K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 15:41   #1
Jespersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jespersen er ny på vejen
Låst fast i min situation - hvad gør jeg?

Hej,
Jeg har været sygemeldt i godt 1 år pga. dårlig ryg. Jeg er opereret for diskusprolaps 3 gange. Sidste gang blev i november sidste år - efter at en speciallæge undersøgte mig med henblik på at få lavet en speciallægeerklæring til kommunen. Jeg har stadig smerter - og er igang med praktik, for at finde ud af hvad jeg kan holde til. Jeg KAN IKKE holde til mere end 3-4 timer dagligt.
Nu har jeg været til møde igen med min sagsbehandler. Og hun vil have mig væk fra hendes skrivebord. Hun siger, at jeg ikke er "dårlig" nok til at få noget rehabilitering. Og flexjob kan der overhovedet ikke blive tale om. Jeg kan godt søge det - men hun er sikker på at jeg får afslag???? Hvad gør jeg? Nu har hun tilbudt at jeg kan komme i en eller anden form for virksomhedsordning/praktik. Som skal løbe i 4-6 mdr. hvor timeoptrapningen er knap så hurtigt, som det jeg er i nu. Jeg kan få sygeløn imens. Men det indebærer også at jeg kommer væk fra hendes skrivebord. Jeg har dokumentation fra min speciallæge og egen læge på at jeg pga. mine rygproblemer ikke må arbejde fuldtid længere. Men min sagsbehandler siger til mig, at læger kan jo skrive alting. Det eneste hun dog hæfter sig ved, er at min egen læge har skrevet at min situation først kan bedømmes stadionær efter et år af min sidste operation. Men han skriver også, at jeg ikke kan arbejde fuld tid.
Hvad gør jeg? Det hele smuldrer mellem fingrene på mig. Og jeg har en sagsbehandler, som jeg ikke føler taler min sag og tror på mig. Hvem skal jeg gå til?
Jespersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 16:02   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Du kan altid bede om at få en anden sagsbehandler..men det er næsten lidt underordnet da du i realiteten er din egen sagsbehandler.

Din sagsbehandler har måske 30-40 borgere og det er din opgave at sørge for at din sag ligger øverst i bunken hele tiden..Søg,søg,søg,klag,klag,klag,ank,ank,ank.
Ring dagligt,skriv e-mails..Jeg ved det lyder plat og ukonstruktivt men kun med et konstant og insisterende pres sker der fremgang...det tog mig næsten 10 år at forstå men da jeg begyndte at brøle fik de travlt.

Er man en stille mus der siger tak og amen sluger systemet en.

Sidst redigeret af Buddha; 04-04-2013 kl. 16:08.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 16:45   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til ...........

Kære Jespersen.

Nu begynder den første dag i dit nye liv, hvor du IKKE skal lytte til hvad kommunens et eller anden titel mener om dit og dat.

Glem alt om at skifte SB det har ingen betydning du får snarligt en anden. Du skal kende lovgivningen som er hvad det drejer sig om. Ikke alle der smiler til dig vil dig det godt.

Din SB er en sekundær person, du kender sandsynligvis ikke engang vedkommendes uddannelse, så brug ikke negative kræfter men kend lovgivningen og tag ansvaret for at ALT i din journal er 100% korrekt beskrevet..... det bliver din opgave.

Men den vigtigste opgave af alle, er at forstå at du har den ryg du nu engang har og at omgivelserne IKKE har forstand på hvad dine ryg problemer drejer sig om. Men hvis du tror at det ikke kan blive værre, må du tro om. Så fra nu af har din ryg 1ste prioritet over alt andet, der må IKKE sker mere, så pas på din ryg.

Du skal lave afsnit i dine indlæg.

Bliv her på DIN tråd fremover!

Hvor gammel er du ca , over eller under 40 år?

Er du gift eller alene? Arbejder din mage normalt?

Er din rygskader arbejdsrelateret, Arbejdsskadestyrelsen?

Hvor i landet bor du ca, Region?

Fra nu af foregår ALT på skrift, ingen telefonsamtaler.

Har du søgt aktindsigt i ALT fra læger, speciallæger, hospitaler og kommunen?

Hvis ikke så gør det omgående. Modtagelse inden 10 kalenderdage.

Læge og hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvad vil du? Pension eller flexjob? Har du en arbejdsgiver pt?

Har du Kontakt til din fagforening?

Læs lidt her, sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Siden hvornår præcis har du modtaget sygedagpenge?

Information. Ryghistorier
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hvad modtager du af genoptræning pt?

Efter din sidste rygoperation, fik du så en genoptræningsplan i hånden INDEN udskrivning fra hospitalet? Hvor modtog du denne optræning? Kommunens holdtræning, privat fysioterapi eller i hospitalsregi?

Jeg fornemmer du er opereret i lænden? Har du problemer i de nederste led L5/S1? Den genoptræning du har modtaget har du været tilfreds med resultaterne?

Klagemuligheder.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Alt hvad der henvises til skal du kunne til i morgen, hvor du bliver hørt i det.

Du er havnet det rigtige sted.

Hilsne Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-04-2013 kl. 19:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 17:10   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er du medlem af en fagforening så få dem med ind over,

din sagsbehandler er ikke læge, så lyt ikke til hende,

pres ikke dig selv til mere end du kan holde til, det er dig det går ud over,

du skal være mere hård over for sagsbehandler, ikke virke svag,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 17:14   #5
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Peter.

Det var da virkelig et svar der ville frem i verden. Jeg håber Jespersen arbejder målrettet efter din snor, så tror jeg hun er rigtig godt hjulpet på vej ;-)

Pøj pøj til jer
Hilsen Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 20:08   #6
Jespersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jespersen er ny på vejen
Svar til Peter

Hej Peter

Allerførst vil jeg sige tak for dit svar. Vil prøve at svare på dine spørgsmål.

1. Jeg er 39 år (fylder 40 til oktober). Jeg er gift og min hustru har et fuldtidsjob. Vi bor i egen bolig sammen med vores tre børn.

2. Min rygskade er ikke arbejdsrelateret.

3. Jeg bor i region nordjylland - Jammerbugt Kommune.

4. Ja, jeg har søgt fuld aktindsigt. Alt er gemt og jeg har gemt alle mail der er sendt og modtaget.

5. Sidste år i marts mistede jeg mit arbejde pga. for mange sygemeldinger grundet min ryg. Det bedste job jeg overhovedet kunne tænke mig
Udover de løbende sygemeldinger, var jeg også sygemeldt 2 x 8 uger pga. to rygoperationer. Så min chef havde bestemt givet mig en lang snor, men situationen var simpelthen blevet alt for uholdbar til sidst.

Jeg er i gang med min anden virksomhedspraktik siden min sygemelding i marts sidste år.

Hvad jeg gerne vil? Jeg vil IKKE have pension. Når jeg nu engang ikke kan få mit normale arbejde igen, vil jeg gerne have et flexjob. Det kunne gøre at jeg igen får en arbejdsidentitet. Og så håber jeg også det kunne hjælpe mig til at have overskud til at blive lidt mere familefar igen...

6. Ingen kontakt til fagforening.

7. Den 30 april har jeg modtaget dagpenge i et år.

8. Jeg går hos en privat fysioterapeut. Har gået hos den samme siden 2006 og er rigtig godt tilfreds med dette.

9. Det er korrekt at jeg er opereret i lænden. Alle tre gange.

Jeg har stærke lændesmerter. Udstråling og følelsesforstyrrelser i venstre ben. Skævhed i ryggen gør at jeg har mange smerter op i nakke og baghoved.

Kommunen har bestilt flere lægeattester. I den seneste skriver min læge bl.a. følgende:

Patienten har en relativ svær chronisk rygsygdom. Han er opereret 3 gange for discusprolabs, hvorved prognosen erfaringsmæssigt er meget dårlig, idet man ikke kan regne med at patienten bliver rask igen. Patienten er ikke blevet rask efter sidste rygoperation. Tilstanden kan først forventes stationær 1 år efter operation. Der er skånehensyn, idet patienten ikke må have rygbelastende arbejde. Han må have et arbejde med vekslende arbejdsstillinger og selv med disse skånehensyn, kan patienten ikke forventes at kunne arbejde mere end få timer hver dag.
Ikke blot de belastningsudløste smerter, men også de kroniske smerter nedsætter patientens funktionsevne væsentlig.

Sidste speciallæge erklæring siger stort set det samme. Han konkluderer dog at jeg er stationær, og at der ikke kan tilbydes anden behandling udover vedligeholdende behandling hos fys.

Mvh.
Bo
Jespersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 20:36   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja dejligt at vi også har Peter til at håndhæve de regler vi har og har brug for at kende til ligeså.

Jespersen, såfremt du er på sygedagpenge er det jo vigtigt at du får forholdt dig til dine forlængelses muligheder, dette iht. §27 stk. 1. nr. 1 -7.http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er et krav at du er stationær i forhold til forlængelse under sdp. og derved kan du arbejde videre mod fleks med understøttelse af sdp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 21:10   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal forvente....

Kære Jespersen

... at modtage et stop af sygedagpenge, som du anker inden 28 kalenderdage på minuttet.

Du sender en mail til din sagsbehandler om at du ønsker rådgivning iht dine ønsker om et flexjob eventuelt revalidering samt handleplan for fremtiden.

Her skal du sikre dig en kvittering for at kommunen har modtaget din anmodning. Skal ske inde 10 dage da du sikkert modtager sygedagpengestop præcis 14 dage før de 52 uger..... smart ikke?

Du nævner: "Jeg går hos en privat fysioterapeut. Har gået hos den samme siden 2006 og er rigtig godt tilfreds med dette" samt "Skævhed i ryggen gør at jeg har mange smerter op i nakke og baghoved."

Jeg spurgte ikke om du var tilfreds men om du opnåede RESULTATER gennem din behandling. Det tyder ikke på at du modtager den optimale behandling da du har skævhed grundet smerte kompensationer.

Du bor desværre i den forkerte Region men du skal have kendskab til følgende hvis det bliver "rigtigt" galt. http://ofeldt.dk/ og her vender du tilbage, hvis du har yderligere spørgsmål.

Jeg formoder du er en 40/60% patient, hvor du betaler de 60%?

Hvilke led er du opereret?
Er det "kun" rene discusprolapser?

Jeg søgte på din kommunes hjemmeside om fristen på flexjob men desværre..

Til din information som du ikke skal bekymre dig om:

"Til samtlige kommunalbestyrelsesmedlemmer i Jammerbugt kommune

Jeg har forgæves forsøgt at finde kommunalbestyrelsens vedtagne og offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med lovskærpelse af 2009.

Jeg har fundet denne brochure som absolut ikke overholder lovgivningen.: http://www.jammerbugt.dk/Files/Filer...12-1%20_2_.pdf

Kan kommunen hjælpe mig at finde disse sociale sagsbehandlingsfrister? Hvis ikke kommunalbestyrelsen har vedtaget disse frister, hvornår kan borgerne forvente disse offentliggjort? S.U.

Med venlig hilsen

Peter "

HUSK at prioriterer din ryg, sådan nogle som os kan få lige så mange prolapser som vi har led i ryggen. Og ikke alle kan opereres væk!

Hilsen Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 21:52   #9
Jespersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jespersen er ny på vejen
Til Peter

Sagsbehandler sagde til mødet i dag, at jeg vil overgå til revalideringsydelse pr. 30/4 da jeg skal starte i en såkaldt virksomhedsrevalidering. Jeg ved ikke hvilken paragraf den hører ind under.

Hun sagde at jeg ikke vil stå uden nogen form for ydelse, blot at jeg ville forsvinde fra hendes bord..

Jammerbugt Kommune har hyret et eksternt firma til at tage sig af folk der skal i en sådan revalidering. Og jeg vil overgå til dem og deres konsulenter.

Jeg frygter hvordan jeg skal kunne klare den timeoptrapning, som denne revalidering tydeligvis vil forlange af mig. Og hvor står jeg så??

Ved ikke hvad du mener med at være en 60/40%

Jeg er opereret 2 gange i L4 / L5 og 1 gang i L3 / L4
Jespersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 22:12   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du kan naturligvis...

Kære Jespersen

.....ikke overskue hvordan du skal honorerer omgivelsernes krav om et bestemt timeantal, som er fastsat vilkårligt efter hvor store muligheder for at "du forsvinder fra hendes skrivebord" og blive selvforsørgende.

Men.......

DET MÅ NATURLIGVIS VÆRE DIN RYG DER BESTEMMER HVAD DU KAN OG HVOR MANGE TIMER DEN KAN..... ingen andre kan besluttet hvad din ryg kan klare.

Al fornuft siger du IKKE er stationær endnu, det bestemmer også din ryg via den behandling du modtager. Selv dine læger er uenige i den påstand trods det er din ryg der bestemmer.

Men tro mig fremtiden skal nok blive bedre.

Her skal du forstå at du er havnet i en juridisk retssal og her gælder kun beviser og dokumentation og intet andet. Som kommer til at stå i din journal.

Du møder op og stopper når ryggen siger stop. PUNKTUM!

En 40/60% patient er en der selv betaler de 60% og får tilskud til behandlingen fra det offentlige på 40%

Jeg er eksempelvis vederlagsfri med 100% tilskud pga af min diagnose. Se under link Gen-og vedligeholdstræning.

Du nævner.: "Jeg frygter hvordan jeg skal kunne klare den timeoptrapning, som denne revalidering tydeligvis vil forlange af mig. Og hvor står jeg så??"

Det er din ryg der bestemmer, hvor mange timer du kan. Ikke personale i et privat firma som absolut ikke kender konsekvensen af dine handkaps endsige har læst eller forstået din operationsbeskrivelse.

Men nu er du på vej til dels at kende spillets regler og lovgivningen og om få uger har du den fulde indsigt i hvad der skal ske fremadrettet.

Et godt råd brug ikke tid hver dag på k10 men slap af hver anden dag. Du er på rette vej.

Godt du ikke har problemer med L5/S1.

Nu vil jeg gå i seng og hører P1 og hvile min smukke krop.

Advarsel imod at udfører disse øvelser:
http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Mange hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-04-2013 kl. 22:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad overser jeg siden denne situation overhovedet kan opstå? keld60 Politik og Samfund 10 21-01-2012 00:21
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Låst fast DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 8 16-11-2005 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension