K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2020, 15:17   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Fyret fra fleksjob

Hej, jeg står i en rigtig møgsituation og har behov for sparring fra nogen, som har været udsat for det samme. Eller har nogle råd.

Jeg har været i et fleksjob i 3 måneder, i en virksomhed der sælger sandwich.
Der er ingen overenskomst. Opsigelsesvarsel 3 uger som det eneste.

Arbejdsgiver har både fyret og truet mig. Selv jobcenteret er forbavset over sagsforløbet.

Mine skånebehov har ikke været overholdt heriblandt:
Faste rammer, fast arbejdstid (ingen vagtplan i seks uger) får vagter på dagsbasis med 2-12 timers varsel, ingen struktur, for mange arbejdsopgaver, stressende arbejdsklima, beskyldninger om at andre siger op pga jeg angiveligt skulle have påvirket nogen. (Afkræftet)
Derudover kommer en uretsmæssig fyring kvarter før jeg sku møde på arbejde. Tunge løft, butikkens ansvar på mine skuldre, fordi srbejdsgiver sku på ferie af 3 omgange på 3 måneder.
Alt dette har taget hårdt på mig. Og jeg frygter hvad der skal ske fremadrettet, da jeg gerne vil væk fra arbejdsgiver ASAP.

Derfor har jeg sygemeldt mig i samarbejde hos lægen frem til ansættelsesstop. Arbejdsgiver har ligwledes truet mig med at jeg kan gøre hvad jeg vil (sygemelde mig efteropsigelsesperiode) men indtil da, vil han ikke betale udover de tre uger. (Det ønsker jeg heller ikke, jeg vil for gudsskyld bare gerne være fri og komme væk.

Jobkonsulenten har jeg spurgt tre gange, hvor hun har snakket udenom, for at jeg bare skal raskmeldes og finde et nyt job. Nærmest mistroisk over om jeg reelt er syg. Men grundet omstændighederne føler jeg mig hverken parat eller klar til at søge nye udfordringer. Jeg vågner kl 4 om natten næsten hver nat (i 2 måneder), pga stress. Jeg sover dårligt og har det ikke godt mentalt.

Jeg hsr talt med lægen og er d.d sygemeldt. Arbejdsgiver er orienteret i mandags, og jobcentrr er orienteret idag.

Når man er i en virksomhed og er blevet fyret og man efterfølgende sygenelder sig, hvordan fungerer det med ydelse og økonomi både før og efter opsigelsesperioden er slut?
Der er ingen overenskomst, der står kun 3 ugers opsigelsesvarsel.

Skal jeg søge sygedagpenge? Eller kører det hele af sig selv?

Sidst redigeret af Bodrum; 22-10-2020 kl. 15:37.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2020, 19:37   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Er det dit første job?
Det betyder en del for hviljen ydelse du kommer på, også og du var sygemelst før , som udgangs punkt, skal du have ledigheds ydelse under sygedom , når din opsigelse er slut.

Men er lidt i tvivl om du kun gar været der de 3 mdr, pga det med hans ferie
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2020, 21:24   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er mit andet fleksjob.så jeg har optjent den høje ydelse. Mit sidste fleksjob varede i mere enc 3 år og jeg overgik fra det ene til det andet. Mange tak for din hjælp jjason.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2020, 21:32   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Velbekommen, så har du ret til sygedagpenge og derefter ledigheds 6
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2020, 21:35   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sygedagpenge under opsigelsesperioden og så overgår jeg automatisk til ledighedsydelse efter opsigelsesperiode ikke?

Edit: ledigheds 6 lyder som noget der hører til et andet forum ��
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2020, 11:32   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Skulle have stået ydelsse, du burde være på sygepenge til du bliver Rask meldt igen men oftes sætter kommunen folk på ledigheds ydelse så snart opsigelse periode er slut, fordi det er billigere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2020, 17:26   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hehe det var skrevet med et glimt i øjet. Jeg takker jjason
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension