K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 22:48   #21
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Udmeldelse fra studiet. får jeg i morgen ( forhåbenligt )
Udtalelse fra psykiatere. har jeg pakket
Budget (er ikke et krav, men det er ret snedigt). også pakket
Dokumentation for (hvis du har):
Husleje. pakket
El, gas, vand og varme. har for vand, varme og el kan jeg simpelthen ikke finde !
Forsikringer. har min ulykkesforsikring men kan skisme ikke finde min indbos - men kan muligvis hente en i morgen ellers kan de jo se det i mit budget
Øvrige faste udgifter. har licens - you see osv !
Eventuel gæld.
Boligstøtte - modtager jeg ikke da kæresten tjener for meget til at vi kan få dette :-)

Tror du så ikke jeg er forholdvis okay rustet nu ? Dog er jeg lidt panikken omkring det der med at jeg muligvis skal tilbagebetale su osv. puha !

Og Jeg må endnu engang takke dig SÅ meget - det hjælper mig utrolig meget ! Har jo aldrig været dette igennem før så aner ikke hvad man skal og ikke :-)
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 00:03   #22
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan tage det helt roligt.
Der er ikke noget at være bange for :-) Og det er slet ikke død og pine nødvendigt at have alle de ting med, men er nu en gang smart da det forhåbentlig kan spare dig for en ekstra tur på kommunen.

Sørg for at få studievejlederen til at hjælpe med alt det med SU'en så det er afklaret når du går derfra.


Pøjpøj
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 12:51   #23
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
FAKTA om loftet
Loftet over kontanthjælpen blev indført ved årsskiftet 2003/2004 som en del af regeringens "Flere i Arbejde" plan, for at få flere kontanthjælpsmodtagere ud på arbejdsmarkedet.

Kontanthjælpsloftet betyder, at der er en øvre grænse for den samlede hjælp i form af kontanthjælp, boligstøtte og særlig støtte, når en kontanthjælpsmodtager har modtaget hjælp i over 6 måneder.

Hvis man når over loftet, nedsættes den særlige støtte og boligstøtten. Kontanthjælpen røres der ikke ved!
hm.. jeg har da fået nedsat min kontanthjælp efter 6 mdr.. og få ingen særlig støtte eller boligstøtte. bor i eget hus. er det så en fejl?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:01   #24
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Huldra - kan man bo i eget hus med kontanthjælp ? Mente ikke man måtte "eje" noget ? Eller er jeg hel gal på den ?

Men SÅ er jeg tilbage igen fra mødet :-) Jeg har IKKE søgt kontanthjælp i første omgang da min studievejleder sagde at hun synes jeg i første omgang skulle meldes syg fra studiet om det så var 1/2 eller et helt år var underordnet - men jeg ville modtage min su så længe det stod på ! Så kan jeg i ro og mag finde ud af med min behandler om det er en mulighed at komme tilbage til studiet eller om jeg skal noget helt andet ! Så jeg skal "bare" bede min behandler når jeg får en tid om en sygemelding som jeg så skal aflevere på skolen - de ordner så det med su så jeg stadig modtager den ! MEN alle de papire osv. jeg har gjort klar til kommunen forbliver i posen klar til HVIS jeg bliver udmeldt - for så har jeg styr på det hele der til ! Endnu engang TUSIND tak til alle der har hjulpet og specielt annagw :-) TUSIND TAK !
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:22   #25
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja.. jeg får da kontanthjælp, er gift, har 4 børn. 2 af dem med anden far end min mand. vi har både hus og bil. huset er der jo mere gæld i end der er løse penge.. dvs. ved salg bliver det minus.

hvis min kontanthjælp stopper her efter 2 år, jeg kan jo ikke arbejde 450 timer, min mand er ftp.. så må jeg flytte med den ene af vores fællesbørn. så bliver kommuneregnskabet jo ikke bedre.. for så skal vi have 2 gange fripladser, 2 gange boligsikring,så det kan ikke siges at være en langsigtet løsning, ikke at sagsbehandle mig anstændigt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:30   #26
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Nej det må man sige - synes det er forfærdeligt at se hvor lang man skal komme ud, har læst nogle steder på nettet at folk ligefrem skal skilles for at få økonomien til at hænge sammen ! Jeg forstår bare ikke det med hus - bil og ægteskab ! For så vidt jeg har kunne læse mig frem til må man intet eje som sådan ?! Men det må man jo hører sagsbehandleren om - eller måske nogle herinde er kloge på det område ? :-)

Håber hvertfald det bedste for dig/ jer ! Min studievejleder sagde til mig i dag at det bestemt ikke er sjovt at være på kontanthjælp - det er meget psykisk hårdt !
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:45   #27
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Med hensyn til økonomi og skilsmisse:
Jeg så Luksusfælden en dag, og der var netop et par som overvejede skilsmisse i håb om at få det til at hænge sammen. MEN - når regnestykket blev sat op ville det give kvinden overskud men manden underskud; så i sidste ende ville det give underskud.

Lille-My:
Hvor er det dejligt at der er mulighed for at fortsætte studiet. Og det er helt rigtigt, at det ikke er spor afslappende at være på kontanthjælp. Selvom du er syg skal du være tilknyttet aktivering; også selv om det ikke er direkte arbejdsmæssig aktivering.
Du skal ansøge SU Styrelsen om Handicaptillæg. Det vil give dig langt højere udbetaling. Jeg vil tro, at du skal medsende en erklæring fra psykiater om, at du ikke er i stand til at klare studiet, hvis du skal bekymre dig om at tjene penge sideløbende dermed. Find oplysninger om det på su.dk. Og talte du med studievejlederen om mulighed for mentorordning????
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:55   #28
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
"Jeg vil tro, at du skal medsende en erklæring fra psykiater om, at du ikke er i stand til at klare studiet, hvis du skal bekymre dig om at tjene penge sideløbende dermed ?" Mener du i forbindelse med handicap tillæg ? Det får jeg allerede :-) Og JO det er en kææmpe hjælp i det daglige for kan vitterligt ikke overskue et arbejde ved siden af ! Det tog mig ca 1mdr at få det fra da jeg søgte :-)
Jeg tænker bare om jeg så får udbetalt mit handicaptillæg i forbindelse med min sygemelding men det kunne min studievejleder ikke svare på, det ville hun vende tilbage med ! Men HÅBER ! Mento fik vi også talt om og dette er også en mulighed samt at trække uddannelsen ud kunne vi også sagtens finde ud af - hun var super sød og hjælpsom! Nu er det bare om min behandler vil mene det er relevant for mig at fortsætte - så lige nu skulle jeg ikke tænke på om jeg skal det ene eller det andet det finder vi ud af sammen med min behandler så snart jeg får en tid der :-)

Jeg synes det er ærgeligt at man skal føle sig så forfulgt hvis man virkelig er syg ! At man ikke kan få lov til at slappe en smule af ! Men måske jeg ender på kontanthjælp, det ved jeg desværre ikke endnu :-/ Men kan godt se som op til 5 fagpersoner allerede har sagt til mig nu - at jeg skal få noget ro - mit hovede køre med 180 24/7 ! Får ikke sover ordenligt ( hvis overhovedet noget ) Og stresser rundt konstant !

Sidst redigeret af Stezu; 08-04-2010 kl. 22:55. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:35   #29
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg ved ikke om "man skal føle sig forfulgt". Problemet er bare, at når man er i en meget sårbar position, så er det svært at se hvilken nytte det skal gøre at forsøge at afklare noget som helst.

Jeg brød i gråd hos min sagsbehandler i januar, droppet ud af studie, var dybt deprimeret, og så ingen fremtid. Kunne overhovedet ikke overskue at skulle noget som helst og var dybt fortvivlet over at skulle være i aktivering. Jeg blev henvist til en af kommunens leverandører, som så sendte mig videre til en af deres samarbejdspartnere. Det er et fitnesscenter som kører et program til at få stabiliseret sårbare mennesker... Jeg er blevet konditestet og har en personlig træner som jeg træner med et par gange om ugen. Der er kostvejledning, mulighed for coaching o.a.
Det er en stor lettelse at være gået så langt ned ad rangstigen; altså i forhold til mine egne forventninger. Virker som en ret tåbelig form for aktivering at træne to-tre gange om ugen med personlig træner - men det har allerede efter små halvanden måned givet mig mod på fremtiden, god energi og overskud; hvilket gør det muligt at begynde at tænke i næste skridt. Det er en lettelse for mig at have personlig træner som styrer showet, da jeg tidligere har lidt af spiseforstyrrelse og overtrænet. Jeg har mulighed for at søge om forlængelse af dette, hvor der kunne komme større fokus på coaching i forhold til at afklare mine ressourcer og ønsker. Jeg er 100% sikker på, at dette er det bedste tilbud jeg i hele mit forløb er kommet ind under. Jeg føler i høj grad, at disse bittesmå skridt er hvad der skal til for at jeg i sidste ende (omend der nok går år endnu...) vil kunne fastholde en beskæftigelse. I stedet for som tidligere at kaste mig ud i det ene praktikforløb efter det andet i min hungren efter at kunne klare et normalt job og bruge al energi på det indtil jeg går ned med flaget...
Så systemet er ikke kun dårligt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:49   #30
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Puha ja, du har også været en masse igennem og håber virkelig det bedste for dig :-)

Nej systemet kan "åbenbart" også være super godt :-) Synes bare man læser så mange skrækhistorier herinde at man er på nippe til at bryde sammen inden første møde - jeg ved godt at hver historie er forskellig, men man ligger mest fokus på det negative !

Mht. til indlægget ovenover - handicaptillæget vil du tro jeg får det udbetalt selvom jeg er sygemeldt fra studiet ?
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension