K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 11:05   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor fylder Japan ikke deres atom r. med beton?

Som skrevet så spurgt.

Nu hører man at japanerne har fundet ud af at vandet omkring reaktorerne er så radio aktivt at flere medarbejdere fra atom kraftværket er blevet sendt hjem. De kan ikke forstå at vandet er så radio aktivt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Altså det kan jeg da godt forstå.

Hvorfor fylder de ikke bare hele atom kraftværket med flydende beton, hvis man altså kan det ? Det er jo en katastrofe uden ende, så jeg ved ikke hvad det er de lige bliver ved med at tro på dernede!!

U.S.A er vel også inde over, hvor mange eksperter skal der til for at løse scenariet ? Er der andre end mig der undre sig over hvorfor det ikke bare jævnes med jorden? I form af at man "bare" overhælder det hele med beton, det hørte jeg man havde gjort med et andet værk. Er det bare mig eller drejer det dig udelukkende om penge/Yen ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:18   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tror bare de vil selv...

Den med at fylde med betong den tror jeg ikke på er nok skidet siver igemmen alligevel og hvor længe vil det holde.

Det er da også tåbeligt at bygge den slags på usikker jord og i krids remte områder og nogle stæder i det hele taget-jeg kan godt være bekymret for alle de lager der er rund om i verden af afaldet fra disse A værker .

Men puha det slemt der over så blegner vores bekymninger her hjemme når tankerne går der over til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 11:49   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Som skrevet så spurgt.

Nu hører man at japanerne har fundet ud af at vandet omkring reaktorerne er så radio aktivt at flere medarbejdere fra atom kraftværket er blevet sendt hjem. De kan ikke forstå at vandet er så radio aktivt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Altså det kan jeg da godt forstå.

Hvorfor fylder de ikke bare hele atom kraftværket med flydende beton, hvis man altså kan det ? Det er jo en katastrofe uden ende, så jeg ved ikke hvad det er de lige bliver ved med at tro på dernede!!

U.S.A er vel også inde over, hvor mange eksperter skal der til for at løse scenariet ? Er der andre end mig der undre sig over hvorfor det ikke bare jævnes med jorden? I form af at man "bare" overhælder det hele med beton, det hørte jeg man havde gjort med et andet værk. Er det bare mig eller drejer det dig udelukkende om penge/Yen ??
hmmm.. hvis de fylder det op med beton eller beton. er jeg ret sikker på at det vil kogt yderligt op. og det er vidst ikke lige den rette løsning. når de bruger havvand til at slå temperaturet ned..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 18:52   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok.

Jeg ved nok ikke om emnet, hørte på p4 igår at det også på nogle områder kan være godt med lidt stråling !!??

Jeg syntes bare at vi generelt for får få informationer og håber bare det bedste for japanerne og resten af verdenen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 20:51   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
der er ikke noget at sige til at vi ikke ved hvad de kunne gøre - alle de kloge hovder der har sat Aværkerne i igang ved det jo ikke engang.

Det er svært at hjælpe dem,men jeg håber at der kommer meget hjælp til dem ude fra på den gode måde.

Der må da også komme nogle angsamanger der samler ekster ind til demfor at hjælpe.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 00:02   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hvis man begravede det i beton ville raktoren bare smelte videre og ingen ved faktisk med sikkerhed hvad der så sker...

det var meget fremme for mange år siden og blev kaldt kinasyndromet... altså at et europæisk atomkraftanlæg ville smelte sig igennem jorden og vips ville kina have fået et nyt atomkraftværk når det var smeltet igennem jorden...
Eller måske en anden udgang var at det eksploderede ligesom tjernobyl og sender mange tons radioaktivt kernemateriale op i vores allesammens atmosfære...

De er simpelthen nødt til at få standset reaktoren før de begraver det i beton....ellers er det ingen løsning...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 10:48   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hexi,

Du ved da noget om det må man sige. Men ved man så hvor meget udslip der er i reaktoren hvis de ikke får den lukket ? Er det uendeligt eller hvad ? Og bliver det mon så som de skræk scenarier vi så på film omkring atom udslip i 80erne ?

Naturligvis skal man koncentrere sig om at lukke reaktoren, men derfor kan man vel godt tale om nødløsninger og hvor meget udslip er der i de reaktorer og stopper de mon af sig selv på et tidspunkt ?

Egentligt mærkeligt at japanerne ikke har lavet en robot til at komme på sådanne aktioner, når nu de har robotter til så meget andet ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 11:09   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror nu Hexi laver lidt sjov her.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 12:01   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nej det er nu ikke sjov... men den med at kernen kunne smelte gennem jorden sker nok ikke... men det var vitterligt en teori der var fremme i firsene ...

Det der skete på Tjernobyl er nok det værste... men her var kun een reaktor der eksploderede og sendte et par tons radioaktivt materiale op i vores atmosfære... der landede meget af det i Lapland og det kan stadig måles deroppe...

Hvis arbejderne (der er på selvmordsmission) ikke får kølet de 4 reaktorer ned her og stoppet dem... kan de teoretisk springe i luften ligesom det skete i Tjernobyl... og selvom det japanske anlæg nok er meget bedre end det russiske er der vist mange der er overraskede over at sikkerhedsforanstaltningerne ikke er bedre... bl.a. stoppede alle kølepumper fordi der ikke var strøm lige pludselig...og spørgsmålet er jo hvor meget offenligheden får at vide for ikke at skabe panik i den japanske befolkning...

Men på et senere tidspunkt når alt er kølet ned så bliver det nok begravet i beton og lukket af ligesom Tjernobyl... hvor man har et stort område der er lukket land for mennesker at bo i for flere hundrede år...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 12:10   #10
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Vi får nok ikke et Tjernobyl ved dette uheld. Men viser at vi nok ikke skal bruge alt vores tid på akraft.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man må ikke sende en borger i aktivering hvis det forværrer deres helbred FibroMcs Et godt link! 5 30-05-2013 22:08
Borgerrådgiveren: Borgerne skal kende deres ret til ikke at inkriminere sig selv! L.S. Den nyttige viden vi alle har 10 03-02-2013 16:30
Skal kommune slet ikke overholde deres egne aftaler. bachea Alt det andet 1 18-10-2011 18:35
Japan mangler hjælp Webmaster Politik og Samfund 6 22-03-2011 00:04
Hvorfor ophører flexjob, når man fylder 65. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 1 06-03-2011 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension