K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2011, 12:36   #1
davsdavs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Lokation: skanderborg
Alder: 53
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
davsdavs er ny på vejen
forsikring

Hej
Jeg har den 1-5-2011 fået tildelt førtidspension og derefter søget jeg ved min forsikring ang. om jeg kunne få noget fra dem.
Jeg har fået tildelelt en invalidepension på 60.000 kr om året før skat og så kommer det kringlet at jeg har fået det til delt tilbage til juni 2009 og får derfor udebetalt et stort beløb nu.
Det skal jeg så betale boligstøtte af da jeg jo så har haft flere penge de år, selv om jeg ikke har været klar over det.
Det er også helt ok men kommunen siger at de så trækker penge fra min førtidspension det næste år og derved får jeg ikke så meget boligestøtte, Det forstår jeg ikke for skal de ikke forholde sig det den periode det drejer sig om og ikke om min fremtid? jeg har sagt at jeg bare kan betale beløbet tilbage til kommmune nu på en gang men det kan ikke lade sig gøre? det forstår jeg ikke er der nogle der keder nogle regler ang. det?
håber at kan få lidt hjælp fra jer
tak
davsdavs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:47   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan ikke pege på paragraffer, men ved fra flere tilfælde, at modtagere har villet gøre rent bord og derfor fået en opgørelse pr fx d.d. og så har indbetalt differencen. Det må kommunen da absolut også have en interesse i. Prøv at tage fat i dem igen. Forstår godt, du vil have tingene gjort op, så du helt konkret ved, hvad du har at gøre godt med. Hatten af for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 09:19   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg fik udbetalt invalidepension med 3 års tilbagevirkende kraft, og blev også mødt af krav fra indeværende år. Vi klagede over det til SKAT, og bad om at få indtægten beskattet i hvert af de respektive 3 år. De gav mig medhold uden problemer
Det har betydet en besparelse på mange tusinde kroner - både i form af tilbagebetaling af boligstøtte, samt restskat - så henvend dig endelig til SKAT og få det omgjort
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 01:56   #4
davsdavs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Lokation: skanderborg
Alder: 53
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
davsdavs er ny på vejen
Mange tak for jers svar. Jeg har været på kommunen en gang mere og de har sagt jeg ikke kan betale beløbet over en gang og at de trækker dem over et år og om hvordan det kan invirke på min skat har jeg inu ikke helt fundet ud af da dem i kommuen har haft meget tvivl om hvilke beløb og hvordan de skal gøre.
davsdavs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 07:37   #5
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Får man invalide pension fra den dag man blev syg eller er det fra den dag man gik over på sygedagpenge?
Er det forskelligt fra,hvilken pensionsordning man har?
Skal selv til at søge da min arb-prøvning har vist at jeg kun kan arbejde 8 timer pr uge.
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Forsikring Hamselv Dit og Dat 18 17-01-2012 08:53
tae - forsikring bmp24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 05-01-2012 01:15
Forsikring ? Physen Alt det andet 0 22-06-2010 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension