kl. 21:17.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:26   #40
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Dvs. Jeg er sikret men må ikke få børn?

Og tusind tak fordi du gider tage dig tid til at svare på det her
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt! Lotus Politik og Samfund 73 10-12-2013 17:58
Gensidig forsørgelsespligt..... Chas Politik og Samfund 32 30-05-2012 00:50
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45
Gensidig forsørgelsespligt Hammershus Politik og Samfund 35 09-12-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension